Lika bra som Axelsson är framåt, lika kass är han bakåt. Punktstudera honom i en match och se själva. Jag kan förstå att han inte får så mycket speltid.nutarvidom skrev:Vad händer med D. Axelsson?
Jag blir väldigt besviken om inte DIF lyckas signa upp honom på ett nytt kontrakt. En sån lirare får bara inte gå till nån annan ES-klubb.
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
rikkard skrev:Lika bra som Axelsson är framåt, lika kass är han bakåt. Punktstudera honom i en match och se själva. Jag kan förstå att han inte får så mycket speltid.nutarvidom skrev:Vad händer med D. Axelsson?
Jag blir väldigt besviken om inte DIF lyckas signa upp honom på ett nytt kontrakt. En sån lirare får bara inte gå till nån annan ES-klubb.
Håller med...
Axelsson har både träningar & matcher på sig att visar vad han går för. Tydligen så har han inte lyckats övertyga tränarna helt. Jag ska inte uttala mig om träningarna men på matcherna finns det mycket övrigt att önska av Dick. Även hans inställning verkar inte alltid 100%.
Självklart ska vi ha kvar honom då han antagligen kommer att utvecklas till den spelare vi hoppas att han kan bli.
- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag är tämligen säker på att han redan är klar för SSK.
karl-jarl skrev:Hannes Hyvönen vill till Sverige för att bo med sin familj. Kan va värt att kolla upp. En målfarlig kille som vi skulle kunna få mycket nytta av.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1946918.ab
-
-
-
Necrodamus skrev:Men snälla söta du, vad får dig att tro att Niko Kapanen som lirat 61 matcher med Phoenix denna säsong och snittat ungefär 0,5 poäng per match skulle lämna miljonerna och flytta hit?
Inte en chans. Blir så trött på alla fantasi förslag..
corrado_boy skrev:Om vi ska ha 1 center som kan konkurera med ottosson
om 1 plattsen tycker jag vi bör försöka få hit:
Kapanen som jag sagt förut är han kanske lite dyr men jävligt bra om ni frågar mig![]()
+ om vi tar upp 4-5 stycken bra spelare från j20 laget till en 4 kedja ex..
Lindström, Eriksson, Wallén
Kjell
så har vi jju större chans att få hit honnom.
jag tror inte junnisarna kräver lika mycket i lön som vissa av det älldre
Eller Så tycker jag vi försöker ta hem Nye "Schampo" Patrick Thoresen
okok det aknske är ett fantasi förslag
men jag tror vi har större chans att få hit en ettablerad 1 center
ifall vi tar upp en kedja från j20 till 4 asså??
Lindström, Engqvist, Wallén
Deilert, Kjell
eller ifall det fins några bättre från j20
men det är vad jag tror.
-
- Säsongskort: Ja
Visst har Dick defensiva brister, men herregud, lite rättvisa måste vi väl ändå vara. För det första spelar han inte center, han ligger oftast högst upp i banan. Finns få med så offensiv potential som Dick. Defensiven får väl tränas upp, han är ju blott en spoling, som dessutom gör sin debutsäsong i ES. Bremberg var minst lika dålig i deffen i den åldern, och är väl inte en stjärna idag heller på att sortera i egen zon.
Dicks brister ligger väl snarare i att han kan tappa pucken i fel lägen, men det går ju såklart att jobba bort.
Killen ska signas och det omedelbart!
Dicks brister ligger väl snarare i att han kan tappa pucken i fel lägen, men det går ju såklart att jobba bort.
Killen ska signas och det omedelbart!
-
ETT MÅSTE!
Mikael Backlund i VIK.
Där har vi någon som kommer bli hur bra som helst. Vore guld att signa honom till nästa säsong. Har vart i västerås på ett antal matcher iår och han har vart grymm i alla.
Han är alltid bäst när det gäller (kolla JVM t.ex, där han avgjorde semin, och nästan finalen).
Kan DIF oxå signa Tony Lagerström från SSK så är det ett grymmt radarpar, De var kungar i JVM tillsammans.
Patrik Berglund vore ju det optimala men han sticker ju till NHL eftersom han bara är utlånad till VIK.
Nu kom ja och tänka på att det vore jävligt gött om VIK gick upp, slipper man ta sig till STHLM för att se Djurgårn
Där har vi någon som kommer bli hur bra som helst. Vore guld att signa honom till nästa säsong. Har vart i västerås på ett antal matcher iår och han har vart grymm i alla.
Han är alltid bäst när det gäller (kolla JVM t.ex, där han avgjorde semin, och nästan finalen).
Kan DIF oxå signa Tony Lagerström från SSK så är det ett grymmt radarpar, De var kungar i JVM tillsammans.
Patrik Berglund vore ju det optimala men han sticker ju till NHL eftersom han bara är utlånad till VIK.
Nu kom ja och tänka på att det vore jävligt gött om VIK gick upp, slipper man ta sig till STHLM för att se Djurgårn

Re: ETT MÅSTE!
Berglund lär bli kvar i Västerås om han inte slår sig in i NHL.whygeorgia skrev:Mikael Backlund i VIK.
Känns som att Möller och Figren är troligare då.