Nytt bråk i Linköping

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
gojken
Medlem: Ja, vanlig medlem

Nytt bråk i Linköping

Inlägg av gojken »

Är det Dif:are som är inblandade så är det så jävla dåligt.

http://www.corren.se/archive/2005/12/10 ... 96984640-7&
Användarvisningsbild
tretowns
Kontakt:

Inlägg av tretowns »

Haha, aldrig får man vara först med någon nyhet ;D
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Djurgården kan aldrig lastas för något som händer på stan i Linköping när LHC möter Mora! Medias vinklingar är helt absurda ibland!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Marko

Inlägg av Marko »

Don_T skrev:Djurgården kan aldrig lastas för något som händer på stan i Linköping när LHC möter Mora! Medias vinklingar är helt absurda ibland!
Håller med!!

Media...objektiva???? Nepp!
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Nytt bråk i Linköping

Inlägg av Gårdare »

gojken skrev:Är det Dif:are som är inblandade så är det så jävla dåligt.

http://www.corren.se/archive/2005/12/10 ... 96984640-7&
Ännu ett bevis på patetiska Linköping och deras fans.

DIF:are inblandade? Jag känner också ett stort intresse för LHC - Mora.....öhhh not!
gojken

Inlägg av gojken »

Min farsa har åkt buss hem och ryktet var att de skulle vara fotbollssupportrar på väg hem från Royal league matchen i fotboll.

Om det är Dif supportrar tycker jag att det är jävligt dåligt. Vad fan ska de slåss för. Ska man inte kunna gå på stan. Om man nu suttit på den krogen som familj och käkat så kan det ju bli så att oskyldiga blir skadade.

Dessa s k supporters måste sluta med dessa idioti grejer.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Fan bättre om de la sin energi på att heja fram Djurgården istället för att för att släpa namnet i skiten.
gojken

Inlägg av gojken »

isolerad skrev:Fan bättre om de la sin energi på att heja fram Djurgården istället för att för att släpa namnet i skiten.

Mycket bra skrivet.
Cube

Inlägg av Cube »

3e gången som Royal Arms blir "stormat" av djurgårdare, de borde förstå att det nästan endast är pensionärer och medelåldersfolk där.. Roylas var förr i tiden ett hak för de flesta Cluben supportrarna men inte längre.. Efter LHC-DIF förra lördagen kastades gatsten genom rutorna, detta oxå av difare då de fick tag i en av dom..

resultatet idag, 5 till sjukhus..
28 årig tjej 8 stygn i bakhuvudet och hjärnskakning.
Värre gick det för en 52 årig kvinna som satt där inne, hon har fått sytt 30 stygn i ansikte o huvud..

Tufft djurgår´n..!
Användarvisningsbild
Hawaii

Inlägg av Hawaii »

Cube skrev:3e gången som Royal Arms blir "stormat" av djurgårdare, de borde förstå att det nästan endast är pensionärer och medelåldersfolk där.. Roylas var förr i tiden ett hak för de flesta Cluben supportrarna men inte längre.. Efter LHC-DIF förra lördagen kastades gatsten genom rutorna, detta oxå av difare då de fick tag i en av dom..

resultatet idag, 5 till sjukhus..
28 årig tjej 8 stygn i bakhuvudet och hjärnskakning.
Värre gick det för en 52 årig kvinna som satt där inne, hon har fått sytt 30 stygn i ansikte o huvud..

Tufft djurgår´n..!
Målar man upp sig likt er som hockeyns Millwall så får man nog vara beredd att ta lite skit också, i övrigt riktigt illa att två tjejer skadades.
DJUUU..
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Cube. lite roligt att du kommer och slår dig för bröstet här inne. När DIF var på besök förra helgen så misshandlades flera djurgårds supportrar, varav en så illa att han var tvungen att uppsöka sjukhus. De var inte ute efter bråk och angreps enligt uppgift bakifrån...

Man kanske kan ta å städa rent på sin egen bakgård först?

Om det stämmer att det är "djurgårdare" som gjort detta är det förkastligt och helt åt helvete.

Gillar inte våld, och när oskyldiga som inte ens vill slåss råkar illa ut blir man rent av illamående.
Lycka är att vara djurgårdare
gojken

Inlägg av gojken »

Det är så man skäms om det är Dif:are. Våldet har inte här att göra överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

gojken skrev:Det är så man skäms om det är Dif:are. Våldet har inte här att göra överhuvudtaget.
Varför ska du skämmas?

Det bråket har inget som helst med Djurgården att göra!

Lägg ner snacket nu!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
gojken

Inlägg av gojken »

Om det är Dif:are inblandade ska väl vi skämmas. Jag tycker inte att vi ska tolerera detta.

Våldet ska inte vara med här överhuvudtaget. Jag är helt emot våld. Ska de slåss behöver de inte använda Dif:s logga för att slåss. I slutänden är det ju laget som får lida för det ändå. Jag vågar inte ta med mig min familj på matcher om det ska fortgå såhär. Hur ska jag kunna skydda min 3-åring om något sådant händer i närheten.
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

De som slogs i Linköping kändes igen av vakt som några av de som slogs i Cloetta Center förra säsongen. De antog att det var Djurgårdare!

Att gå ut i pressen och säga så är att sopa sitt egna problem under mattan! Våldet är ett Linköpingsproblem (staden) och varken LCH eller DIF-problem!

Tänk också på att matchen var mellan LHC och Mora!

Att jag har förståelse för din oro över det ökande våldet i angränsande till ishockeyn är självklart. Vill inte heller ha våld.

Du har inget att skämmas för!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Skriv svar