Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
Någon som såg matchen mellan SAIK-VF i torsdags?
Intervjun efter med Roger är något som jag inte hör från våra ledare…. ”Lära känna”-fasen är över. På väg in i konfliktfas. Då måste spelarna själva ta ton och ifrågasätta varandra. Annars kommer vi aldrig komma till produktion. Senast mot Västerås var det fasiken bara Schlyter som satsade. Men han ska ju egentligen inte vara den som ifrågasätter!? Men i utvecklingsfas konflikt måste alla kunna ifrågasätta och ifrågasättas. Så här har spelarna ett stort ansvar tänker jag!
Hoppas på bättring ikväll! Full fart framåt!!
Intervjun efter med Roger är något som jag inte hör från våra ledare…. ”Lära känna”-fasen är över. På väg in i konfliktfas. Då måste spelarna själva ta ton och ifrågasätta varandra. Annars kommer vi aldrig komma till produktion. Senast mot Västerås var det fasiken bara Schlyter som satsade. Men han ska ju egentligen inte vara den som ifrågasätter!? Men i utvecklingsfas konflikt måste alla kunna ifrågasätta och ifrågasättas. Så här har spelarna ett stort ansvar tänker jag!
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 23/24
Håller med i sakDusinator skrev: ↑2023-10-14 09:35:32 Någon som såg matchen mellan SAIK-VF i torsdags?
Problemet för DIF är att de tongivande spelarna har sin bästa tid bakom sig...........långt bakom sig.
Måste vara frustrerande att i teorin veta vad som krävs utan att ens vara nära att kunna utföra det praktiskt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Säsongen 23/24
Inte nöjd men det har gått 6 matcher ta det lite lugnt. Kom tillbaka med detta efter jul.Per-Allan skrev: ↑2023-10-13 20:54:18men är du nöjd med att viklintan85 skrev: ↑2023-10-13 20:39:31Helt rätt. Inte dags att såga vid fotknölarna än.diftobbe89 skrev: ↑2023-10-13 20:30:04 Snart tror jag alla förstår att alla kan slå alla i den här ligan och att alla lag är ojämna. Det finns inget nytt HV71. Det finns fortfarande hopp för oss och det är tur att det avgörs först till våren.
Ligger 12a
Minst gjörda mål
Sämst PP
1 seger under ordinarie tid
En endast sak är jag nöjd med och det är att trots en medioker trupp så håller vi tätt bakåt.
Men inte fan trodde jag efter premiärmatchen att sorkarna skulle ligga före oss efter 6 omgångar och sedan vara storfavoriter i första derbyt.
En annan glädjande sak är att vi inte lär bli av med juniorer till JVM detta år. Men under den tiden lär väl inte heller stryrelsen sett till att vi får någon möjlighet till hemmamatcher mot "topplagen"
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Otroligt dåligt passningsspel, klen bakåt i närkamper och jävligt runda framåt, vad magiskt ska ske efter jul dom andra lagen blir väl också bättre med tid
Säsongen 23/24
Äntligen i bra match igen. Man var bättre än Västerås sist också då var det effektiviteten som saknades men idag har det mesta funkat. Styrka också när man är i den situationen man är och lyckas göra sådan perfekt tredje period. Många viktiga spelare som fick göra sitt första mål för säsongen också.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Äntligen!
Tredje mot SSK så ser vi ju bra ut!
Kedjan med Brodin var bäst i tredje och bör behållas.
Norman Kruger Nilsson Måste få spela ihop.
Klasen Rensfeldt Brodin. Nytändning tillsammans
Grewe Schlyter Gradin. Tycker de såg bra ut ikväll.
Blomgren Magwood Liss. Klabbet! Ingen av dem som gör nån glad men kanske när Berglund är tillbaka att det är Liss som är 13:e. Gör ett extremt dåligt jobb i det här systemet.
Blomgren Magwood Liss. Klabbet! Ingen av dem som gör nån glad men kanske när Berglund är tillbaka att det är Liss som är 13:e. Gör ett extremt dåligt jobb i det här systemet.
Säsongen 23/24
DIF visade i tredje idag att när de släpper på tyglarna och inte tänker så mycket så kan man verkligen slå vilket lag som helst i serien. Man har spelarmaterialet för att kunna mäta sig med vilket lag som helst, problemet är att man tänker för mycket och då låser det sig. Vara i den pressade situation som DIF är i och ligga under med två mål i tredje och ändå vända och vinna mot ett tänkbart topplag är otroligt starkt.EspenK skrev: ↑2023-10-14 19:31:01 Äntligen!
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Säsongen 23/24
klintan85 skrev: ↑2023-10-15 02:01:38DIF visade i tredje idag att när de släpper på tyglarna och inte tänker så mycket så kan man verkligen slå vilket lag som helst i serien. Man har spelarmaterialet för att kunna mäta sig med vilket lag som helst, problemet är att man tänker för mycket och då låser det sig. Vara i den pressade situation som DIF är i och ligga under med två mål i tredje och ändå vända och vinna mot ett tänkbart topplag är otroligt starkt.EspenK skrev: ↑2023-10-14 19:31:01 Äntligen!
Hoppas andra spelare förutom Kruger börjar producera nu.
Tar du top 15 poängligan i HA. Så har Björklöven 5 spelare där.
Om inte killarna får "nog av allt prat snart", samt börjar leverera! Så blir det nog svårt att komma ikapp Björklöven/Brynäs.
Säsongen 23/24
Mikko Manner klar som sportchef har jag hört
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
- Jim Morrison
Säsongen 23/24
En super oldschool coach som förespråkar defensivt styrspel.
Låter ungefär som motsatsen till vad den här föreningen behöver.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 23/24
Stämmer säkert inte hellerJim Morrison skrev: ↑2023-10-15 12:31:44En super oldschool coach som förespråkar defensivt styrspel.
-
-
Säsongen 23/24
Garpen framstår som en stjärnvärvning i jämförelse.Jim Morrison skrev: ↑2023-10-15 12:31:44En super oldschool coach som förespråkar defensivt styrspel.