Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Ligger det ens någon sanning i ryktet om Agust berg? Ser ju ut som han har kontrakt med modo nästa säsong? Får vi in honom och en bra ersättare till Östlund ser det hyfsat ut.
Gradin, Liss och Wiktor nilsson kan nog hänga en del kassar nästa år. Men behövs en poängstark center bakom Krüger.
Norman får väll nästan ses som ett nyförvärv nu med synen tillbaka.
Gradin, Liss och Wiktor nilsson kan nog hänga en del kassar nästa år. Men behövs en poängstark center bakom Krüger.
-
Han var ju klar för Skellefteå, om MoDo hade varit kvar. Har han blivit " iskall"?
August Berg. "Modo podden " bekräftade att KG varit i kontakt med Berg.
Riley Woods fortsätter i MoDo nu när de gick upp.Osten östlund skrev: ↑2023-05-21 07:07:02Han var ju klar för Skellefteå, om MoDo hade varit kvar. Har han blivit " iskall"?
Berg har kontrakt men modo har för många HA-kontrakt och behöver värva mer spets, så några måste bort. Lite som Ytterell förra året.Oraklet skrev: ↑2023-05-20 23:15:27 Ligger det ens någon sanning i ryktet om Agust berg? Ser ju ut som han har kontrakt med modo nästa säsong? Får vi in honom och en bra ersättare till Östlund ser det hyfsat ut.
En förutsättning sett till ekonomi och antal backar är nog att Schilling flyttar, hans kontrakt är det enda som KG uttryck att man kanske vill slippa. Borde finnas fler tänkbara destinationer för hans del också.
Så vi försöker bli av med Schilling enligt HN. Tolkar det som att utlåning kan bli aktuell för en till back. Antar att det sedan blir Odelius eller A. Berg sista?
Om Östlund hamnar i fakers så skulle jag vilja ha in skillad fw att para ihop med Renen i andralina för att få ut det mesta av han. Även styra PP2. Beror på hur det ser ut ekonomiskt såklart, men Schilling, Alm, Elliott, Danielsson och Vejdemo är nog åtminstone hälften av kostnad för våra dyraste kontrakt. Skulle Michael Haga vara ett tänkbart alternativ?
Om Östlund hamnar i fakers så skulle jag vilja ha in skillad fw att para ihop med Renen i andralina för att få ut det mesta av han. Även styra PP2. Beror på hur det ser ut ekonomiskt såklart, men Schilling, Alm, Elliott, Danielsson och Vejdemo är nog åtminstone hälften av kostnad för våra dyraste kontrakt. Skulle Michael Haga vara ett tänkbart alternativ?
Hans kontrakt har gått ut och han har inte fått någon förlängning än.mb81 skrev: ↑2023-05-21 09:30:07Riley Woods fortsätter i MoDo nu när de gick upp.Osten östlund skrev: ↑2023-05-21 07:07:02Han var ju klar för Skellefteå, om MoDo hade varit kvar. Har han blivit " iskall"?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Jim Morrison
Förhandlingsfråga bara. Om han mot förmodan inte skulle bli kvar i Modo saknas det inte SHL-intresse. Han var klar för SAIK innan Modo gick upp till exempelklintan85 skrev: ↑2023-05-21 15:24:51Hans kontrakt har gått ut och han har inte fått någon förlängning än.mb81 skrev: ↑2023-05-21 09:30:07Riley Woods fortsätter i MoDo nu när de gick upp.Osten östlund skrev: ↑2023-05-21 07:07:02Han var ju klar för Skellefteå, om MoDo hade varit kvar. Har han blivit " iskall"?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Till skillnad mot de flesta här tycker jag att Schilling är oerhört viktig att behålla.
