Kanske fanns en anledning att han inte trivdes. Tror det stavas K-U-L-T-U-R. Det går ju bra…BigJ skrev: ↑2023-10-14 18:30:29Japp, verkligen alla...Lee Harvey Oswald skrev: ↑2023-10-14 18:29:00 Videll är ungefär dubbelt så bra jämfört med alla i blått.
Synd att han inte trivdes hos oss, där har vi en pensionär som levererar
Diffen har en tjockis-skock som mest ser ut att åka runt och ångra sitt klubbval
HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10
Stolt, men aldrig nöjd
Så länge som vi öppnar upp som vi gör bakåt så lär det ju ringa fler gånger för Videll o co...captcash skrev: ↑2023-10-14 18:32:22 Oddset på att vi vänder detta? Det fanns ju lite ljusglimtar och deras sista mål var ju bara rövtur... gör vi ett snabbt (inom 5mins) så tror jag vi tar detta, om vi inte får ett snabbt mål så blir det nog 1-7 elr nått då alla lessnar och slutar spela med 10mins kvar.
Allt kan hända i hockey men SSK spelar disciplinerat och vi saknar just nu nycklar till slottet.captcash skrev: ↑2023-10-14 18:32:22 Oddset på att vi vänder detta? Det fanns ju lite ljusglimtar och deras sista mål var ju bara rövtur... gör vi ett snabbt (inom 5mins) så tror jag vi tar detta, om vi inte får ett snabbt mål så blir det nog 1-7 elr nått då alla lessnar och slutar spela med 10mins kvar.
Backarna får rätt mycket yta på blå så börja bomba och gå på returer tills de börjar öppna upp sig. Men det är väl att begära för mycket.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu kommer spelarnas självförtroende vara så mycket i botten att dom inte kommer att hämta sig på hela säsongen.
Läktarna kommer stå tomma efter derbyt mot Aik och då lär väl inte ens spelarna bry sig.
Läktarna kommer stå tomma efter derbyt mot Aik och då lär väl inte ens spelarna bry sig.
Avskaffa tre mot tre.
Och skillnaden blir? Vi är nog det lag i Sverige där publiken betyder minst. Mycket för motståndet dock.Mattias_87 skrev: ↑2023-10-14 18:36:49 Nu kommer spelarnas självförtroende vara så mycket i botten att dom inte kommer att hämta sig på hela säsongen.
Uträknade underdogs tror jag passar det här gänget mycket bättre än som butlers till kravmaskinen.Mattias_87 skrev: ↑2023-10-14 18:36:49 Nu kommer spelarnas självförtroende vara så mycket i botten att dom inte kommer att hämta sig på hela säsongen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
SSK’s sportchef har iaf lite självinsikt. ”Jag har inte gjort ett tillräckligt bra jobb”. Kunde önska att det fanns lite självinsikt i en annan viss sportchef…Praetori skrev: ↑2023-10-14 18:35:44Allt kan hända i hockey men SSK spelar disciplinerat och vi saknar just nu nycklar till slottet.captcash skrev: ↑2023-10-14 18:32:22 Oddset på att vi vänder detta? Det fanns ju lite ljusglimtar och deras sista mål var ju bara rövtur... gör vi ett snabbt (inom 5mins) så tror jag vi tar detta, om vi inte får ett snabbt mål så blir det nog 1-7 elr nått då alla lessnar och slutar spela med 10mins kvar.
Backarna får rätt mycket yta på blå så börja bomba och gå på returer tills de börjar öppna upp sig. Men det är väl att begära för mycket.
Stolt, men aldrig nöjd
Det där tror jag också, våra verkar bara bli nervösa medan alla andra klubbar kommer hit och verkligen ÄLSKAR att lira inför en gungande publik. Motståndarna verkar få mer energi av detta än oss och vem kan klandra dem som är vana att lira framför mormor och hennes bridge-vänner i en rutten lada, sen komma hit och få lite hockey feeling från läktaren. Det är skitsamma att de har publiken mot sig, de njuter av tillvaron!Manijock skrev: ↑2023-10-14 18:38:11Och skillnaden blir? Vi är nog det lag i Sverige där publiken betyder minst. Mycket för motståndet dock.Mattias_87 skrev: ↑2023-10-14 18:36:49 Nu kommer spelarnas självförtroende vara så mycket i botten att dom inte kommer att hämta sig på hela säsongen.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Lee Harvey Oswald
SSK:s försvar för en svag säsongsstart, -uppsnackade i media....så vi gick på det själva
DIF är ju nedpratat av de flesta experter, så det borde ju gå galant utan press
DIF är ju nedpratat av de flesta experter, så det borde ju gå galant utan press
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Så är det. Det kanske fungerade där 2006-2012. Sen dess har vi bara blivit ett ankare! Ingen anledning att haussa längre.captcash skrev: ↑2023-10-14 18:40:06Det där tror jag också, våra verkar bara bli nervösa medan alla andra klubbar kommer hit och verkligen ÄLSKAR att lira inför en gungande publik. Motståndarna verkar få mer energi av detta än oss och vem kan klandra dem som är vana att lira framför mormor och hennes bridge-vänner i en rutten lada, sen komma hit och få lite hockey feeling från läktaren. Det är skitsamma att de har publiken mot sig, de njuter av tillvaron!Manijock skrev: ↑2023-10-14 18:38:11Och skillnaden blir? Vi är nog det lag i Sverige där publiken betyder minst. Mycket för motståndet dock.Mattias_87 skrev: ↑2023-10-14 18:36:49 Nu kommer spelarnas självförtroende vara så mycket i botten att dom inte kommer att hämta sig på hela säsongen.
