Gillar optimismen, fortsätt så. Landat lite efter förlusten. Jag är säsongare och är på samtliga matcher. Upplevde att spelarna tog extremt mycket avslut - men ur fel lägen. Det blev aldrig riktigt farligt, kanske ett max två avslut som faktiskt var riktigt nära. Det räcker inte. Någon som har statistik på skottsektorn?Dju skrev: ↑2023-10-12 19:02:04 Håller med JP.
Jag kollade om matchen efter jag kom hem från Hovet för att det kändes så jävla uppgivet och mörkt. Måste säga att det såg "bättre" ut än vad känslan var på plats.
Man mår piss när så många matcher varit långt under förväntan, utan att ge speciellt mycket tillbaka.
Men, det finns helt klart bra grunder i spelet. Känslan efter gårdagens match (VIK) är såklart skit, och det känns som allt och alla underpresterar. Men det fanns iaf en inställning och vilja.
Att också halva kurvan i ilska skriker och gormar att ni suger gör det inte lättare för grabbarna på isen att få det att släppa. Klart som fan det speglar av sig på isen.
Jag förstår och delar frustrationen, men det är nu mer än någonsin man ska visa sig stark. Vi har lirat sex matcher.
Vi är förfan Djurgården, skärp er!
Gällande spelet känns det som (såklart) avsaknad i självförtroende och glädje i spelet. Jag upplevde samma innan vi gick in i slutspelet förra säsongen. Då var det lång tid av ostabilitet pga skador och sjukdom, men när vi hittade tillbaka bjöd vi upp till dans - även om förutsättningarna kunde varit bättre.
Släpper nu korvstoppet, och vi får in några puckar mot SSK i helgen och några av kedjorna får hitta nät tror jag helt klart att det vänder. Svårt att fokusera på mycket annat när man inte gör mål.
Känns som att maskinen bara ska kugga i och sen jävlar blir det åka av. Kan hjälpa med de större matcherna som kommer nu. SSK, brunsås, (Kalmar) och råtta. Magkänslan säger att det blir två tuffa veckor men jag har hopp om att det släpper i någon av matcherna.
De första 10-15 minuterna mot lövet var magiska, det var länge sedan jag mått så bra av att kolla hockey.
Det finns kvar i denna trupp och det kommer dyka upp igen. Mark my Words.
Utan att jämföra och dra slutsatser gentemot andra säsongers inledningar och vad det fått för följder så känns det ändå "bra" att det är nu vi är nere i skiten. Se till att gruppen får lösa det och knyta samman. Grunden ser ok ut. Hellre nu än efter jul när det börjar dra ihop sig.
...Och lägg ner allt snack om att höger och vänster ska avgå, som flera andra också sagt har vi inte pengar för det. Vi hade en jävla pangavslutning förra säsongen med samma stomme, Garpen ska ha den här säsongen. Ge fan i att fucka runt mer nu.
Tack för att jag fick skriva av mig.
Jag tror spelare, precis som fans känner sig stressade. Vi hade en bra försäsong i ryggen inför premiären. Kapaciteten finns definitivt i laget, men nu behöver nyckelspelare kliva fram med pondus och visa vägen på isen. När ingen gör det blir det svårt för spelare som Gradin etc att spela ut med självförtroende. I det här läget är alla rädda att göra fel.
Inget ont om Hävelid, han gjorde två bra perioder igår. Men, varför inte vila honom efter tabben som kostade oss poäng förra matchen? Tveksamt Garpen. Vi har två målvakter, varva dom med omsorg.
Hoppas fansen visar att man är bäst i Sverige nu, och orkar fylla hovet och fortsätta sjunga högt, nu när spelarna behöver det som mest.
I ur och skur.