HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10
Skönt att inte behöva betala 549 i månaden för tv4play resten av vintern i alla fall
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi spelar som skit mestadels men faktum kvarstår att Hävelid får ta på sig båda målen. Första är ju ett dåligt placerat skott med knapp styrt.
Vaeför i hela friden kör man inte hårdare på Andren? Femte matchen på 14 dagar och Andren har stått 3 bara. Löjligt.
Vaeför i hela friden kör man inte hårdare på Andren? Femte matchen på 14 dagar och Andren har stått 3 bara. Löjligt.
Men självklart är det ju ett samspel mellan sportchef och tränare. Tror du inte Bosse Andersson pratar med sina tränare om vilka spelare de vill ha?Jim Morrison skrev: ↑2023-10-06 19:20:45En sportchef ska vara chef över tränaren och inte bara ta in spelare som tränaren vill ha. Varför ska vi ens ha en sportchef då?BigJ skrev: ↑2023-10-06 19:19:24KG har tagit in exakt de spelarna som Garpens ville ha, på samma sätt som han tog in Liss när Fagervall ville ha honom. Sedan kan man ju säga att KG gör fel men mycket är tränarna och där har han gjort alla fel man kan...
Att KG fick bli sportchef är det mest korkade beslutet den här föreningen har tagit och då finns det ändå en del att välja på.
-
Det som är riktigt jobbigt nu det är att man är fast med Garpen oavsett, eftersom han tar över efter K-G sen.
Sen blir det väl en gammal Djurgårdsspelare som coach igen. Och om och om igen kommer det gå. Det kommer aldrig lyfta förrän vi börjar om med något nytt och fräscht. Bara att inse det.
Så jävla tröttsamt allting.
Sen blir det väl en gammal Djurgårdsspelare som coach igen. Och om och om igen kommer det gå. Det kommer aldrig lyfta förrän vi börjar om med något nytt och fräscht. Bara att inse det.
Så jävla tröttsamt allting.
Vad är det med Falk, Hedström och Schilling? De lirar inte? Jag verkar ha missat ngt. Är de skadade?diftobbe89 skrev: ↑2023-10-06 19:21:24 Vi åkte alltså till den här matchen med Daniel Glad och Kevin Karlsson som erfarna backar på den här nivån. Hammarlund är fortfarande grön och har mycket att lära och Lundin är helt ny från division 1, sen har vi 3st J20 grabbar. Helt ärligt.. Det här får fan KG förklara, antingen är han bara sjukt naiv som tycker vi har bra backar eller så tar han inte sitt jobb seriöst.
Höll på att glömma en helt oerfaren målvakt på seniornivå.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nä, där är vi helt överens, men det finns oxå 18 utespelare på banan som inte gjort det lättare till poängsirwilliam skrev: ↑2023-10-06 19:22:32Han gjorde det ju inte lättare till chans på poäng..
Är det nån form av lagprotest att det ser ut som det gör. Man börjar ju fundera vad som hänt efter Björklövenmatchen…

- Jim Morrison
Sedan kan man klaga på KG men känslan är ju att våra rutinerade spelare inte bryr sig lika mycket när det inte är stormatch. Jag hatar vanligtvis det argumentet med att det inte ”tävlas” men jag tror på riktigt att spelare som exempelvis Klasen skiter fullständigt i att köra 100% mot ett lag som Östersund eller Tingsryd borta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
We shall overcome.....
Sparka KG och Garpenlöv NU.
Sparka KG och Garpenlöv NU.
- Lee Harvey Oswald
Vissa gillar hösten, att tyst och stilla stå och se på när naturen dör
Andra gilla B-lagshockey.......att tyst och stilla stå och se på när DIF dör
Tidig februari 2022, senaste gången jag slängde bort pengar på DIF Hockey
Andra gilla B-lagshockey.......att tyst och stilla stå och se på när DIF dör
Tidig februari 2022, senaste gången jag slängde bort pengar på DIF Hockey
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Fast just Klasen var väl inte ett bra exempel, han är väl den enda som får godkänt de 4 första matcherna, inte idag dock.Jim Morrison skrev: ↑2023-10-06 19:29:56 Sedan kan man klaga på KG men känslan är ju att våra rutinerade spelare inte bryr sig lika mycket när det inte är stormatch. Jag hatar vanligtvis det argumentet med att det inte ”tävlas” men jag tror på riktigt att spelare som exempelvis Klasen skiter fullständigt i att köra 100% mot ett lag som Östersund eller Tingsryd borta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du gissar ju bara. Sen lyser dit hat mot garpen igenom. För det är det enda du kan skriva om.BigJ skrev: ↑2023-10-06 19:24:28Men självklart är det ju ett samspel mellan sportchef och tränare. Tror du inte Bosse Andersson pratar med sina tränare om vilka spelare de vill ha?Jim Morrison skrev: ↑2023-10-06 19:20:45En sportchef ska vara chef över tränaren och inte bara ta in spelare som tränaren vill ha. Varför ska vi ens ha en sportchef då?BigJ skrev: ↑2023-10-06 19:19:24KG har tagit in exakt de spelarna som Garpens ville ha, på samma sätt som han tog in Liss när Fagervall ville ha honom. Sedan kan man ju säga att KG gör fel men mycket är tränarna och där har han gjort alla fel man kan...
Att KG fick bli sportchef är det mest korkade beslutet den här föreningen har tagit och då finns det ändå en del att välja på.