DIF Fotboll
DIF Fotboll
Det har väl varit problem runt dessa tränare förut när de har varit tränare för andra klubbar har jag för mig.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... enmobbning
Så det är inte första gången de behandlar spelare illa. Och sen hanterar de inte intervjuer på ett bra sätt eller uttalanden. Men man kan inte ha större förhoppningar på en AIKare.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... enmobbning
Så det är inte första gången de behandlar spelare illa. Och sen hanterar de inte intervjuer på ett bra sätt eller uttalanden. Men man kan inte ha större förhoppningar på en AIKare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Harmageddon
DIF Fotboll
Mina förväntningar var skyhöga under 2023 och inför kommande säsonger. Att man skulle ta steg för steg att bli dominant i Sverige och etablera sig ute i Europa. Kort o gott kunna ta sig vidare till gruppspel i Europa.
Nu vet man inte allt som försiggår bakom kulisserna men sett till de svarta rubrikerna i media senaste tiden låter det allt annat än harmoniskt. Man har verkligen kastat bort den möjligheten som fanns och tagit ett stort steg bakåt i alla avseenden. Kommer nog dröja många år innan vi får glädjas igen och eventuella framtida värvningar lär väl säkert tvivla på DIF också.
Om Victor säger att man ändrade spelidén till det sämre pga att en ny spelare kommer in laget så förstår jag det inte alls.
Då man måste man ha spelarmaterialet för det och ta hänsyn till harmonin i gruppen. Inte undra på att det ser så vilset ut.
Ska bli intressant att se hur DIF agerar på planen imorgon.
Annars hoppas jag att säsongen tar slut så snart som möjligt.
Stora frågan är hur DIF kommer se ut i lagbygget, spelidé, etc efter säsongens slut.
Nu vet man inte allt som försiggår bakom kulisserna men sett till de svarta rubrikerna i media senaste tiden låter det allt annat än harmoniskt. Man har verkligen kastat bort den möjligheten som fanns och tagit ett stort steg bakåt i alla avseenden. Kommer nog dröja många år innan vi får glädjas igen och eventuella framtida värvningar lär väl säkert tvivla på DIF också.
Om Victor säger att man ändrade spelidén till det sämre pga att en ny spelare kommer in laget så förstår jag det inte alls.
Då man måste man ha spelarmaterialet för det och ta hänsyn till harmonin i gruppen. Inte undra på att det ser så vilset ut.
Stora frågan är hur DIF kommer se ut i lagbygget, spelidé, etc efter säsongens slut.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
DIF Fotboll
Första man måste göra är att göra sig av med tränarna och hitta en tränare som är bra på att få ihop en grupp och få alla att jobba tillsammans. Lite som Högmo har gjort för Häcken.Harmageddon skrev: ↑2023-08-19 15:52:50 Mina förväntningar var skyhöga under 2023 och inför kommande säsonger. Att man skulle ta steg för steg att bli dominant i Sverige och etablera sig ute i Europa. Kort o gott kunna ta sig vidare till gruppspel i Europa.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
DIF Fotboll
Bra startelva idag. Helt annan dimension i spelet med Mange och Wikheim på plan.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
DIF Fotboll
Starkt ändå att plocka en pinne idag. Den där Rydström, han är en väldigt speciell jävel. Behöver nog skaffa lite verklighetsförankring. Vilken tomte.
DIF Fotboll
Det är ju tydligt i alla fall att det är tränarna i DIF som ville ha Berg. De förstörde en homogen grupp som gjorde det så bra förra året med att tvinga in Berg i laget och t.o.m. ändra spelsätt bara för att få honom att platsa. De måste bort snarast.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
DIF Fotboll
Det verkar mera som att Berg kanske är på väg bort. Vi får se vad som sker.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF Fotboll
Är väl bra om tränarna ville ha Berg? Ska vi värva sådana de inte vill ha?
Men jag tycker det verkar lite tvärtom, ville de verkligen ha Berg?
Han har inte passat in alls i vårt sätt att spela.
Oj vilket märkligt lagbygge vi har satt ihop. Mange, Danielsson, Schuller är klass. Efter det kan man köra en tombola. Piggt inhopp av Va.
Till slut, har vi haft en målvakt med sämre fötter?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIF Fotboll
Jo men berg verkar ha varit något som de verkligen har pushat för att få in. Man har ju fryst ut Mange med en Berg som inte har gjort något bra. När man fortsätter att starta en spelare fast han inte presterar då är det ju klart att tränarna har någon förkärlek till honom. Det blir ett helt annat DIF med Mange i laget. Det känns som alla har gått tillbaka ett steg i kvalitén sen Berg kom till laget. Och istället för att ta bort Berg tidigare som har man t.o.m. ändrat i taktiken för att han ska platsa bättre men det har inte funkat ändå. Det jag menar med att tränarna verkar ha förkärlek till Berg är att de har varit snabba att bänka spelare förut när de inte har presterat men med Berg så har man fortsätt och t.o.m. anpassat spelet efter honom.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-08-20 22:27:25Är väl bra om tränarna ville ha Berg? Ska vi värva sådana de inte vill ha?
