SirDIFalot skrev: ↑2023-04-30 20:23:40
Tror någon på riktigt att Bladet har rätt i att Schilling, Klasen, Norman, Krüger och Brodin allihop kommer spela för DIF kommande år?
Det är inte sannolikt nej. Störst sannolikhet är väl att vi tappar Schilling och Norman. Vejdemo har jag också svårt att se hos oss. Brodin kommer ingen annan vilja ha.
Ja Schilling tappar vi nog, säkert Elliott med.. däremot så har väl varken Norman eller Brodin (som du säger) inte direkt ökat deras marknadsvärde denna säsongen.
Schilling var väl i ”no mans land” när vi tog honom?
Kanske han gillar vår vackra huvudstad och vill stanna?
Elliott vetifan… men Vejde och Norman vill jag tro har så stora hjärtan att dom vill ge det en till chans. Brodin… mjaa
Hur är budgeten nästa säsong, är den så illa som vissa tror? Har för mig att KG sagt att det finns resurser för en till satsning (dock inte lika stor) om det inte går vägen denna säsong, men jag kanske minns fel...
Tror någon på riktigt att Bladet har rätt i att Schilling, Klasen, Norman, Krüger och Brodin allihop kommer spela för DIF kommande år?
Krüger kommer vara kvar tror jag. Han har liksom vunnit stanley cup x2 och har pengar så att han klarar sig. Han kom med i år av en anledning. Klasen och Brodin tror jag också stannar. Norman och Schilling vet jag inte hur de tänker eller om DIF vill ha dem kvar?
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Vi pratade väl i början av säsongen om en budget kring 20 miljoner, men den har väl likt HV's stretchat under säsongen till 30 eller dylikt.
Ska vi säga att budgeten till nästa år ligger i spannet 15 miljoner, generöst räknat? Spelare som kostar 150k i månaden blir cirka 3,5 miljoner med sociala avgifter.
Schilling, Norman, Brodin, Krüger, Rensfeldt ligger nog alla i det spannet. Kanske någon mer, kanske någon mindre. Vet inte exakt. Men bara där har vi ju i så fall 17,5 miljoner.
Det är inte sannolikt nej. Störst sannolikhet är väl att vi tappar Schilling och Norman. Vejdemo har jag också svårt att se hos oss. Brodin kommer ingen annan vilja ha.
Ja Schilling tappar vi nog, säkert Elliott med.. däremot så har väl varken Norman eller Brodin (som du säger) inte direkt ökat deras marknadsvärde denna säsongen.
Elliott vetifan… men Vejde och Norman vill jag tro har så stora hjärtan att dom vill ge det en till chans. Brodin… mjaa
Får hoppas det! Frågan är bara hur dyr Schilling är?
Norman och Rensfeldt är spelare som kostar alldeles för mycket i förhållande till lön. Även Liss måste räknas in där, eftersom han var ospelbar mot de bästa lagen i slutspelet.
Hade det inte varit för våra skickliga juniorer som gjorde ett strålande jobb sätt till förutsättningarna och lyckades täcka upp för dessa överskattade spelare så hade vi aldrig spelat final.
Har väldigt svårt att se att Krüger stannar en säsong till. Han är ju inte jättegammal och han är bra nog för spela i andra toppligor. Brodin och Norman vet jag inte om man ska behålla. Brodin har inte gjort en bra säsong och kostar nog en del. Norman har haft mycket skadeproblem men han kostar nog också en del. Jag skulle nog hellre få in någon riktig målskytt istället som är billigare. Klasen vet jag inte om han har något klausul i sitt kontrakt annars kan jag tänka mig att han lägger av nu efter säsongen beroende på hur stora problem han har med sina skador. Liss ska man fortsätta satsa på när man är kvar i hockeyallsvenskan. För om man ser till hela säsongen så har han varit en av de bästa i DIF.
Men men just nu känns det värdelöst att titta på det här när man måste spela kvar i denna skitliga ett år till minst men det kommer nog bli många säsonger till tyvärr. Så jäkla trist när man har visat sådan kämpainsats hela slutspelet att man gör sämsta matchen när de gällde som mest.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Mattias_87 skrev: ↑2023-04-30 20:24:47