Klockrent, och du är på rätt spår. Hädanefter totalt tomt på Hovet. Ge de j-vlarna!!!captcash skrev: ↑2023-10-14 18:40:06Det där tror jag också, våra verkar bara bli nervösa medan alla andra klubbar kommer hit och verkligen ÄLSKAR att lira inför en gungande publik. Motståndarna verkar få mer energi av detta än oss och vem kan klandra dem som är vana att lira framför mormor och hennes bridge-vänner i en rutten lada, sen komma hit och få lite hockey feeling från läktaren. Det är skitsamma att de har publiken mot sig, de njuter av tillvaron!Manijock skrev: ↑2023-10-14 18:38:11Och skillnaden blir? Vi är nog det lag i Sverige där publiken betyder minst. Mycket för motståndet dock.Mattias_87 skrev: ↑2023-10-14 18:36:49 Nu kommer spelarnas självförtroende vara så mycket i botten att dom inte kommer att hämta sig på hela säsongen.
Stolt, men aldrig nöjd
Folk har sina sätt att hantera motgångar men jag kommer aldrig förstå mig på katastroftanke-vurmarna. Och särskilt inte såna som prompt måste få bekräftelse kring sin noja.Wishes skrev: ↑2023-10-14 18:39:29SSK’s sportchef har iaf lite självinsikt. ”Jag har inte gjort ett tillräckligt bra jobb”. Kunde önska att det fanns lite självinsikt i en annan viss sportchef…Praetori skrev: ↑2023-10-14 18:35:44Allt kan hända i hockey men SSK spelar disciplinerat och vi saknar just nu nycklar till slottet.captcash skrev: ↑2023-10-14 18:32:22 Oddset på att vi vänder detta? Det fanns ju lite ljusglimtar och deras sista mål var ju bara rövtur... gör vi ett snabbt (inom 5mins) så tror jag vi tar detta, om vi inte får ett snabbt mål så blir det nog 1-7 elr nått då alla lessnar och slutar spela med 10mins kvar.
Finns ingen som helst katastroftanke. Lugn som en filbunke, allt ör ungefär som jag har förväntat mig. Lite upp, lite ner. Men vaddå, det är ju så livet ser ut. Noja har jag bara sett hos de som röker gräs för att fly verkligheten. En öl till.Praetori skrev: ↑2023-10-14 18:43:44Folk har sina sätt att hantera motgångar men jag kommer aldrig förstå mig på katastroftanke-vurmarna. Och särskilt inte såna som prompt måste få bekräftelse kring sin noja.Wishes skrev: ↑2023-10-14 18:39:29SSK’s sportchef har iaf lite självinsikt. ”Jag har inte gjort ett tillräckligt bra jobb”. Kunde önska att det fanns lite självinsikt i en annan viss sportchef…Praetori skrev: ↑2023-10-14 18:35:44captcash skrev: ↑2023-10-14 18:32:22 Oddset på att vi vänder detta? Det fanns ju lite ljusglimtar och deras sista mål var ju bara rövtur... gör vi ett snabbt (inom 5mins) så tror jag vi tar detta, om vi inte får ett snabbt mål så blir det nog 1-7 elr nått då alla lessnar och slutar spela med 10mins kvar.
Allt kan hända i hockey men SSK spelar disciplinerat och vi saknar just nu nycklar till slottet.
Senast redigerad av Wishes den 2023-10-14 18:53:53, redigerad totalt 1 gånger.
Stolt, men aldrig nöjd
Jag undrar mest vad som hänt med Brodin och Rensfelt.
Dom ser ut att åka i gyttja.
Laget är som många sagt helt felbyggt. Hjäper inte heller att det ska stuvas om i kedjorna varje match heller, så kan man inte bygga nånting.
Allt i DIF andas stress och inkompetens
Dom ser ut att åka i gyttja.
Laget är som många sagt helt felbyggt. Hjäper inte heller att det ska stuvas om i kedjorna varje match heller, så kan man inte bygga nånting.
Allt i DIF andas stress och inkompetens
20 skott nu för DIF. 14 för slöddertälje. 1-3. Slutsatser?
Stolt, men aldrig nöjd