Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-09-28 12:25:35 Jag hade nog ändrat så lite som möjligt men provat Magwood mellan Grewe och Brodin och flyttat ned Rensfeldt. Nackdelen är väl att varken Ludde eller Gradin sett ens okej ut och att då sätta dom tillsammans…

Men Magwood tror jag skulle skina med lite mer istid och andra kamrater.
Ludvig var väl inte varit särskilt mycket svagare än de andra? Snarare osynlig igår och bra i premiären. Tror den kedjan blivit värre straffade igår om man inte haft Rensfeldt. Hans skalle räddar nog upp Brodin och Grewes naivitet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2023-09-28 12:47:06
Jim Morrison skrev: 2023-09-28 12:25:35 Jag hade nog ändrat så lite som möjligt men provat Magwood mellan Grewe och Brodin och flyttat ned Rensfeldt. Nackdelen är väl att varken Ludde eller Gradin sett ens okej ut och att då sätta dom tillsammans…

Ludvig var väl inte varit särskilt mycket svagare än de andra? Snarare osynlig igår och bra i premiären. Tror den kedjan blivit värre straffade igår om man inte haft Rensfeldt. Hans skalle räddar nog upp Brodin och Grewes naivitet.
Jag tror att om Rensfeldt hade hetat något annat och varit en random HA-spelare hade folk varit väldigt mycket hårdare i sin bedömning mot honom.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-09-28 13:00:26, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
niz

Säsongen 23/24

Inlägg av niz »

Gradin hade ju en i ribban första matchen (väl?) och jag tyckte man allmänt kunde se ett positivt rörelsemönster men jag håller med om osynligheten igår. Magwood var lite likadan fast tvärt om, såg på G ut igår jämfört med mot Löven. Vore nog bra att splitta dem.

Sen tycker jag Klasen-Liss-linen är konstig. Jag förstår idén och jag gillar den men det blir konstigt att Liss ska vara den "stora" killen i en kedja.
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 23/24

Inlägg av Exile »

Förstakedjan är klockren, men i övrigt så finns det många frågetecken... Vem passar bäst i rollen som center i andra linan? Varför spelar Liss/Berglund så högt upp i hiarkin?

Frågor som jag hopps Garpen har bra svar på...
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-09-28 12:57:49
Manijock skrev: 2023-09-28 12:47:06

Jag tror att om Rensfeldt hade hetat något annat och varit en random HA-spelare hade folk varit väldigt mycket hårdare i sin bedömning mot honom.
Vet inte om han får så mycket gratis. Rätt dyr spelare och ingen infödd Djurgårdare! Hammarlund och Brodin däremot. Det är killar som får lite räkmacka.
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

Exile skrev: 2023-09-28 13:22:47 Förstakedjan är klockren, men i övrigt så finns det många frågetecken... Vem passar bäst i rollen som center i andra linan? Varför spelar Liss/Berglund så högt upp i hiarkin?

Frågor som jag hopps Garpen har bra svar på...
Klasen - Berglund - Liss. För att få den att funka. Behövs en annan center. Klasen- Liss är för enkelt att läsa. Klasen överarbetar. Till Liss som står still och avslutar.
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Angående vad som funkar och inte så var väl i ärlighetens namn ingen kedja eller spelare bra första 40, inte ens Krüger. Underskattning där man spelar smånätt och skönt utan att röra på fötterna.

I tredje skapas det en hel del chanser där förstalinan är bäst men även de andra fungerar i någon mån. Jag tror Magwood kommer komma loss, det finns något där.
benganfs

Säsongen 23/24

Inlägg av benganfs »

dr111DIF skrev: 2023-09-28 14:19:01 Angående vad som funkar och inte så var väl i ärlighetens namn ingen kedja eller spelare bra första 40, inte ens Krüger. Underskattning där man spelar smånätt och skönt utan att röra på fötterna.

I tredje skapas det en hel del chanser där förstalinan är bäst men även de andra fungerar i någon mån. Jag tror Magwood kommer komma loss, det finns något där.
Jag hade velat veta om han vill spela center eller blivit "tvingad" till det. Han ser verkligen ut som en vinge inte en center. Sen om han nu MÅSTE spela center så skulle ja vilja se han i andra istället för Berglund lite tempo under rören hade behövts i den kedjan och lite mer hot. 1 som inte nämns alls är Blomgren så blek han har varit i inledningen.
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

Vi har värvat honom som center nr 2!

