Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
thelinho
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Dju skrev: 2023-10-12 19:02:04 Håller med JP.

Jag kollade om matchen efter jag kom hem från Hovet för att det kändes så jävla uppgivet och mörkt. Måste säga att det såg "bättre" ut än vad känslan var på plats.
Man mår piss när så många matcher varit långt under förväntan, utan att ge speciellt mycket tillbaka.

Men, det finns helt klart bra grunder i spelet. Känslan efter gårdagens match (VIK) är såklart skit, och det känns som allt och alla underpresterar. Men det fanns iaf en inställning och vilja.
Att också halva kurvan i ilska skriker och gormar att ni suger gör det inte lättare för grabbarna på isen att få det att släppa. Klart som fan det speglar av sig på isen.
Jag förstår och delar frustrationen, men det är nu mer än någonsin man ska visa sig stark. Vi har lirat sex matcher.
Vi är förfan Djurgården, skärp er!

Gällande spelet känns det som (såklart) avsaknad i självförtroende och glädje i spelet. Jag upplevde samma innan vi gick in i slutspelet förra säsongen. Då var det lång tid av ostabilitet pga skador och sjukdom, men när vi hittade tillbaka bjöd vi upp till dans - även om förutsättningarna kunde varit bättre.

Släpper nu korvstoppet, och vi får in några puckar mot SSK i helgen och några av kedjorna får hitta nät tror jag helt klart att det vänder. Svårt att fokusera på mycket annat när man inte gör mål.
Känns som att maskinen bara ska kugga i och sen jävlar blir det åka av. Kan hjälpa med de större matcherna som kommer nu. SSK, brunsås, (Kalmar) och råtta. Magkänslan säger att det blir två tuffa veckor men jag har hopp om att det släpper i någon av matcherna.

De första 10-15 minuterna mot lövet var magiska, det var länge sedan jag mått så bra av att kolla hockey.
Det finns kvar i denna trupp och det kommer dyka upp igen. Mark my Words.

Utan att jämföra och dra slutsatser gentemot andra säsongers inledningar och vad det fått för följder så känns det ändå "bra" att det är nu vi är nere i skiten. Se till att gruppen får lösa det och knyta samman. Grunden ser ok ut. Hellre nu än efter jul när det börjar dra ihop sig.

...Och lägg ner allt snack om att höger och vänster ska avgå, som flera andra också sagt har vi inte pengar för det. Vi hade en jävla pangavslutning förra säsongen med samma stomme, Garpen ska ha den här säsongen. Ge fan i att fucka runt mer nu.

Tack för att jag fick skriva av mig.
Gillar optimismen, fortsätt så. Landat lite efter förlusten. Jag är säsongare och är på samtliga matcher. Upplevde att spelarna tog extremt mycket avslut - men ur fel lägen. Det blev aldrig riktigt farligt, kanske ett max två avslut som faktiskt var riktigt nära. Det räcker inte. Någon som har statistik på skottsektorn?

Jag tror spelare, precis som fans känner sig stressade. Vi hade en bra försäsong i ryggen inför premiären. Kapaciteten finns definitivt i laget, men nu behöver nyckelspelare kliva fram med pondus och visa vägen på isen. När ingen gör det blir det svårt för spelare som Gradin etc att spela ut med självförtroende. I det här läget är alla rädda att göra fel.

Inget ont om Hävelid, han gjorde två bra perioder igår. Men, varför inte vila honom efter tabben som kostade oss poäng förra matchen? Tveksamt Garpen. Vi har två målvakter, varva dom med omsorg.

Hoppas fansen visar att man är bäst i Sverige nu, och orkar fylla hovet och fortsätta sjunga högt, nu när spelarna behöver det som mest.

I ur och skur.
Senast redigerad av thelinho den 2023-10-13 09:27:18, redigerad totalt 1 gånger.
Sväva i det blå
Praetori

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

Per-Allan skrev: 2023-10-12 19:44:32 Inavel slutar alltid i katastrof, det som är det värsta är att hela DIF hockey är som en stor inavelsfamilj.
Jag kliar dig på ryggen, du kliar tillbaka.
Jag gjorde en säsong som extra forward 1983, sedan blev kompis med en av storspelarna i slutet av 80 talet detta resulterade i ett styrelsearbete som sedan gjorde att jag kunde värva min son/dotter till föreninge när de behövde ett arbete. Nu har deras barn fått arbete inom DIF hockey men de har aldrig sett en match. Men och det men ser snyggt ut på sociala medier att "lilla jag" arbetar hos mesta mästarna, men vadå!! mästare i vilken idrott?

