Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Läste på Svenskafans att det eventuellt gnisslas lite om Abbotts vara eller icke-vara i Rögle. Om det kommer till det skulle det kanske kunna vara ett alternativ att vi tar över delar av kontraktet medan Rögle fortsatt står för en del.
Garpen -> Sportchef
Abbott -> HC
Garpen -> Sportchef
Abbott -> HC
-
Båda bröderna Abott kommer väll i "samma paket".
Sedan söker väll även Leksand o Hv ny HC.
Sedan söker väll även Leksand o Hv ny HC.
Lite less på alla domedagsprofeter och snack om utbyte av allt och alla. Vi har ett lag som ska kunna utmana om plats i SHL. Jag är övertygad om att vi kommer vara det laget även om det ser hopplöst ut (med vissa ljuspunkter) just nu.
Jag säger som vissa tydligen hatar här
ALlTID OAVSETT
ALlTID OAVSETT
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det folk redan har glömt är att det såg precis lika illa ut förra hösten. Skillnaden är Lindbom. Vi kommer att bli bättre och klättra i tabellen.Döden skrev: ↑2023-10-26 21:33:13 Lite less på alla domedagsprofeter och snack om utbyte av allt och alla. Vi har ett lag som ska kunna utmana om plats i SHL. Jag är övertygad om att vi kommer vara det laget även om det ser hopplöst ut (med vissa ljuspunkter) just nu.
ALlTID OAVSETT
Avskaffa tre mot tre.
Så är det.. 6p till 5-6 plats.. chilla säger jag.Mattias_87 skrev: ↑2023-10-26 21:41:07Det folk redan har glömt är att det såg precis lika illa ut förra hösten. Skillnaden är Lindbom. Vi kommer att bli bättre och klättra i tabellen.Döden skrev: ↑2023-10-26 21:33:13 Lite less på alla domedagsprofeter och snack om utbyte av allt och alla. Vi har ett lag som ska kunna utmana om plats i SHL. Jag är övertygad om att vi kommer vara det laget även om det ser hopplöst ut (med vissa ljuspunkter) just nu.
ALlTID OAVSETT
Tillsammans oavsett
Helt sant. Vi för spelet mycket mer än förra hösten men är ännu mindre effektiva på skapade chanser och får inga segrar gratis pga räddningar över förväntan.Mattias_87 skrev: ↑2023-10-26 21:41:07Det folk redan har glömt är att det såg precis lika illa ut förra hösten. Skillnaden är Lindbom. Vi kommer att bli bättre och klättra i tabellen.Döden skrev: ↑2023-10-26 21:33:13 Lite less på alla domedagsprofeter och snack om utbyte av allt och alla. Vi har ett lag som ska kunna utmana om plats i SHL. Jag är övertygad om att vi kommer vara det laget även om det ser hopplöst ut (med vissa ljuspunkter) just nu.
ALlTID OAVSETT
Lindbom, som ju va en del av laget.... Finns alltid spets som är avgörande! Tar liksom inte udden av någonting. Ungefär som att säga, vi va egentligen en HA-lag redan typ 06, skillnaden då va att vi hade Linkan!Mattias_87 skrev: ↑2023-10-26 21:41:07Det folk redan har glömt är att det såg precis lika illa ut förra hösten. Skillnaden är Lindbom. Vi kommer att bli bättre och klättra i tabellen.Döden skrev: ↑2023-10-26 21:33:13 Lite less på alla domedagsprofeter och snack om utbyte av allt och alla. Vi har ett lag som ska kunna utmana om plats i SHL. Jag är övertygad om att vi kommer vara det laget även om det ser hopplöst ut (med vissa ljuspunkter) just nu.
ALlTID OAVSETT
Konstigt omvänd Bajen-logik. "Vi va egentligen SM-guld-vinnare förra året då vi spelmässigt hade flest målchanser. Hade vi bara haft "logisk" utdelning så hade vi vunnit"....
Men får det er att känna er trygga så

-
- Medlem: Ja, ständig medlem
I år har vi ingen supermålvakt eller en uppsjö av juniorer som kan agera toppspelare för kaffepengar i sammanhanget.
Börjar inte de dyra spelarna leverera kontinuerligt kommer det att fortsätta vara tufft för oss, så enkelt är det.
Om inte de gör sina poäng, vilka ska ersätta uteblivna poäng? Blomgren? Berglund? Schlyter? Det är inte rättvist mot dem.