Men så här säger hans senaste tränare :

Han har gått väldigt mycket vinge under det här året i Krefeld. Så länge (Leif) Strömberg var coach där nere så har framför allt Johan Garpenlöv haft en dialog med ”Strumpan” och hört om vad han besitter och ambitionen att ta sig vidare i den europeiska hockeyhierarkin. Han är i en bra ålder och är en ambitiös spelare som vill ta sig vidare. Då vet vi att Djurgården är ett väldigt bra ställe att vara på, både som klubb och stad. Man har många ögon på sig, säger K-G Stoppel.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Brynäs två första matcher har inte varit jättebra. Man visade både mot VIK och AIK att man spelar nonchalant mellan åt. Hoppas detta fortsätter.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
EspenK

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

Norman Kruger Nilsson

Klasen Rensfeldt Gradin

Grewe Berglund Brodin

Blomgren Magwood Liss

Varför inte testa. Olle har blött krut i bössan. Gradin har bättre rörlighet.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Om man ser i denna omgång av hockeyallsvenskan så skapar Björklöven och Brynäs mycket lättare chanser och är mycket bättre på att ta vara på chanserna. De har fler alternativ och känns tyngre. Det finns en del DIF spelare som måste höja sig några snäpp i inledningen. Magwood, Gradin men också andra. Brodin fortsätter att ha svårt också att göra något konstruktivt i början. Jag vet att det är tidigt än men man vill ju skapa goda vanor direkt. Man har inte alls visat upp de bra spelet man hade i första matchen mot Björklöven. Att man som förra året ska ha så svårt att skapa chanser mot de sämre lagen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 23/24

Inlägg av Vikas »

Det är så många fel i det här laget att det är svårt att beskriva det efter de senaste 2 matcherna. Både mentalt och spelmässigt.

Vi har så många alibispelare som inte gör skillnad - värre, de ser inte ens ut att försöka göra skillnad. Och när flera av dessa spelare, tex Brodin och Rensfeldt säkert sitter med svindyra kontrakt så är det ju inte konstigt att vår ekonomi är helt körd i botten.

Man kunde ju hoppas att de skäms nacken av sig efter de här fadäserna men istället så står de i intervjuer och tycker allt är guld och gröna skogar. Direkt provocerande.

Kanske dumt att säga efter 3 omgångar men det börjar nästan andas kris trots 3 raka segrar. Poängen spelar mindre roll för mig just nu då det här spelet inte kommer ha skuggan av en chans mot de riktiga topplagen. Var det bara en ren slump i premiären och att Björklöven hade magsjuka i laget?
thelinho
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Vikas skrev: 2023-09-29 20:34:27 Det är så många fel i det här laget att det är svårt att beskriva det efter de senaste 2 matcherna. Både mentalt och spelmässigt.

Vi har så många alibispelare som inte gör skillnad - värre, de ser inte ens ut att försöka göra skillnad. Och när flera av dessa spelare, tex Brodin och Rensfeldt säkert sitter med svindyra kontrakt så är det ju inte konstigt att vår ekonomi är helt körd i botten.

Man kunde ju hoppas att de skäms nacken av sig efter de här fadäserna men istället så står de i intervjuer och tycker allt är guld och gröna skogar. Direkt provocerande.

Kanske dumt att säga efter 3 omgångar men det börjar nästan andas kris trots 3 raka segrar. Poängen spelar mindre roll för mig just nu då det här spelet inte kommer ha skuggan av en chans mot de riktiga topplagen. Var det bara en ren slump i premiären och att Björklöven hade magsjuka i laget?
Vilket skitsnack. Vi gjorde en grym premiär där vi spelade nästintill felfri hockey stora delar av matchen. Att vi nu har gjort två mediokra insatser på bortais kan jag hålla med om. Men om det är några som har magsjuka så är det 90% av signaturerna i forumet. Hockeyallsvenskan är en grisig serie, det kommer inte se vackert ut varje match. Vi slog Brynäs för ett par veckor sen, körde över Björklöven i premiären och har tagit 4/6 poäng på bortais, trots att det sett svagt ut. Ge det lite tid. Kedjorna behöver sätta sig, eventuellt stuvas om. Men klart som fan spelare kommer prestera högt och lågt under säsongen. Om vi ska nackskotta alla som gör en dålig match har vi snart inget lag kvar, och förra året tog vi oss till en sjunde match mot Modo som nu (med typ samma trupp) flyger i SHL.

Och guess what?

Modo torskade mot Karlskoga, Mora, Östersund, Kristianstad, Almtuna, Vita Hästen och AIK i våras.

Om något ger det perspektiv på vilken typ av grishockey vi har att göra med.
Sväva i det blå
Skriv svar