När ska vi lära oss?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

När ska vi lära oss?

Inlägg av Don_T »

Förlorar DIF kan vi alla läsa i diverse DIF Forum:

Sparka Säcken!!

Vinner DIF en match står det att läsa:

Nu går vi till slutspel!!!

Förbjude om DIF skulle vinna två matcher på rad eller fler, då skulle det stå:

Nu tar vi SM-GULD!!!!

Skärpning nu alla Djurgårdare! Se till att gå på matcherna och stötta laget så vi har ett liv (slutspel) i mars. Har själv aldrig tvivlat på slutspel och kvalserien har aldrig varit ett alternativ. Ej heller att sparka Säcken! Säcken och Challe gör ett underbart jobb med materialet de har. Det jag skulle önksa är att de får igång de rutinerade spelarna ordentligt. De går på sparlåga och behöver egentligen inte visa mer för att få tillräckligt med speltid. Men för att DIF ska klara målet (slutspel) gäller det att ta sitt ansvar.

Det finns inga ursäkter! Gå på hockey NU!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Sofia©

Inlägg av Sofia© »

Håller med i varenda stavelse och samtidigt är jag inte ett dugg förvånad över att det ser ut som det gör i vårt forum. Alla forum ser likadana ut vid vinst och förlust med cred till oss att vi absolut inte är dom värsta att hänga ut spelare/tränare som för stunden inte faller oss i smaken.

Den starkaste triggern till att skriva är ju ilska och glädje och att vi supportrar/hobbycoacher brinner för vårt lag är ju egentligen ingen nackdel. Men något vi borde lära oss är att kunna ta en förlust eller två lite mer rakryggat och gentlemannamässigt. Klart man har rätt att bli förbannad/ledsen/besviken... det gör ju djävligt ont. Men precis inget blir bättre av att spy galla. Konkreta diskussioner med mer sans är alltid mer intressanta och givande.
gojken

Inlägg av gojken »

Mycket bra skrivet av er båda :D
Järnkamin nr9

Inlägg av Järnkamin nr9 »

Håller med till 100 procent,vi visste att det skulle bli tungt iår men ändå säger folk att dem skäms över vårt lag,att det är det sämsta djurgårds upplaga man sett.So what det är då man ska vara där och stötta sitt lag!
Och när man hånar spelarna och laget efter en bortamatch som man inte ens sett,då är man riktigt pinsam!
Mot slutspel :!: :!: :!: :!:
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Håller med ovanstående!!! E grymt less på alla gnällspikar! Ni vet själva vilka ni är...!

Och förresten..Sofia har fortfarande helt ÖVERLÄGSET den snyggaste avataren jag sett
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Ställ upp för killarna i laget och gör det nu! Hemma eller borta spelar ingen roll, kan du inte så är det ingen som klagar!

Skriv upp dig på Timrå borta så snabbt som möjligt!

Det finns inga ursäkter! Gå på hockey och gör det nu!
Visst vet jag att det är uppehåll just nu, men det gäller att vara ute i tid ibland! :lol:
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Järnkamin nr9 skrev:Håller med till 100 procent,vi visste att det skulle bli tungt iår men ändå säger folk att dem skäms över vårt lag,att det är det sämsta djurgårds upplaga man sett.So what det är då man ska vara där och stötta sitt lag!
Och när man hånar spelarna och laget efter en bortamatch som man inte ens sett,då är man riktigt pinsam!
Kan villigt erkänna att jag vid flertal tillfällen denna säsong uttryckt min stora besvikelse över vårt kära Djurgårn`s spel, eller snarare brist på spel, på ett ganska hårt, rakt och "obekvämt" sätt. Men någon form av ånger känner jag definitivt inte. Har stöttat DIF sen 1988, snittat 15-20 matcher sen dess varje säsong (bortafighter inkluderat).Då måste man väl få uttrycka sitt missnöje och sin besvikelse över sitt lags agerande på isen!? Det är väl därför vi har ett forum..Hur lustigt hade det varit om alla skribenter härinne varit lika positiva och tyckt likadant i alla "topics" på forumet..
Kritiken som vissa spelare har fått från såväl mig som från andra supporters är i allra högsta grad befogad..Många spelare gav inte allt i inledningen på säsongen, framförallt de äldre gardet (Eklund,Falk och Rudslätt.) De tog inte sitt ansvar..Då ska man ha sig en känga..
Oavsett hur laget ser ut så tycker jag att vi som supporters ALLTID kan kräva någonting av spelarna;Kampvilja..När du sätter på dig Djurgårds tröjan så bara SKA denna infinna sig..Det har verkligen vart si och så med det i år..Visar du som spelare ingen moral eller kampvilja så ska fanimej kritiken komma som ett brev på posten..
Enligt mig så är det vi supporters som ÄR Djurgårdens IF..Spelarna är individualister som representerar oss och vår förening under några år..De är skyldiga att ALLTID göra sitt yttersta och sitt bästa för vårt kära DIF..