AVGÅ alla PROPPMÄTTA inkoveterade rövslickare som inte bryr sig om DIF hockey ett av Sveriges starkaste varumärken som nu är på väg att gå samma väg som butiken "Galne Gunnar" gjorde.

Det luktar inte kris. DET ÄR KRIS.

Sorry för hårda ord.
Troll eller alkis.
Sorry för hårda ord. 😉
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

Jimmy Peterson skrev: 2023-10-12 14:49:38 Quote Edit: Massa bra nyktra ord.
Helt riktigt. Vinnarskalle (hatten av).
Vi är på plats lördag. DiF mot rubbet!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Brynäs påväg att värva Jordi Benn.
Lär hamna i samma ekonomiska sits som vi om de inte går upp i vår, men det gör dem väl förmodligen.
Praetori

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2023-10-13 07:45:21 Brynäs påväg att värva Jordi Benn.
Lär hamna i samma ekonomiska sits som vi om de inte går upp i vår, men det gör dem väl förmodligen.
Högriskvärvning.
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2023-10-13 08:08:42
Högriskvärvning.
Verkligen. Inget jag hade velat ha in.
Men förmodligen dyr. Otroligt onödiga pengar.
Men nu tigger de ju från fansen så den lär väl bli billigare iallafall.
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

Det ger positiv publicitet, samt mer hype och publik! Tror dock han kommer få svårt. Gammal och det går snabbt.

Skulle vi inte sitta med massa arbetsbefriade gubbar. Samt våra välavlönade stjärnor. Typ Liss, Rensfeldt och Brodin skulle leverera, samt bära detta lag. Så hade det varit ok ändån.

Som det är nu, så har vi spenderat denna summa pengar vi har felaktigt!
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... iskuteras/

Någon?

Ett av namnen som diskuteras.

Finns ett till citat i förhandsvisningen från K-G: ”De förväntar sig att vi ska vinna varje match.
Hoppas han inte pratar om supportrarna igen, för det är isåfall inte första gången han uttalar sig såhär klumpigt och nonchalant.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Säsongen 23/24

Inlägg av Jimmy Peterson »

Nattuggla_ skrev: 2023-10-13 10:03:54 https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... iskuteras/

Någon?

Finns ett till citat i förhandsvisningen från K-G: ”De förväntar sig att vi ska vinna varje match.
Hoppas han inte pratar om supportrarna igen, för det är isåfall inte första gången han uttalar sig såhär klumpigt och nonchalant.
Namnet är Garpen som sportchef.

”Hur upplever du att spelarna och truppen mår?
– Det är klart att det är frustrerat. Precis som ni så har vi en omgivning som förväntar sig att vi ska vinna varenda match, och det är klart att det tar på. Sådant hanterar man också annorlunda beroende på om man är ung eller gammal och beroende på vilken erfarenhet man har. Alla vill väldigt mycket, men ibland är det lite krampaktigt.
– Det handlar för oss om att få ner axlarna lite och fortsätta göra jobbet. Det finns inga genvägar för att vända det här.”
Osten östlund

Säsongen 23/24

Jimmy Peterson skrev: 2023-10-13 10:21:48
Nattuggla_ skrev: 2023-10-13 10:03:54 https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... iskuteras/

Någon?

– Det är klart att det är frustrerat. Precis som ni så har vi en omgivning som förväntar sig att vi ska vinna varenda match, och det är klart att det tar på. Sådant hanterar man också annorlunda beroende på om man är ung eller gammal och beroende på vilken erfarenhet man har. Alla vill väldigt mycket, men ibland är det lite krampaktigt.
– Det handlar för oss om att få ner axlarna lite och fortsätta göra jobbet. Det finns inga genvägar för att vända det här.”

Han har ju rätt i det han säger, skulle han vara sportchef i ex Almtuna. Så kan man vara VD/Sportchef i samma person. Vara nöjd om man vinner var 3:e match!

Nu har han HA 2 eller 3 högsta budget. Ligger 12:a. Värvat /skrivit för dyra kontrakt. Med spelare som beter som syltryggar. När det kommer krav om motprestation , för det arbete som utförs.

Klarar man inte det. Var rakryggad, flytta och byt klubb. Det är respekt. Istället för att gömma sig bakom sina "feta kontrakt "!
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Jimmy Peterson skrev: 2023-10-13 10:21:48

Någon?

