Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Vi kanske kan plocka in Hank the tank till nästa säsong?
Enligt Eliteprospects är han inte signad i alla fallNattuggla_ skrev: ↑2023-05-01 10:24:10Skrev inte Lekkerimäki?
Har vi ”bara” fått för Odelius, Östlund och Öhgren hittills?
Då är det ju en bra slant om de två du nämner också skriver i sommar.
-
Ne sant, såg det också nu.Glory1 skrev: ↑2023-05-01 11:06:30Enligt Eliteprospects är han inte signad i alla fallNattuggla_ skrev: ↑2023-05-01 10:24:10Skrev inte Lekkerimäki?
Har vi ”bara” fått för Odelius, Östlund och Öhgren hittills?
Då är det ju en bra slant om de två du nämner också skriver i sommar.
Kan bli fina pengar där också.
Pengarna för Odelius, Öhgren och Östlund kanske vi redan spenderat.
Hoppas bara inte DIF bygger upp en enorm förväntan på sociala medier inför presentationer av spelare som inte är absolut spets...
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Alltså ni som tror att vi ska ha ett topplag i namn nästa år i hockeyallsvenskan måste omedelbart skruva ner förväntningarna. Det finns inte på kartan.
Vi gjorde en fet chansning på denna säsong och föll på sista matchen, är helt säker på att detta kommer ta tid att bygga upp nu.
Kan vi ha en som Emil Berglund som 2a center nästa år blir jag glad, typ.
Vi gjorde en fet chansning på denna säsong och föll på sista matchen, är helt säker på att detta kommer ta tid att bygga upp nu.
DIF!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Anton Gradin gjorde ju fina 27 mål för Tingsryd och är ju främst en målskytt. Men att bara ha 10 assist på 50 matcher får mig att tänka att han är väldigt endimensionell. Är han ens på Liss nivå, som inte var tillräckligt bra för att gå hela vägen? Byter vi ner oss här?
Hans siffror från schweiziska andraligan är inte mycket att skryta med heller.
-
Vi slutade trots allt 6a, med en ”SHL-trupp”.Daniel942 skrev: ↑2023-05-01 11:32:31 Alltså ni som tror att vi ska ha ett topplag i namn nästa år i hockeyallsvenskan måste omedelbart skruva ner förväntningarna. Det finns inte på kartan.
Vi var knappt bättre än Björklöven i semifinal och klart sämre än Modo i alla 7 matcher (med undantag någon period).
Jag ser chanserna lika stora eller till och med bättre till nästa säsong om vi bygger smartare och får ihop gruppen tidigare.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ska vi ha Emil Berglund högre upp än i en fjärdekedja ser jag hellre att vi lägger ner.
Avskaffa tre mot tre.
-
Jag ser det såhär, Liss spelade med klart bättre spelare runt om sig då kan det lätt bli fler assist.Tellqvist32 skrev: ↑2023-05-01 11:40:52 Anton Gradin gjorde ju fina 27 mål för Tingsryd och är ju främst en målskytt. Men att bara ha 10 assist på 50 matcher får mig att tänka att han är väldigt endimensionell. Är han ens på Liss nivå, som inte var tillräckligt bra för att gå hela vägen? Byter vi ner oss här?
Men målen. 27 mål i ett bottenlag där 6 av dem kom i PP, mot Liss 22 mål där 9 av dem kom i PP (nästan hälften).
Sen tror jag, rent generellt, man får se helheten när man pratar ersättare.
Tar vi ex Dickinson i Modo, ersättaren till Vigneault. Många höjde på ögonbrynen och var skeptiska.
Men det blev till slut en bättre värvning.
Finns fler exempel men det var denna jag kom på.
Ibland behöver ersättare inte vara bättre på pappret eller exakt likadan, det beror ju på hur man bygger övriga laget.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2023-05-01 12:04:14, redigerad totalt 1 gånger.
- Daniel942
Om du har förväntningarna där så kommer du må ännu sämre snart, tror jag…Mattias_87 skrev: ↑2023-05-01 11:52:24Ska vi ha Emil Berglund högre upp än i en fjärdekedja ser jag hellre att vi lägger ner.
