Dom första tio minuterna är det sämsta jag sett DIF prestera på Hovet sedan jag började se på hockey live vid 7-8 års ålder. Bättre sen även om det är mycket skott utsida.
Magwood fick en match med Klasen på försäsongen och sedan tyckte Garpen att han inte dög? Han visar 100 gånger mer tendenser än en sån som Rensfeldt eller Berglund på den nivån.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vi spottar upp oss rejält men 7-8 katastrofala minuter första halvan så 0-1 känns väl ganska rimligt. Skärpning nu, fan att vi inte kan vara bättre mentalt förberedda. Tre matcher i rad nu.
Ja, första 15 var det sämsta vi någonsin presterat sen vi åkte ur SHL. Helt makalöst uselt på alla plan.
Borde vara 0-5 på tavlan om hockey var rättvist.
Jag ser verkligen ingenting av värde i det här laget just nu. Nog för att halva backuppsättningen inte skulle hålla i Superettan men det ursäktar inte hur brutalt usla alla forwards är (ja, Kruger inräknat).
Vi har för dålig centersidan. Berglund är en fjärdecenter, Rensfeldt vet jag inte vad han är. Han skulle behöva försvinna iallafall. Magwood känns mer naturlig på kanten.
En väldigt bra center och en väldigt bra back behöver det här laget få in.
diftobbe89 skrev: ↑2023-10-04 18:38:29
Vi har för dålig centersidan. Berglund är en fjärdecenter, Rensfeldt vet jag inte vad han är. Han skulle behöva försvinna iallafall. Magwood känns mer naturlig på kanten.
Sjukt men sant.. på pappret hade vi lätt haft top 3 i centersida.
Det är ett under att DIF har sju poäng för det ser allt annat än bra ut. Håller med Krüger om man inte klarar av de mest enkla sakerna. Som att vinna närkamper, tävla och sen skapa något kreativt framåt. Våra avslut är fruktansvärt för vi kan ju inte träffa mål.
Nä, en rejäl uppryckning krävs och framförallt vill jag se fart. Även ett ordentligt passningspel där man tar sig in i slottet ist för att leka kull runt sargen. Det kommer göra ont och det får ni ta.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Max 10 matcher till. Om inte Rensfeld och Liss. Lyfter sitt spel.
Så måste vi försöka få ngt annat för "dessa pengar"!
Den här backsidan kommer att kosta oss ytterligare en topp3-strid... Varför är man helt oförmögen att förstå att en backsidas styrka sitter i jämnheten. Antingen har man bara defensiva eller som i år, små tunna naiva flipp flopp-backar.... Böna och be för att Arnesson vill komma hem och att Örebro släpper honom.
Manijock skrev: ↑2023-10-04 18:49:29
Den här backsidan kommer att kosta oss ytterligare en topp3-strid... Varför är man helt oförmögen att förstå att en backsidas styrka sitter i jämnheten. Antingen har man bara defensiva eller som i år, små tunna naiva flipp flopp-backar.... Böna och be för att Arnesson vill komma hem och att Örebro släpper honom.
Max 10 matcher till. Om inte Rensfeld och Liss. Lyfter sitt spel.
Så måste vi försöka få ngt annat för "dessa pengar"!
Jag antar att du betalar deras lön då när dom inte får lira?