Ytterell har haft skadeproblem i flera år på raken och lär knappast spela mer än 30-35 matcher, är det Falk, Hedström o Odelius vi ska förlita oss? Och sen Glad på det....nej vår backsidan gör mig nervös som fan och lär inte ta oss till SHL som den ser ut nu, Schilling inräknad
Ytterell har haft skadeproblem i flera år på raken och lär knappast spela mer än 30-35 matcher, är det Falk, Hedström o Odelius vi ska förlita oss? Och sen Glad på det....nej vår backsidan gör mig nervös som fan och lär inte ta oss till SHL som den ser ut nu, Schilling inräknad
-
KG gick redan ut 5/5 på HN. Sa att det var en kostnadsfråga gällande Cam S. Stor skillnad på hans kostnad nu, när det ej är artistskatt längre. Tror nog ej han säljer sig billigt, om han känner sig tvingad att lämna. Kommer nog ej få ett lika bra kontrakt i nästa klubb.Momentumet skrev: ↑2023-05-21 17:45:20 Till skillnad mot de flesta här tycker jag att Schilling är oerhört viktig att behålla.
Klart han platsar, men frågan är om vi kan hitta ngt bättre som är billigare.
Tror nu om Cam S försvinner. Samt så kommer nog med Hedström el Falk försvinna (kanske båda)?
Då har vi 7 backar. Kommer in 1 till innan säsongen börjar.
Sen kan vi säkerligen räkna med att man kommer försöka värva en top 4 back runt jul (om nu inte alla backar överpresterar).
-
Enligt Anton Högsanders Twitter så visar vi intresse för Vela.Nattuggla_ skrev: ↑2023-05-19 19:55:58Marcus Vela ryktas bort från Modo.Jim Morrison skrev: ↑2023-05-18 19:28:49 Ge mig en tung jävla nordamerikansk tvåvägscenter likt Sam Vigneault, Adam Tambellini eller Josh Dickinson som kan driva en egen kedja och avlasta Krüger. Hitta ett jäkla ECHL-fynd som alla topplagen i denna liga verkar kunna göra.
Varför känns det så avlägset?
Hade varit helt perfekt som andracenter.
Kanske funkat om man hade löst ut Rensfeldt/Schilling.
Känns orealistiskt pga ekonomin såklart men jag hade verkligen gillat den värvningen.
K-G bekräftar också detta men att man kollar lite olika spår, där Vela är ett av dem.
- Jim Morrison
Inget jag personligen går igång på riktigt. Hittade den här kommentaren också i hans tweet. Ingen aning om det är sant eller inte men känns inte som något man slänger ut sig bara sådär. Hoppas KG gör bakgrundsjobbet ordentligt innan värvning åtminstone.Nattuggla_ skrev: ↑2023-05-22 09:01:40Enligt Anton Högsanders Twitter så visar vi intresse för Vela.Nattuggla_ skrev: ↑2023-05-19 19:55:58Marcus Vela ryktas bort från Modo.Jim Morrison skrev: ↑2023-05-18 19:28:49 Ge mig en tung jävla nordamerikansk tvåvägscenter likt Sam Vigneault, Adam Tambellini eller Josh Dickinson som kan driva en egen kedja och avlasta Krüger. Hitta ett jäkla ECHL-fynd som alla topplagen i denna liga verkar kunna göra.
Känns orealistiskt pga ekonomin såklart men jag hade verkligen gillat den värvningen.
K-G bekräftar också detta men att man kollar lite olika spår, där Vela är ett av dem.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Vill minnas att du var ganska positiv till honom när han skulle lämna Västervik, eller kanske minns fel. Han var bra i Modo också, till skillnad mot Brickley som var sådär.Jim Morrison skrev: ↑2023-05-22 09:04:23Inget jag personligen går igång på riktigt. Hittade den här kommentaren också i hans tweet. Ingen aning om det är sant eller inte men känns inte som något man slänger ut sig bara sådär.Nattuggla_ skrev: ↑2023-05-22 09:01:40Enligt Anton Högsanders Twitter så visar vi intresse för Vela.Nattuggla_ skrev: ↑2023-05-19 19:55:58Marcus Vela ryktas bort från Modo.Jim Morrison skrev: ↑2023-05-18 19:28:49 Ge mig en tung jävla nordamerikansk tvåvägscenter likt Sam Vigneault, Adam Tambellini eller Josh Dickinson som kan driva en egen kedja och avlasta Krüger. Hitta ett jäkla ECHL-fynd som alla topplagen i denna liga verkar kunna göra.