Börjar inte de dyra spelarna leverera kontinuerligt kommer det att fortsätta vara tufft för oss, så enkelt är det.
Om inte de gör sina poäng, vilka ska ersätta uteblivna poäng? Blomgren? Berglund? Schlyter? Det är inte rättvist mot dem.
Lindbom hade 92,98 i räddningsprocent ifjol.
Andrén hade 92,14.
Andrén hade 92,14.
Problemet är att våra målvakter inte spelat så bra hittills. Vi har vettiga siffror defensivt, vi släpper inte till så mycket skott och inte heller så många farliga skott jämfört med alla andra i ligan. Andrén har 86,7% och Hävelid har 89,3% så här långt och det är ett problem, jag tror de kan steppa upp och vända det hela men än så länge har det varit ett problem.
(Det här är utöver målgörandet då men även där borde vi se en uppgång i mål med tanke på att vi skjuter mest i hela serien tillsammans med SSK)
(Det här är utöver målgörandet då men även där borde vi se en uppgång i mål med tanke på att vi skjuter mest i hela serien tillsammans med SSK)
- SirDIFalot
Vi bör kunna förvänta oss bättre målvaktsspel än såhär. Åtminstone från Andrén. Hugo är ju helt oprövad på seniornivå så där är man ju lite i blindo. Men Andrén bör ha en klart högre nivå än han visat hittills.Bogart skrev: ↑2023-10-27 16:57:52 Problemet är att våra målvakter inte spelat så bra hittills. Vi har vettiga siffror defensivt, vi släpper inte till så mycket skott och inte heller så många farliga skott jämfört med alla andra i ligan. Andrén har 86,7% och Hävelid har 89,3% så här långt och det är ett problem, jag tror de kan steppa upp och vända det hela men än så länge har det varit ett problem.
Expert.
Precis så. Men frågan är varför man spelat Hävelid så mycket? Andren är ju klasser bättre även ur form. Undrar ju nästan om han är halvskadad.SirDIFalot skrev: ↑2023-10-27 17:15:26Vi bör kunna förvänta oss bättre målvaktsspel än såhär. Åtminstone från Andrén. Hugo är ju helt oprövad på seniornivå så där är man ju lite i blindo. Men Andrén bör ha en klart högre nivå än han visat hittills.Bogart skrev: ↑2023-10-27 16:57:52 Problemet är att våra målvakter inte spelat så bra hittills. Vi har vettiga siffror defensivt, vi släpper inte till så mycket skott och inte heller så många farliga skott jämfört med alla andra i ligan. Andrén har 86,7% och Hävelid har 89,3% så här långt och det är ett problem, jag tror de kan steppa upp och vända det hela men än så länge har det varit ett problem.
Pontus Johansson har varit helt ok. Lite mycket misstag bakåt men väldigt bra framåt. Väldigt snabb och väldigt bra på att utmana. Jag tyckte han gjorde det bättre än Kevin Karlsson. Men han har återvänt nu. Vet någon vad det är för fel på Norman.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- SirDIFalot
Förmodligen för att Andrén inte visat sig vara bättre, hittills.Henkos skrev: ↑2023-10-27 17:23:44Precis så. Men frågan är varför man spelat Hävelid så mycket? Andren är ju klasser bättre även ur form. Undrar ju nästan om han är halvskadad.SirDIFalot skrev: ↑2023-10-27 17:15:26Vi bör kunna förvänta oss bättre målvaktsspel än såhär. Åtminstone från Andrén. Hugo är ju helt oprövad på seniornivå så där är man ju lite i blindo. Men Andrén bör ha en klart högre nivå än han visat hittills.Bogart skrev: ↑2023-10-27 16:57:52 Problemet är att våra målvakter inte spelat så bra hittills. Vi har vettiga siffror defensivt, vi släpper inte till så mycket skott och inte heller så många farliga skott jämfört med alla andra i ligan. Andrén har 86,7% och Hävelid har 89,3% så här långt och det är ett problem, jag tror de kan steppa upp och vända det hela men än så länge har det varit ett problem.
Expert.
- Jim Morrison
Nej, nej, nej. För det första litar jag inte på KGs omdöme att hitta rätt typ av spelare och för det andra litar jag verkligen inte på honom att fortsatt strö pengar omkring sig som vi inte ens har. Lyft upp Munther från J20 om man tycker att det behovet finns och anställ en ny sportchef. Det måste vara prio.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.