Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Tellqvist32 skrev: 2023-04-30 21:54:42
Osten östlund skrev: 2023-04-30 21:48:23 -Gnagets budget har blivit "vinklad". Det handlar om ca 4 milj i budget mer per år som dom har att leka med.

-Brynäs tror dom kommer ha samma problem som oss. En äldre stomme dom ej vill flytta ifrån Gävle. Ska ner o leverera mot "hungriga nollor". Samt en trasig organisation som behöver byggas om.

Vi måste börja "fynda spelare" typ Hammarlund, Shilky, Vela

Men den stora nyckeln, som någon skrev. Är att KRUGER stannar!
Brynäs har åtminstone lagt pengar på spets i Kelleher och Vesel, medan vi lade dyra pengar på Rensfeldt och Norman...
OK spelare men ingen superspets om du frågar mig
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tellqvist32 »

Donkels-3.0 skrev: 2023-04-30 21:55:55
Tellqvist32 skrev: 2023-04-30 21:54:42
Osten östlund skrev: 2023-04-30 21:48:23 -Gnagets budget har blivit "vinklad". Det handlar om ca 4 milj i budget mer per år som dom har att leka med.

-Brynäs tror dom kommer ha samma problem som oss. En äldre stomme dom ej vill flytta ifrån Gävle. Ska ner o leverera mot "hungriga nollor". Samt en trasig organisation som behöver byggas om.

Vi måste börja "fynda spelare" typ Hammarlund, Shilky, Vela

Men den stora nyckeln, som någon skrev. Är att KRUGER stannar!
Brynäs har åtminstone lagt pengar på spets i Kelleher och Vesel, medan vi lade dyra pengar på Rensfeldt och Norman...
OK spelare men ingen superspets om du frågar mig
Vesel hade 21 poäng på 15 matcher i slutspelet när HV gick upp. Kelleher hade 15 på 15.

Sedan finns det ju inga garantier att de gör det igen. Nytt lag, ny stad och allt, men jag har ju hellre skickliga poängspelare som dem än dyra medelmåttor som Norman och Rensfeldt. De är inte dåliga spelare, men när de kostar så mycket krävs poängproduktion också.
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Jaha, nu börjar ovissheten då man sitter och spammar F5 på alla forum..
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Vi kommer inte gå upp förrän vi rört om ordentligt i organisationen och KG kommer tyvärr inte vara rätt man att leda Djurgården i framtiden
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror att vår trupp den här säsongen har kostat i spannet 30-35 miljoner. Ett "drömscenario" vore om sponsorer och biljettförsäljning kan pusha nästa års budget till 20 miljoner. En väldigt hög allsvensk budget dvs. Men då måste man göra ett stort jobb på kort tid med ekonomin.

Men om detta drömscenario slår in. Då står ändå KG inför en rejäl utmaning. Dom spelarna vi har signat nu och har på avtal kostar nog en bit över 20 miljoner sammanlagt. Och då är truppen långt ifrån klar. Spelarna som vi tappar, dvs Östlund, Öhgren, Lekkeri, Odelius, Lindbom, ev Karlsson, ev Hammarlund.. har ju varit våra mest prisvärda. Dom lämnar luckor efter sig som måste fyllas men dom lämnar inget löneutrymme.

Så KG sitter i princip med trupp som är fylld till 70%, men lönemässigt redan spräckt den budgeten som är best case scenario.

Blir en otrolig utmaning.
Expert.
Döden

Inlägg av Döden »

SirDIFalot skrev: 2023-05-01 00:10:51 Jag tror att vår trupp den här säsongen har kostat i spannet 30-35 miljoner. Ett "drömscenario" vore om sponsorer och biljettförsäljning kan pusha nästa års budget till 20 miljoner. En väldigt hög allsvensk budget dvs. Men då måste man göra ett stort jobb på kort tid med ekonomin.

Men om detta drömscenario slår in. Då står ändå KG inför en rejäl utmaning. Dom spelarna vi har signat nu och har på avtal kostar nog en bit över 20 miljoner sammanlagt. Och då är truppen långt ifrån klar. Spelarna som vi tappar, dvs Östlund, Öhgren, Lekkeri, Odelius, Lindbom, ev Karlsson, ev Hammarlund.. har ju varit våra mest prisvärda. Dom lämnar luckor efter sig som måste fyllas men dom lämnar inget löneutrymme.

Så KG sitter i princip med trupp som är fylld till 70%, men lönemässigt redan spräckt den budgeten som är best case scenario.

Blir en otrolig utmaning.
Pengar måste in, så är det… den enda jag kan tänka mig släppa är Danielsson, sen Klasen om ljumskarna inte håller.
Sen blir det ett jävla knåpande 😳
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

SirDIFalot skrev: 2023-05-01 00:10:51 Dom spelarna vi har signat nu och har på avtal kostar nog en bit över 20 miljoner sammanlagt. Och då är truppen långt ifrån klar.
Det här är varför man på den här nivån inte kan värva snordyra spelare på långtidskontrakt. Brodin, Norman, Rensfeldt, Liss etc sitter alla på dyra löner som de inte ens är i närheten av att förtjäna.