Likväl om laget eller någon enskild spelare svarar för en BRA insats så ska detta givetvis krediteras, naturligtvis är det så...
Jag hyllar mer än gärna spelare som verkligen förtjänar det. Men samtidigt är jag en kritiker. Tvekar INTE en sekund att såga en spelare vid fotknölarna om han gjort sig förtjänt av det..

INTE FAN GÖR DET MIG TILL EN SÄMRE DJURGÅRDARE..

113 WHB
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Don_T du har så sexiga hjärnceller!! Men det vet du ju redan, för det har jag ju sagt förut.

Nu måste vi visa grabbarna och Säcken/Challe att vi älskar dom i med och mot. Jag kan inte låta bli att undra om alla ni som gnäller här på forumet verkligen också går på matcherna.

Jag ger aldrig upp. Kommar aldrig ge upp.
Vägrar att ge upp.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

chribba skrev:
Järnkamin nr9 skrev:Håller med till 100 procent,vi visste att det skulle bli tungt iår men ändå säger folk att dem skäms över vårt lag,att det är det sämsta djurgårds upplaga man sett.So what det är då man ska vara där och stötta sitt lag!
Kan villigt erkänna att jag vid flertal tillfällen denna säsong uttryckt min stora besvikelse över vårt kära Djurgårn`s spel, eller snarare brist på spel, på ett ganska hårt, rakt och "obekvämt" sätt. Men någon form av ånger känner jag definitivt inte. Har stöttat DIF sen 1988, snittat 15-20 matcher sen dess varje säsong (bortafighter inkluderat).Då måste man väl få uttrycka sitt missnöje och sin besvikelse över sitt lags agerande på isen!? Det är väl därför vi har ett forum..Hur lustigt hade det varit om alla skribenter härinne varit lika positiva och tyckt likadant i alla "topics" på forumet..
Kritiken som vissa spelare har fått från såväl mig som från andra supporters är i allra högsta grad befogad..Många spelare gav inte allt i inledningen på säsongen, framförallt de äldre gardet (Eklund,Falk och Rudslätt.) De tog inte sitt ansvar..Då ska man ha sig en känga..
Oavsett hur laget ser ut så tycker jag att vi som supporters ALLTID kan kräva någonting av spelarna;Kampvilja..När du sätter på dig Djurgårds tröjan så bara SKA denna infinna sig..Det har verkligen vart si och så med det i år..Visar du som spelare ingen moral eller kampvilja så ska fanimej kritiken komma som ett brev på posten..
Enligt mig så är det vi supporters som ÄR Djurgårdens IF..Spelarna är individualister som representerar oss och vår förening under några år..De är skyldiga att ALLTID göra sitt yttersta och sitt bästa för vårt kära DIF..

Likväl om laget eller någon enskild spelare svarar för en BRA insats så ska detta givetvis krediteras, naturligtvis är det så...
Jag hyllar mer än gärna spelare som verkligen förtjänar det. Men samtidigt är jag en kritiker. Tvekar INTE en sekund att såga en spelare vid fotknölarna om han gjort sig förtjänt av det..

113 WHB
Ok, Cribba. Jag håller med dig till viss del, men....Frågan är ju verkligen om våra hjältar gör bättre ifrån sig på isen om vi gnäller på dem? De vet nog vilka krav som ställs på dem, men faktum är ju att även professionella idrottsmän har svackor ibland.

Dessutom sprider ju kritiker och gnällspikar bara en massa negativitet runt omkring sig. Detta smittar lätt av sig och fler och fler börjar misströsta och hänga med huvudet. Följden kan i detta fall kanske bli att en del väljer att inte gå på matcherna. Enkel psykologi.

Däremot kan jag hålla med om att det inte på något sätt är fel att ge konstruktiv kritik. ("Sparka säcken!!!" är inte konstruktivt).
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

För allt i världen, SPARKA INTE SÄCKEN!!!
GOGO FIMPEN!
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Drutten skrev:
chribba skrev:

113 WHB
Ok, Cribba. Jag håller med dig till viss del, men....Frågan är ju verkligen om våra hjältar gör bättre ifrån sig på isen om vi gnäller på dem? De vet nog vilka krav som ställs på dem, men faktum är ju att även professionella idrottsmän har svackor ibland.

