Slutspelet säsong 07/08 - Vi älskar er ändå!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

jjonas skrev:
blocco skrev:
jjonas skrev:Men det kan alltså bli så som Kallec skrev?
Ja det kan ju bli så. Om ettan väljer åttan och tvåan väljer sjuan osv.
Jo precis. Men dom körde väl med det systemet förut att 1:an möter 8:an, 2:an möter 7:an osv?
Japp, det stämmer bra.

Det här är tredje året i rad som topplagen får välja motståndare. Förra året användes samma system som ska användas i år, och året innan det minns jag faktiskt inte hur det gick till. Men jag har för mig att åtminstone ettan fick välja motståndare då.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

jjonas skrev:
blocco skrev:
Jo precis. Men dom körde väl med det systemet förut att 1:an möter 8:an, 2:an möter 7:an osv?
Det måste vara ganska länge sedan i s f. Innan det här systemet ni talar om nu (att lagen väljer) så lottades kvartsfinalserierna under många år i tv där Tommy Töpel drog papyrus-rullar om vilka lag som skulle möta varann. Lag 1-4 kunde väl få möta vilket som helst av lagen på plats 5-8?

Det var ju det som gjorde det så ointressant att hamna högt, t o m prispengen för seriesegraren fanns ju ej.
Blue Brigade Sthlm
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

BARA DETTA SOM GÄLLER I ETT SLUTSPEL

There is no I in TEAM!!!!
henke

Inlägg av henke »

Så var skaffar man plåtar?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

henke skrev:Så var skaffar man plåtar?
Det är inte klart än vilka dagar det blir hemmamatcher respektive bortamatcher. Allt beror på var DIF placerar sig. Blir vi 4:a så börjar vi borta den 11:e, hamnar vi på platserna 5-8 så börjar vi hemma den 11:e.
henke

Inlägg av henke »

Ja ok, det borde jag insett. Var dock någon tomte längre upp som skrev att de redan var släppta.

Fyra blir tufft men en femteplats kanske vi kan klara.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Valet till slutspelet sker direkt i SVT, Sportspegeln på söndag (9 mars) kl. 20.30.

/Patrik
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

När jag ser videon från 2005 så tänker jag mig in hur de skulle se ut om vi tar guld i år. blir helt ifrån mig..
Halford

Inlägg av Halford »

spiik skrev:
jjonas skrev:
blocco skrev:
Det måste vara ganska länge sedan i s f. Innan det här systemet ni talar om nu (att lagen väljer) så lottades kvartsfinalserierna under många år i tv där Tommy Töpel drog papyrus-rullar om vilka lag som skulle möta varann. Lag 1-4 kunde väl få möta vilket som helst av lagen på plats 5-8?

Det var ju det som gjorde det så ointressant att hamna högt, t o m prispengen för seriesegraren fanns ju ej.
Ettan och tvåan lottades mot sjuan och åttan medan trean och fyran lottades mot femman och sexan. Så minns jag det i alla fall.
spiik

Inlägg av spiik »

Halford skrev:
spiik skrev:
jjonas skrev:
blocco skrev:

Ettan och tvåan lottades mot sjuan och åttan medan trean och fyran lottades mot femman och sexan. Så minns jag det i alla fall.
Stämmer som du säger. Så var det!
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Såg Timrå-Färjestad igår... Färjestad ser riktigt bleka ut, försvinner i kvarten.
Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

Kollar på matchsidan här på hemsidan. Varför börjar kvartsfinalerna halv åtta och inte den vanliga tiden?
Rix

Inlägg av Rix »

Bastard47 skrev:Kollar på matchsidan här på hemsidan. Varför börjar kvartsfinalerna halv åtta och inte den vanliga tiden?
Säkert för att dom vill att så många som möjligt ska hinna hem från jobbet och gå på ishockey, vissa slutar ju inte förräns 18-18.30. Detta är dock bara en hypotes :D
jjonas

Inlägg av jjonas »

Rix skrev:
Bastard47 skrev:Kollar på matchsidan här på hemsidan. Varför börjar kvartsfinalerna halv åtta och inte den vanliga tiden?
Säkert för att dom vill att så många som möjligt ska hinna hem från jobbet och gå på ishockey, vissa slutar ju inte förräns 18-18.30. Detta är dock bara en hypotes :D
Är man en riktig djurgårdare så sticker man innan man slutar jobbet och sticker in på annexet, angelini eller vad ni nu går på innan matcher :D :wink:
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jag är optimist inför slutspelet, men för att vi ska gå långt i ett slutspel krävs det att våra äldre och rutinerade killar kliver fram och visar vägen för de yngre som inte spelat slutspel förut.

DIF mot guld!
i
Skriv svar