K.G känns allmänt som en amatör som leker sportchef - och det är han ju. Han klev in för att vi inte hade någon ersättare till Jocke E. Och hans strategi var nästan uteslutande att värva gamla djurgårdare till grovt överpris. I Hockeyallsvenskan behöver man en smart sportchef som är bra på att hitta guldkorn som spelar till ett bra pris. Det enda "guldkornet" vi haft i år är väl kanske Hammarlund och det var ren tur.

Nu sitter vi i skiten. Om inte någon storsponsor går in med en pengasäck så kommer vi sitta med dessa överbetalda, icke-producerande spelare och fylla på med det billigaste som går att hitta.

Vi kommer inte ha råd med någon som helst spets.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Vikas skrev: 2023-05-01 00:17:55
SirDIFalot skrev: 2023-05-01 00:10:51 Dom spelarna vi har signat nu och har på avtal kostar nog en bit över 20 miljoner sammanlagt. Och då är truppen långt ifrån klar.
Det här är varför man på den här nivån inte kan värva snordyra spelare på långtidskontrakt. Brodin, Norman, Rensfeldt, Liss etc sitter alla på dyra löner som de inte ens är i närheten av att förtjäna.

K.G känns allmänt som en amatör som leker sportchef - och det är han ju. Han klev in för att vi inte hade någon ersättare till Jocke E. Och hans strategi var nästan uteslutande att värva gamla djurgårdare till grovt överpris. I Hockeyallsvenskan behöver man en smart sportchef som är bra på att hitta guldkorn som spelar till ett bra pris. Det enda "guldkornet" vi haft i år är väl kanske Hammarlund och det var ren tur.

Nu sitter vi i skiten. Om inte någon storsponsor går in med en pengasäck så kommer vi sitta med dessa överbetalda, icke-producerande spelare och fylla på med det billigaste som går att hitta.

Ja, bör inte ens vara KG som tar tag i denna utmaning. Vi sitter verkligen i skiten. Dags för styrelsen att visa handlingskraft och göra om ordentligt i organisationen annars kan de också dra
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vikas skrev: 2023-05-01 00:17:55

Man har ju utgått från att man skulle gå upp igen direkt, och avtalen är nog byggda utifrån det. Finns säkert överenskommet att vissa spelare är fria nu när det inte blev så. Hoppas jag.
Expert.
Användarvisningsbild
schampo

Inlägg av schampo »

Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Döden

Inlägg av Döden »

schampo skrev: 2023-05-01 00:56:29 Någon som vet vad det står?
Är det inte det som ligger några sidor bak i tråden?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Halverad budget. Och då har vi haft spets som lirat i stort sett gratis. Lindbom,Lekki,Öhgren,Östlund.

Nu kommer det bli flykt.

Lindbom kommer nog svida mest för mig. Äckligt att se honom i FBK elle Luläååå.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rätt många som verkar säkra på både löner och kontrakt. Kan ingen av er redovisa vad alla tjänar?
Sedan ni som vet med säkerhet vila som lämnar, källor?

Jag fattar ju att man kanske inte ska ta sillytråden på största allvar dagen efter en förlorad Allsvensk final.
Men just nu känns det som domedagsprofeterna tävlar i att överträffa varandra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

Förstår inte varför folk slussar in Norman i facket "för dåliga" för oss. Killen har saknat syn och sen kommit in och varit bra/riktigt bra. En relativt hel säsong nästa år så är jag mycket spänd på vad han kan bidra med. Till skillnad från Rensfeldt, Brodin och jaa Schilling. Han hade en formtopp där under början av slutspelet, men totalt sett ett fiasko över säsong.

Hade jag haft fri önskan hade jag velat behålla(undantaget Lekki, Öhgren och Lindbom som är orealistiskt):

Inga målvakter

In med Andrén och en till.

Backar: Elliott, Glad, Arnesson, Hammarlund, Ytterell och Kevin Karlsson.

In med en ny och upp med den där junioren som imponerade.

Center: Krüger, Berglund. In med två nya!

Anfallare: Vejdemo, Liss, Norman, Klasen, Brodin(kan tänka mig en säsong till), Blomgren. In med Gradin, Grewe och Hank.

Karlsson - Elliott
Arnesson - Ytterell
Glad - Hammarlund
NY- Junior

Vejdemo - Krüger - Gradin
Klasen - NY - Liss
Norman - Berglund - Brodin
Hank - NY - Blomgren
Grewe
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-01 05:37:06 Rätt många som verkar säkra på både löner och kontrakt. Kan ingen av er redovisa vad alla tjänar?
Sedan ni som vet med säkerhet vila som lämnar, källor?

Jag fattar ju att man kanske inte ska ta sillytråden på största allvar dagen efter en förlorad Allsvensk final.
Men just nu känns det som domedagsprofeterna tävlar i att överträffa varandra.
Lite så.
Ingen sportchef kan väl vara så dum att man trycker ut 20 mille på 5 toppspelare om den totala budgeten är runt 20 året därpå.
Det finns säkerligen klausuler och sådant i de enorma kontrakten vi skev. Garanterat att några kommer lämna utan att vi betalar något.

Men jag håller med, är ni så säkra får ni redovisa kostnader också och inte bara skriva massa hittepå.
Låst