Edit. Den kommentaren kan oroa lite såklart, men det kan också vara att man sett killen ute en gång sen startar ryktet. Svårt att bedöma sanningshalten.
- Jim Morrison
Nja, jag gillade honom i början av säsongen men tycker väl han planade ut sen. Men är säkert en bra värvning om det inte är några problem utanför isen då.Nattuggla_ skrev: ↑2023-05-22 09:18:17 Vill minnas att du var ganska positiv till honom när han skulle lämna Västervik, eller kanske minns fel. Han var bra i Modo också, till skillnad mot Brickley som var sådär.
Hade nog helst haft en Vigneault eller Dickinson-typ om vi ska ha en till center dock. En tvåvägscenter i toppklass som kan spela top6. För mig är Vela en grym tredjecenter.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-05-22 09:42:11, redigerad totalt 1 gånger.
Tror inte Morrisons KG-s skeptisism skulle lindras ens om han skulle greja Zibanejad på femårsavtal.Nattuggla_ skrev: ↑2023-05-22 09:18:17Vill minnas att du var ganska positiv till honom när han skulle lämna Västervik, eller kanske minns fel. Han var bra i Modo också, till skillnad mot Brickley som var sådär.Jim Morrison skrev: ↑2023-05-22 09:04:23Inget jag personligen går igång på riktigt. Hittade den här kommentaren också i hans tweet. Ingen aning om det är sant eller inte men känns inte som något man slänger ut sig bara sådär.Nattuggla_ skrev: ↑2023-05-22 09:01:40Enligt Anton Högsanders Twitter så visar vi intresse för Vela.Nattuggla_ skrev: ↑2023-05-19 19:55:58Marcus Vela ryktas bort från Modo.Jim Morrison skrev: ↑2023-05-18 19:28:49 Ge mig en tung jävla nordamerikansk tvåvägscenter likt Sam Vigneault, Adam Tambellini eller Josh Dickinson som kan driva en egen kedja och avlasta Krüger. Hitta ett jäkla ECHL-fynd som alla topplagen i denna liga verkar kunna göra.
Edit. Den kommentaren kan oroa lite såklart, men det kan också vara att man sett killen ute en gång sen startar ryktet. Svårt att bedöma sanningshalten.
-
Ja altså, här har vi endå den spelskickliga centern vi letar efter som kan avlasta Krüger och vi vet att han fungerar i Hockeyallsvenskan.Jim Morrison skrev: ↑2023-05-22 09:33:22Nja, jag gillade honom i början av säsongen men tycker väl han planade ut sen. Men är säkert en bra värvning om det inte är några problem utanför isen då.Nattuggla_ skrev: ↑2023-05-22 09:18:17 Vill minnas att du var ganska positiv till honom när han skulle lämna Västervik, eller kanske minns fel. Han var bra i Modo också, till skillnad mot Brickley som var sådär.
Sen självklart, som du skriver, så hoppas jag att K-G har koll och tittar på detta samt att vi vågar säga nej om prislappen blir för stor.
Gillar endå Krüger, Vela, Rensfeldt och Berglund.
Alternativt om vi lyckas göra oss av med Rensfeldt och kör Norman som center: Krüger, Vela, Norman och Berglund.
Hade nog helst haft en Vigneault eller Dickinson-typ om vi ska ha en till center dock. En tvåvägscenter i toppklass som kan spela top6. För mig är Vela en grym tredjecenter.
Jo absolut, men finns pengarna till det? Dickinson och Vigneault var ju förstacentrar i Hockeyallsvenskan dessutom.
Man kanske får anta att Norman gör en bättre säsong än senast och tar in Vela så har man sina Topp-3. Det är iallafall jag nöjd med sett till ekonomi och så vidare.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2023-05-22 09:47:05, redigerad totalt 1 gånger.