Bara lösa problemet
HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10
Kan garantera att vi kommer att plocka in spelare
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Helt OK period ändå med två lag som har stora problem med försvarsspelet. Domarna gör det också väldigt bra och tar bara det som är helt tydligt utvisning.
Ser fram emot andra perioden.
Ser fram emot andra perioden.
Avskaffa tre mot tre.
Koka soppa på en spik.
Stolt, men aldrig nöjd
Överlag en riktigt bra period. Ett individuellt misstag och en oturlig styrning kostar oss två mål i baken.
Klasen/Gradin chansen är hockeymagi någon millimeter från mål.
Fortsätt kör nu så tar vi dom!
Klasen/Gradin chansen är hockeymagi någon millimeter från mål.
Fortsätt kör nu så tar vi dom!
Sväva i det blå
Sjukt att det står 2-2. Tycker att vi gör mycket bra offensivt mer rakt på mål än tidigare.
Men att vi behöver backar är väl ganska uppenbart när Pontus Johansson spelar boxplay.
Vi saknar trygga defensiva pjäser.
Men att vi behöver backar är väl ganska uppenbart när Pontus Johansson spelar boxplay.
Vi saknar trygga defensiva pjäser.
-
Ja. Alltså, ”vi har inga pengar” brukar aldrig betyda 0 kr.
Självklart kommer inte denna truppen vara den vi startar slutspelet med (om vi tar oss dit).
- Lee Harvey Oswald
Jaha...
Var detta den "bra" perioden från DIF? Troligen.
Hann inte tippa innan
Tips 7-3
Hann inte tippa innan
Tips 7-3
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Idag är det väl ”helt okej” med en större förlust dock med tanke på de vi saknar och vilket motstånd vi möter.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2023-10-18 18:39:51 Jaha...
Hann inte tippa innan
Tips 7-3
Men gillar hur vi tacklar denna matchen hittills.
Fortfarande blekt försvarsspel dock.
Vi behöver skärpa till oss där, rejält.
0 poäng för KGs värvningar. 3 på lönelistan som inte spelar. Luktar underkänt.
Fredrik S har helt rätt i sin analys.
Slarv och inkompetens i egen zon. Slarvar i uppspelsfasen så att vi får vändningar på oss.
Fredrik S har helt rätt i sin analys.
Slarv och inkompetens i egen zon. Slarvar i uppspelsfasen så att vi får vändningar på oss.
Lyssna på Fredrik Söderström när han pratar Djurgårdens försvarsspel.... Lyssna! Den gubben kan! Låter som att han förklarar för barn. Vilket är exakt vad som skulle behövas i vårat omklädningsrum.
Med risk för att bli tjatig. Vi har ett bra tryggt anfallsspel. Men ingen vinner NÅGONTING med vårat försvar. Det är utan konkurrens det överlägset sämsta jag sett under alla år.. Hade jag varit Ragnarsson hade jag sagt upp mig med omedelbar verkan. Omöjligt uppdrag med det han förfogar över.
Med risk för att bli tjatig. Vi har ett bra tryggt anfallsspel. Men ingen vinner NÅGONTING med vårat försvar. Det är utan konkurrens det överlägset sämsta jag sett under alla år.. Hade jag varit Ragnarsson hade jag sagt upp mig med omedelbar verkan. Omöjligt uppdrag med det han förfogar över.
-
Det som såg så mycket bättre ut på försäsongen är som bortblåst nu. Det förvånar mig extremt mycket.
Det brukar väl snarare vara tvärtom, att saker och ting behöver sätta sig? Märkligt hur allting har tvärvänt sedan Augusti i just den biten.
-
Snarare kanske han som är problemet. Har du tänkt på det? Vad har han uträttat innan som gör att K-G tyckte att han var det bästa alternativet? Det är ju bara pga Djurgårdshistoriken, inget annat.Manijock skrev: ↑2023-10-18 18:45:34 Lyssna på Fredrik Söderström när han pratar Djurgårdens försvarsspel.... Lyssna! Den gubben kan! Låter som att han förklarar för barn. Vilket är exakt vad som skulle behövas i vårat omklädningsrum.
Och det är på grund av dessa kriterier vi sänker oss själva.
Rekrytera bättre, så kanske vi tar oss nånstans.
Tycker några av våra hackkycklingar varit de bästa i första: Blomgren, Liss, Gradin plus att juniorerna som kom in idag gjort det riktigt bra.
Minus, som vanligt, försvarsspelet. Om det är vår filosofi att forwards ska sticka så snabbt det bara går måste ju backarna spela med mycket större säkerhet än man gjorde vid första målet. Sedan idioticingen som gav mål 2 var ju, mindre bra...
Kunde ju dessutom blivit några mål till i baken på våra bjudningar.
Minus, som vanligt, försvarsspelet. Om det är vår filosofi att forwards ska sticka så snabbt det bara går måste ju backarna spela med mycket större säkerhet än man gjorde vid första målet. Sedan idioticingen som gav mål 2 var ju, mindre bra...
Kunde ju dessutom blivit några mål till i baken på våra bjudningar.
Brukar inte hålla med dig men dedär är bland det vettigaste du har skrivit någonsin.Nattuggla_ skrev: ↑2023-10-18 18:47:33Snarare kanske han som är problemet. Har du tänkt på det? Vad har han uträttat innan som gör att K-G tyckte att han var det bästa alternativet? Det är ju bara pga Djurgårdshistoriken, inget annat.Manijock skrev: ↑2023-10-18 18:45:34 Lyssna på Fredrik Söderström när han pratar Djurgårdens försvarsspel.... Lyssna! Den gubben kan! Låter som att han förklarar för barn. Vilket är exakt vad som skulle behövas i vårat omklädningsrum.
Och det är på grund av dessa kriterier vi sänker oss själva.
Rekrytera bättre, så kanske vi tar oss nånstans.