Detblir3poäng skrev: ↑2023-05-18 19:27:02
Så Edvin Hammarlund får ettårskontrakt och schlyter får 2 år trots att Edvin bjöd på en mycket bättre prestation..... Lite konstigt kan jag tycka.
Du utgår alltså från att DIF väljer det själva utan att spelarna har någon egen vilja?
Att Dif väljer själva vad dom vill ge för kontrakt och vilka risker dom vill ta utgår jag verkligen från, nåt annat vore vansinnigt! Sen kan ju spelarna såklart tacka nej eller sätta motkrav förstås, det är ju en förhandling. Nu känner jag ju inte Hammarlund personligen, men med tanke på hans hockeybakgrund, hans stora Djurgårdshjärta och alla intervjuer han gjort om hans säsong så har jag svårt att tro att han skulle ha tackat nej till ett längre kontrakt med Djurgården och sagt till KG att det är ett år eller inget som gäller.
Hammarlund har fått massvis med intresse på sig. Vill knappast skriva fast sig. Hade fått spela shl om han velat och vågat chansa.
Schlyter får däremot vara rätt överraskad och tacksam över denna chans och skriver nog på i stort sett vilket kontrakt som helst.
Med det sagt, gillar båda kontrakten, glad att vi faktiskt lyckades behålla Hammarlund ( trodde själv på det).
Schlyter lär vara en billig breddspelare med bra uppsida.
Är väl mest det att ett kontrakt med oss är inte vatten värt om en SHL klubb vill ha någon som spelar i vårat lag då dom faktiskt bara kan köpa spelaren, och att vi får lite pengar för det. Enda skillnaden för honom är att han inte kan bli tagen av andra allsvenska klubbar hur som helst. Hur som så håller jag med om att båda kontrakten är bra, tycker Schlyter hade en ruggig motor som han inte fick tillräckligt med beröm för faktiskt. Finns att forma där!
Det har du rätt i, tänkte bara att han kanske vill/ kan få bättre betalt om ett år.
Jag delar din åsikt om Schlyter. Vi kan inte bara ha etablerade och dyra spelare. Vi behöver riktigt billiga spelare som håller för en 4: e kedja i Allsvenskan. Dessutom med en klar och möjlig uppsida.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag tycker man kan göra sig av med Brodin, Rensfeldt, Norman, Shilling och Liss. Alla dessa tjärnar för mycket mot vad de presterar. Liss var bra i grundserien men försvann helt när han behövdes som mest i ett slutspel. Brodin och Rensfeldt känns för tunga och långsamma för den här serien. Shilling är för ojämn, särskilt nu när inte Elliot kommer vara med honom igen. Han var ju kass tills han parades ihop med Elliot. Norman var mycket borta p.g.a. ögonen men han stack inte ut när han väl var med som man kan tänka sig med tanke på att han var en av de stora värvningarna. Titta på Klasen han var borta mycket men gjorde intryck direkt när han var med. Det är ju mycket pengar man kan frigöra.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Jim Morrison skrev: ↑2023-05-18 19:28:49
Ge mig en tung jävla nordamerikansk tvåvägscenter likt Sam Vigneault, Adam Tambellini eller Josh Dickinson som kan driva en egen kedja och avlasta Krüger. Hitta ett jäkla ECHL-fynd som alla topplagen i denna liga verkar kunna göra.
Varför känns det så avlägset?
Marcus Vela ryktas bort från Modo.
Hade varit helt perfekt som andracenter.
Kanske funkat om man hade löst ut Rensfeldt/Schilling.
Känns orealistiskt pga ekonomin såklart men jag hade verkligen gillat den värvningen.
klintan85 skrev: ↑2023-05-19 18:55:39
Jag tycker man kan göra sig av med Brodin, Rensfeldt, Norman, Shilling och Liss. Alla dessa tjärnar för mycket mot vad de presterar. Liss var bra i grundserien men försvann helt när han behövdes som mest i ett slutspel. Brodin och Rensfeldt känns för tunga och långsamma för den här serien. Shilling är för ojämn, särskilt nu när inte Elliot kommer vara med honom igen. Han var ju kass tills han parades ihop med Elliot. Norman var mycket borta p.g.a. ögonen men han stack inte ut när han väl var med som man kan tänka sig med tanke på att han var en av de stora värvningarna. Titta på Klasen han var borta mycket men gjorde intryck direkt när han var med. Det är ju mycket pengar man kan frigöra.
Östlund kan vi glömma. In med vela eller vingnault. AGERA nu innan dem försvinner från marknaden. Ta ett säkert kort på en tidigare producerande center i allsvenskan.
Oraklet skrev: ↑2023-05-19 20:25:22
Östlund kan vi glömma. In med vela eller vingnault. AGERA nu innan dem försvinner från marknaden. Ta ett säkert kort på en tidigare producerande center i allsvenskan.
Björklöven kommer väl sno dem också som alla andra transatlanter.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Trystan och Jordyn Mughal är två spelare som plötsligt börjat följa Djurgården på Instagram. Tvillingar, forwards.
Hittar inga tydliga samband med Djurgården som skulle göra att man började följa av andra orsaker, men kollade inte jättenoga.
Lirade senast i NCAA III förra säsongen.
Noll koll på varken dem eller ligan.
En Imran Mughal har också börjat följa Djurgården.
Nattuggla_ skrev: ↑2023-05-19 21:41:18
Trystan och Jordyn Mughal är två spelare som plötsligt börjat följa Djurgården på Instagram. Tvillingar, forwards.
Hittar inga tydliga samband med Djurgården som skulle göra att man började följa av andra orsaker, men kollade inte jättenoga.
Lirade senast i NCAA III förra säsongen.
Noll koll på varken dem eller ligan.
En Imran Mughal har också börjat följa Djurgården.
Verkar onekligen udda…
Inga siffror som direkt sticker ut positivt om dem är aktuella.
klintan85 skrev: ↑2023-05-19 18:55:39
Rensfeldt (som jag ändå gillar) är den enda jag kan tycka man kan låta gå… Brodin producerade ändå, även liss… Norman har andra kvaliteter, Schilling är väl ändå en bra HA back tycker jag.
Osten östlund skrev: ↑2023-05-19 21:12:42
Om inte KG trollar fram en "kanin ur hatten".
Så hoppas man väll in:
- Vela o august berg innan säsongen börjar .
-samt 1-2 spelare runt årsskiftet förhoppningsvis spets eller i bästa fall positiv joker!?
- Tycker både Cam o Liss kostar mer än vi får ut. Tror vi kan ersätta dem för betydligt billigare pengar
Vela producerade marginellt mer än Rensfeldt under säsongen, imponerade inte på mig i spelet generellt heller så tycker inte att han tillför något särskilt till lagbygget. Känns som en gräset är grönare-grej. Renen var bra även offensivt fram till skadan i höstas och därefter tror jag inte han spelade med samma spelare två matcher i rad en enda gång.
Liss måste vara näst bäst betald efter Krüger om han kostar mer än vi fick ut.
Cam mot August Berg däremot känns vettigt om Cam lämnar. Troligen måste vi dumpa ett kontrakt av Cam, Norman, Krüger, Rensfeldt, Brodin eller Klasen.