Dessutom sprider ju kritiker och gnällspikar bara en massa negativitet runt omkring sig. Detta smittar lätt av sig och fler och fler börjar misströsta och hänga med huvudet. Följden kan i detta fall kanske bli att en del väljer att inte gå på matcherna. Enkel psykologi.

Däremot kan jag hålla med om att det inte på något sätt är fel att ge konstruktiv kritik. ("Sparka säcken!!!" är inte konstruktivt).
Helt riktigt! Ska det ges kritik så ska den både vara genomtänkt och konstruktiv. Där tycker vi helt lika Drutten!

Faktum kvarstår. Vi supporters är olika. Vi ser på saker och ting ur olika aspekter och hanterar nederlag på olika sätt. Att kritisera och tycka till är,för mig, ett sätt att få avreagera mig på och något som är högst vesäntligt då jag är en VÄLDIGT dålig förlorare. Om någon spelare inte ger sitt yttersta för vårt kära DIF förtjänar han att höra det, det är min fasta övertygelse..
Det måste få finnas plats för såväl kritiker som obotliga optimister i Djurgårdsfamiljen..Så är det bara..

Om nu någon svag själ skulle välja att sluta gå på hockey bara för att jag och några andra kritiserar DIF så är denna individ knappast Djurgårdare, på sin höjd en medgångssupporter..

Vi lever i en demokrati, let`s keep it that way mate...

113 WHB
Gripen

Inlägg av Gripen »

håller med dig lite grann lille DonT men det är ju de som är charmen med forum,,, man kan verkligen skriva vad man tycker direkt efter ex, en vinst och likväl skriva precis efter en förlust. OK vissa använder det som ett anonymt sätt för att våga kasta skit men de flesta här inne vet ju vilka alla är,,, oavsett alias. Jag tycker att man måste få ha en plats att skriva av sig både i med och motgång och då är det som med allting annat alltid lättast att skylla ifrån sig eller hylla någon gamal räv.. ..

Vi ses på kisshinksbussen mot timrå !!! :oops:
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

chribba skrev:
Drutten skrev:
chribba skrev:

113 WHB

Helt riktigt! Ska det ges kritik så ska den både vara genomtänkt och konstruktiv. Där tycker vi helt lika Drutten!

Faktum kvarstår. Vi supporters är olika. Vi ser på saker och ting ur olika aspekter och hanterar nederlag på olika sätt. Att kritisera och tycka till är,för mig, ett sätt att få avreagera mig på och något som är högst vesäntligt då jag är en VÄLDIGT dålig förlorare. Om någon spelare inte ger sitt yttersta för vårt kära DIF förtjänar han att höra det, det är min fasta övertygelse..
Det måste få finnas plats för såväl kritiker som obotliga optimister i Djurgårdsfamiljen..Så är det bara..

Om nu någon svag själ skulle välja att sluta gå på hockey bara för att jag och några andra kritiserar DIF så är denna individ knappast Djurgårdare, på sin höjd en medgångssupporter..

Vi lever i en demokrati, let`s keep it that way mate...

113 WHB
Instämmer. Jag råkar vara en av de obotliga optimisterna. 8)
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Drutten! Då vi med största sannolikhet går en tuff och lång vinter till mötes så kommer vi pessimister att behöva höra många och långa optimistiska tongångar från dig och från andra, annars så kommer vi "kritiker" fanimej att gå under...

Keep up the good work..

113 WHB
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Alla som skriver att vi kommer närmare ett eventuellt slutspel efter att vi har vunnit en match har rätt, det samma gäller när vi förlorar. Om vi vill delta i slutspelet så måste vi börja vinna matcher. Inte bara matcherna mot topplagen, utan våga spela på samma sätt mot de övriga lagen också.

Det verkar som att vi är rädda att förlora mot Luleå, Mora, Modo och co. Men mot topplagen som Frölunda, HV 71 och Linköping går grabbarna ut på isen med en attetyd som visar att det finns kvalitè i laget, oavsett om många av oss tvekar på det.

Ju fler matcher vi vinner - Ju större chans har vi att nå slutspel!

Ett tips: Var inte rädd för att förlora - Våga ta chansen att vinna, oavsett motstånd!
GOGO FIMPEN!
Skriv svar