DIF!
-
Hockey puls med skåningen bl a.. säger att Växjö är sugna på Hammarlund. Så honom kan vi räkna bort.
Intervju där med Kruger med. Bara hoppas att han är besviken. Uttryckte kärlek. Men stängde inga dörrar för utlandet.
Fördel med Garpen är långsiktighet. Honken/ Ragge har kontrakt nästa säsong. Hur gör vi med dem. Om Vi inte löser Garpen? Sen har vi Fagge på lönelistan ca 12 mån till.
Gällande löner. Är nog ingen här som har insyn. Ryktena sa i höstas att:
- Kruger har runt 175.
- cam s har ett bra kontrakt. Samt ej artistkontrakt (staten ska ha sitt).
Ska man fortsätta gissa:
Så har nog :
- Brodda/ Norman runt 100
- Liss o Rensfeldt runt 80.
Arne/Glad/ Berglund 60
Sedan bonusar/ shl bonusar
Sedan är det nog läge att dra igång den där insamlingen för trasiga skärmar match 6. Stod någonstans att dom kostade 25k/styck. Den högen är isåfall 1mille= bra HA spelare!
Intervju där med Kruger med. Bara hoppas att han är besviken. Uttryckte kärlek. Men stängde inga dörrar för utlandet.
Fördel med Garpen är långsiktighet. Honken/ Ragge har kontrakt nästa säsong. Hur gör vi med dem. Om Vi inte löser Garpen? Sen har vi Fagge på lönelistan ca 12 mån till.
Gällande löner. Är nog ingen här som har insyn. Ryktena sa i höstas att:
- Kruger har runt 175.
- cam s har ett bra kontrakt. Samt ej artistkontrakt (staten ska ha sitt).
Ska man fortsätta gissa:
Så har nog :
- Brodda/ Norman runt 100
- Liss o Rensfeldt runt 80.
Arne/Glad/ Berglund 60
Sedan bonusar/ shl bonusar
Sedan är det nog läge att dra igång den där insamlingen för trasiga skärmar match 6. Stod någonstans att dom kostade 25k/styck. Den högen är isåfall 1mille= bra HA spelare!
-
Så du menar att vi kommer göra oss av med Norman, Rensfeldt OCH Vejdemo? Det är enda möjligheten att Berglund kommer få en roll som andracenter.Daniel942 skrev: ↑2023-05-01 12:00:17Om du har förväntningarna där så kommer du må ännu sämre snart, tror jag…Mattias_87 skrev: ↑2023-05-01 11:52:24Ska vi ha Emil Berglund högre upp än i en fjärdekedja ser jag hellre att vi lägger ner.
- Daniel942
Du glömde en spelare i ditt inlägg när det kommer till centrar. Jag vill givetvis ha fel i detta, magkänslan är dock brutalt usel.Nattuggla_ skrev: ↑2023-05-01 12:07:10Så du menar att vi kommer göra oss av med Norman, Rensfeldt OCH Vejdemo? Det är enda möjligheten att Berglund kommer få en roll som andracenter.Daniel942 skrev: ↑2023-05-01 12:00:17Om du har förväntningarna där så kommer du må ännu sämre snart, tror jag…Mattias_87 skrev: ↑2023-05-01 11:52:24Ska vi ha Emil Berglund högre upp än i en fjärdekedja ser jag hellre att vi lägger ner.
DIF!
-
Han kom hem och skrev 2+2, skulle han dra då efter 1 år bara? Känns otroligt skevt.Osten östlund skrev: ↑2023-05-01 12:01:05 Hockey puls med skåningen bl a.. säger att Växjö är sugna på Hammarlund. Så honom kan vi räkna bort.
Men visst, om vi måste spara om pengarna så är väl hans kontrakt dyrast.
Om han drar kanske vi behåller Norman och Vejdemo som förste och andracenter.
Blir kanske bättre för djupet, men jag är inte redo att släppa Krüger, sån fantastisk kapten.