Skadeläget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

Om vi vinner Färjestadsmatchen på lördag borde vi få bragdguldet. Hoppas bara att alla spelare kan komma tillbaks efter uppehållet. En sak till: om Ronnie inte kan komma tillbaks borde han lägga av. Klubben får loss pengar för ev. förstärkning och Ronnie får betalt av Hockeyligan.
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Någon som vet varför Pär Bäcker inte var med i kvällens match? Ärligt talat måste jag erkänna att jag kom på hans frånvaro först nu :oops:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Diffe89 skrev:Någon som vet varför Pär Bäcker inte var med i kvällens match? Ärligt talat måste jag erkänna att jag kom på hans frånvaro först nu :oops:
Är det månne foten som spökar igen tro?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:
Diffe89 skrev:Någon som vet varför Pär Bäcker inte var med i kvällens match? Ärligt talat måste jag erkänna att jag kom på hans frånvaro först nu :oops:
Är det månne foten som spökar igen tro?
Japp, det är lilla fossingen.
Pär fick en puck där i säsongsinledningen, med en efterhängsen infektion i foten som följd.

Lite förlåten är han då efter alla målsumpningar & upplagda lägen, han har haft värk sedan sep/okt men kört på tills nu ändå = Järnkamin från Grums....
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Kan någon vänlig själ berätta hur skadeläget ser ut inför omstarten?
Anger? Falk? Ölvestad? Bäcker? Bremberg?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

nutarvidom skrev:Kan någon vänlig själ berätta hur skadeläget ser ut inför omstarten?
Anger? Falk? Ölvestad? Bäcker? Bremberg?
... Ronnie?

Någon skrev i en annan tråd att eventuellt så är alla tillbaka efter uppehållet.
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Någon som vet varför Fimpen ej var med mot Linköping? Bremberg utgick också pga? Det är rätt störande att man inte kan ha nån form av uppdatering på hemsidan rörande skadeläget, som påpekats så många gånger förr...
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

nutarvidom skrev:Någon som vet varför Fimpen ej var med mot Linköping? Bremberg utgick också pga? Det är rätt störande att man inte kan ha nån form av uppdatering på hemsidan rörande skadeläget, som påpekats så många gånger förr...
Linkan linkade (höhö) av efter första med ljumskkänningar, men ska tydligen inte vara någon fara. Fimpen har någon form av fingerskada som de försökt bedöva, men det lyckades inte (var likadant mot SSK).
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Diffe89 skrev:
nutarvidom skrev:Någon som vet varför Fimpen ej var med mot Linköping? Bremberg utgick också pga? Det är rätt störande att man inte kan ha nån form av uppdatering på hemsidan rörande skadeläget, som påpekats så många gånger förr...
Linkan linkade (höhö) av efter första med ljumskkänningar, men ska tydligen inte vara någon fara. Fimpen har någon form av fingerskada som de försökt bedöva, men det lyckades inte (var likadant mot SSK).
Tackar. Jag som skämtade framför TV:n, och påtalade för några åhörare att han egentligen heter Ljumsken Bremberg.... vi hoppas verkligen att han är tillbaka direkt mot HV.
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

nya skador mot FBK, bland annat på fimpen.
Någon som kan ge lite initierad info?
jjonas

Inlägg av jjonas »

Ber till gud att Fimpen inte är skadad, för han är vad jag kallar en kämpe på isen. Jag tycker att han lyfter laget några snäpp.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Läser i dagens punkt.se att Danielsson och Väänänen är borta inför kvällens match och att det även är frågetecken för Printz....
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Fricke skrev:Läser i dagens punkt.se att Danielsson och Väänänen är borta inför kvällens match och att det även är frågetecken för Printz....

Hur blir det med Linkan och Jimmie då?
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

När beräknas Ossi vara tillbaka? Och Fimpen? Linkan får vi väl avvakta info om, men eftersom han trots allt lirade mot Luleå tror jag inte det bör vara alltför allvarligt med hjärnskakningen från Brynäsfighten. Han fick i alla fall ingen smäll i matchen mot Luleå såvitt jag kunde se.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

nutarvidom skrev:När beräknas Ossi vara tillbaka? Och Fimpen? Linkan får vi väl avvakta info om, men eftersom han trots allt lirade mot Luleå tror jag inte det bör vara alltför allvarligt med hjärnskakningen från Brynäsfighten. Han fick i alla fall ingen smäll i matchen mot Luleå såvitt jag kunde se.
Finns bara en sak att säga om detta, chansa under inga omständigheter med spelare som är småskadade. Om Linkan nu hade känningar efter smällen han fick mot BIF är det för mig obegripligt att han ens åkte med upp till Luleå mindre en ett dyng senare. Våra nyckelspelare måste vara firska och krya när slutspelet drar igång. Hur det ser ut i matcherna precis före skiter jag fullständigt i.

Med andra ord bör man ställa över samtliga spelare som missade matchen mot Luleå eller tvingades kliva av även för spel mot LHC. Det räcker med att de får varva upp i sista matchen i grundspelet. De spelare som finns tillgänglige på torsdag borde för övrigt dessutom sätta sig i respekt genom att tackla på allt som rör sig och gärna lite småfult dessutom. LHC spelarna skall ´tänka till ett par extra gånger inför framtida möten mot oss...
Skriv svar