Tackar.
Garpen alltså. Ja. Det var ju väntat. Tyvärr tror jag på noll förändring i Djurgården Hockey om han ska gå från misslyckad coach till en ännu större roll.
Aja. Inte så att man förväntade sig att K-G skulle ägna sig åt något så onödigt som scouting… varför ska man anstränga sig när man kan ta första namn som spelat i Djurgården tidigare och redan finns i huset så att säga. Hehe
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 23/24

Inlägg av Doyle 1 »

Tror DIF nu måste välja inriktning av verksamheten. Kassan är i stort sett tömd. Publiksiffrorna dalar. Vi lever i en orolig tid med högre arbetslöshet o räntekaos så att tro vi drar fullt Hov kommer vara en utopi. Så vad göra. Nöjer vi oss med o få tillfredställelse att möta gnaget 4 ggr o vara ett mittenlag i allsvenskan, typ Almtuna? Sen satsa på pojk o flicklag o juniorer o bygga upp det nya DIF på längre sikt. Eller alternativ två. Ut o skramla i burkar o få in spetsar i anfall o försvar o ge järnet i att vara med till våren om en SHL-plats. Försöker tro med min bästa vilja i världen, jag är positiv av naturen, men tyvärr det här laget kommer inte ens vara i närheten av topp tre denna säsong. Fasen att vi inte har en krösus som förbarmar sig över vårt hårt prövade lag o ger oss cashutrymme att få in en helt ny spetskedja som förvandlar öken till guld. Tiden får utvisa vilken väg vi väljer…
Osten östlund

Säsongen 23/24

Skulle va om KG kunde övertyga Hörnqvist. Att "offra räntan" på sitt sparkonto 1 år. Senaste 5 års kontraktet var på ca 215 milj.
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Doyle 1 skrev: 2023-10-13 15:04:38 Tror DIF nu måste välja inriktning av verksamheten. Kassan är i stort sett tömd. Publiksiffrorna dalar. Vi lever i en orolig tid med högre arbetslöshet o räntekaos så att tro vi drar fullt Hov kommer vara en utopi. Så vad göra. Nöjer vi oss med o få tillfredställelse att möta gnaget 4 ggr o vara ett mittenlag i allsvenskan, typ Almtuna? Sen satsa på pojk o flicklag o juniorer o bygga upp det nya DIF på längre sikt. Eller alternativ två. Ut o skramla i burkar o få in spetsar i anfall o försvar o ge järnet i att vara med till våren om en SHL-plats. Försöker tro med min bästa vilja i världen, jag är positiv av naturen, men tyvärr det här laget kommer inte ens vara i närheten av topp tre denna säsong. Fasen att vi inte har en krösus som förbarmar sig över vårt hårt prövade lag o ger oss cashutrymme att få in en helt ny spetskedja som förvandlar öken till guld. Tiden får utvisa vilken väg vi väljer…
Oavsett så behöver vi rensa lite folk på kansliet och i båset för att få till en tro på framtiden och nå sportslig framgång.
Vi behöver inte kasta ut hela Djurgårdsandan men vi behöver tänka om och hänga med i utvecklingen kring ishockeyn.

Vi måste våga rekrytera människor som inte är Djurgårdare sedan barnsben, titta på tränare som inte har ett förflutet i föreningen. Lägga lite mer fokus på scoutingen kring spelare också.

Klyschigt kanske men vi behöver lugn och ro över en längre period.
Per-Allan

Säsongen 23/24

Inlägg av Per-Allan »

Praetori skrev: 2023-10-12 21:31:09
Per-Allan skrev: 2023-10-12 19:44:32 Inavel slutar alltid i katastrof, det som är det värsta är att hela DIF hockey är som en stor inavelsfamilj.
Jag kliar dig på ryggen, du kliar tillbaka.
Jag gjorde en säsong som extra forward 1983, sedan blev kompis med en av storspelarna i slutet av 80 talet detta resulterade i ett styrelsearbete som sedan gjorde att jag kunde värva min son/dotter till föreninge när de behövde ett arbete. Nu har deras barn fått arbete inom DIF hockey men de har aldrig sett en match. Men och det men ser snyggt ut på sociala medier att "lilla jag" arbetar hos mesta mästarna, men vadå!! mästare i vilken idrott?

AVGÅ alla PROPPMÄTTA inkoveterade rövslickare som inte bryr sig om DIF hockey ett av Sveriges starkaste varumärken som nu är på väg att gå samma väg som butiken "Galne Gunnar" gjorde.

Det luktar inte kris. DET ÄR KRIS.

Sorry för hårda ord.
Troll eller alkis.
Sorry för hårda ord. 😉

Älskar DIF så mycket att hårda ord mot DIF är som att skriva hårda ord om sina egna barn och barnbarn.
Det svider att behöva spy galla över hockeyns organisation som tyvärr misskötts sedan styrelsefolk dödade supporterkontakten genom sitt PK mässiga dumhet att kliva ner på ståplats.
Vi lever fortfarande med sviter från denna dåraktiga händelse.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Skriv svar