Oj vilket märkligt lagbygge vi har satt ihop. Mange, Danielsson, Schuller är klass. Efter det kan man köra en tombola. Piggt inhopp av Va.
Sen tycker inte jag de har laget för 4-3-3. De har fler bra mittfältare än anfallare och både spelare som Schüller och Sabovic är mer defensiva mittfältare och i en 4-3-3 ska man ha en en offensiv mittfältare. Jag skulle mycket hellre se 4-2-3-1 som man hade när man vann sm-guld 2019.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
DIF Fotboll
Så kan det ju vara. Man kan också känt sig pressade att verkligen göra allt för att få igång Allsvenskan största(?) värvning denna säsong.klintan85 skrev: ↑2023-08-21 13:10:01Jo men berg verkar ha varit något som de verkligen har pushat för att få in. Man har ju fryst ut Mange med en Berg som inte har gjort något bra. När man fortsätter att starta en spelare fast han inte presterar då är det ju klart att tränarna har någon förkärlek till honom. Det blir ett helt annat DIF med Mange i laget. Det känns som alla har gått tillbaka ett steg i kvalitén sen Berg kom till laget. Och istället för att ta bort Berg tidigare som har man t.o.m. ändrat i taktiken för att han ska platsa bättre men det har inte funkat ändå. Det jag menar med att tränarna verkar ha förkärlek till Berg är att de har varit snabba att bänka spelare förut när de inte har presterat men med Berg så har man fortsätt och t.o.m. anpassat spelet efter honom.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-08-20 22:27:25Är väl bra om tränarna ville ha Berg? Ska vi värva sådana de inte vill ha?
Sen tycker inte jag de har laget för 4-3-3. De har fler bra mittfältare än anfallare och både spelare som Schüller och Sabovic är mer defensiva mittfältare och i en 4-3-3 ska man ha en en offensiv mittfältare. Jag skulle mycket hellre se 4-2-3-1 som man hade när man vann sm-guld 2019.
Det borde ha gått spela Mange samtidigt om du frågar mig.
Det blev en rätt kraftig baksmälla från fjolårets cup-saga.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
DIF Fotboll
En gamma fin DIF-tradition ju.
Isaksson och Dembo gick ju knappas av för hackor heller, då 85% av alla insparkar gick ut över sidlinjen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
DIF Fotboll
Sant.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2023-08-21 21:53:27En gamma fin DIF-tradition ju.
Isaksson och Dembo gick ju knappas av för hackor heller, då 85% av alla insparkar gick ut över sidlinjen
Så länge det tillåts med bakåtpassningar är det ju rätt knasigt att ha målvakter med dåliga fötter. Skulle förbättra försvarsspelet och speluppbyggnaden avsevärt om vi nästa gång hittar en bättre spelande målvakt.
DIF Fotboll
Fan DIF fotboll börjar ju bli som Svenska Akademien, en efter en försvinner. Först Berg nu Azoro vem blir nästa.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
DIF Fotboll
Tråkigt med Berg. Men Azoro kommer jag inte sakna. Har visat några riktiga toppar förra säsongen. Men i år har han varit tillbaka där han började, ovän med bollen och obekväm i sin anfallsroll.
Något är hursom skevt i föreningen. Värvning på värvning misslyckas. Det pyser ut alldeles för mycket skit till media. Saker som ska hanteras internt. Idioter som konfronterar spelare.
Om inte klubben snabbt får ordning på rådande situation kommer vi snabbt vara tillbaka i en gråzon där vi istället för att sticka upp en säsong och utmana toppen istället riskerar degradering lite nu och då.
DIF Fotboll
Hoppas bara nu att Mange får mer tid nu. Jag tycker också att man ska testa en annan taktik istället för 4-3-3.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-08-23 14:37:09Tråkigt med Berg. Men Azoro kommer jag inte sakna. Har visat några riktiga toppar förra säsongen. Men i år har han varit tillbaka där han började, ovän med bollen och obekväm i sin anfallsroll.
Något är hursom skevt i föreningen. Värvning på värvning misslyckas. Det pyser ut alldeles för mycket skit till media. Saker som ska hanteras internt. Idioter som konfronterar spelare.
Om inte klubben snabbt får ordning på rådande situation kommer vi snabbt vara tillbaka i en gråzon där vi istället för att sticka upp en säsong och utmana toppen istället riskerar degradering lite nu och då.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz