Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4
- Klaudius21
Ser ekonomin så jädra dålig ut nästa säsong? Vi tappar ju fallskärmen, men vi får ju samtidigt mycket pengar för våra junisar, samt att vi hade en hel del i eget kapital.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han spelar i fel kedja enligt mig.Tellqvist32 skrev: ↑2023-04-30 19:05:33 John Norman, vad är det för menlös spelare? Helt ärligt. Vad kostar han gentemot Fredrik Forsberg exempelvis?
Samma med Rensfeldt.
Dyra, överskattade rollspelare. Går inte att bygga på.
Får hoppas vi kan hitta någon finansiär som kan hjälpa oss satsa med producerande spelare till nästa säsong..Tellqvist32 skrev: ↑2023-04-30 19:04:50Japp. Och vad presterar de andra egentligen som vi inte kan hitta billigare för? Brodin gör mål i PP ibland, men Rensfeldt och Norman kan man ju inte lita på prouktionsmässigt. Då måste man ha betydligt skickligare spelare än så i laget.Tobbis skrev: ↑2023-04-30 19:02:53Liss som inte ens spelat sen semifinalenTellqvist32 skrev: ↑2023-04-30 19:01:56 Brodin, Norman, Rensfeldt, Liss... här snackar vi kaptialförstörning.
För dessa pengar har våra motståndarna spets, medan vi har dyr bredd som vi hade kunnat få mycket billigare.![]()
Vi brände nog mycket när vi tagit in massor under säsongen.Klaudius21 skrev: ↑2023-04-30 19:07:14 Ser ekonomin så jädra dålig ut nästa säsong? Vi tappar ju fallskärmen, men vi får ju samtidigt mycket pengar för våra junisar, samt att vi hade en hel del i eget kapital.
Vikas skrev: ↑2023-04-30 19:06:25Lycka till när vi spelar med halva budgeten.super djurgårn skrev: ↑2023-04-30 19:04:03 Gamlingarna har väl tekniskt sätt funkat, med tanke på hur annorlunda det antagligen sett ut utan alla skador men till nästa säsong vill jag ha mer speed och spelskicklighet i truppen
Alla som tillför något kommer dra.
Brynäs kommer väl ha 5ggr högre budget än oss.
Modo/Lövens jänkare kan väl inte vara allt för dyra? Västervik var ju med i budgivningen på någon av dem.
Wrong one - Andrén out
Brodin har gjort det bra i slutspelet. Övriga är under alla kritik. Rensfeldt och Norman är de största flopparna. Vilka besvikelser. Vi behöver våga satsa på nya namn istället för att titta bakåt. Vet inte om KG är rätt man för den uppgiften.Tellqvist32 skrev: ↑2023-04-30 19:01:56 Brodin, Norman, Rensfeldt, Liss... här snackar vi kaptialförstörning.
För dessa pengar har våra motståndarna spets, medan vi har dyr bredd som vi hade kunnat få mycket billigare.
-
Äh, fan vad OT matchtråden blivit, snacka nästa säsong i sillytråden istället. Än är inte spelet över, tro på det!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jo, för många skador. För lite tid att spela ihop oss.
Vi har ett begränsat, defensivt, fegt och icke vägvinnande spel.
Riktigt bra av grabbarna att slå ut Björklöven.
Och tur för Modo att de slapp Löven.
Se till att behålla Klasen. Kruger räknar jag kallt med att han stannar.
Vi behöver fler duktiga spelare i åldern 22-27.
Syns tydligt att Östlund, Nilsson, Blomman, Odelius är för valpiga.
Jag är övertygad att vi har möjlighet att ställa ett slagkraftigt lag på banan nästa år.
Men för det krävs en tränare med en bra förmåga.att hitta ett bra spel. Kolla vad som hände med Modo sedan de tog in Karlin, som hade bevisat sig på denna nivå. Gjorde stordåd i Västervik.
Jag är långtifrån säker på att Garpen är rätt man. Ska han vara kvar måste han ju revidera sin spelidé ordentligt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Och sen blir det 4-3, hoppet infinner sig, och vi torskar med 5-3 i öppen kasse. Nope, jag orkar inte mer. Det här laget, med namnen på pappret, borde varit överlägset men vi viker ner oss. Syltryggar!!!
Stolt, men aldrig nöjd
Den här matchen torskade vi redan i första bytet. Man måste sätta in karaktärsspelare då som kan sätta nivån på matchen. Funkar inte med öhgren, Nilsson och kruger då.
Vi skulle kört Forsberg-Berglund-Blomgren då.
3 som kan smälla på och visa något. Tyvärr något som garpen inte ser.
Vi skulle kört Forsberg-Berglund-Blomgren då.
3 som kan smälla på och visa något. Tyvärr något som garpen inte ser.
Brynäs har utvecklat en förlorarkultur som kan bli svår att köpa sig ur. Vi var i samma sits förra året. Vi ska inte kasta in nästa säsongs handduk redan nu. Tycker att vi har börjat hitta konturerna på något nytt. De räkte inte hela vägen, men nära var det.Vikas skrev: ↑2023-04-30 19:06:25Lycka till när vi spelar med halva budgeten.super djurgårn skrev: ↑2023-04-30 19:04:03 Gamlingarna har väl tekniskt sätt funkat, med tanke på hur annorlunda det antagligen sett ut utan alla skador men till nästa säsong vill jag ha mer speed och spelskicklighet i truppen
Alla som tillför något kommer dra.
Brynäs kommer väl ha 5ggr högre budget än oss.
Jag ser 3 stora orsaker till att vi inte lyckas:
1.Det viktigaste är givetvis skadelistan på backarna/lindbom/Krüger, här behöver man inte säga mycket, är övertygad om att vi hade vunnit ifall Lindbom + 2-3 av backarna var hela.
2. För många juniorer, Lekki (i rätt miljö) och Öhgren är ruskigt bra, men de andra 4-5? Håller inte alls måttet i tuffa slutspelsmatcher på seniornivå.
3. Centers? Halvskadad Krüger + Vejdemo? Berglund och Östlund har inte alls fysiken till att vara ledande centrar ens på HA-nivå. Synd att Rensfeldt inte fick chansen.
1.Det viktigaste är givetvis skadelistan på backarna/lindbom/Krüger, här behöver man inte säga mycket, är övertygad om att vi hade vunnit ifall Lindbom + 2-3 av backarna var hela.
2. För många juniorer, Lekki (i rätt miljö) och Öhgren är ruskigt bra, men de andra 4-5? Håller inte alls måttet i tuffa slutspelsmatcher på seniornivå.
3. Centers? Halvskadad Krüger + Vejdemo? Berglund och Östlund har inte alls fysiken till att vara ledande centrar ens på HA-nivå. Synd att Rensfeldt inte fick chansen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Snälla gud ge mig cancer så att jag slipper leva.
Avskaffa tre mot tre.
Årgärder
1. Organisationen Djurgården Hockey
2. Arvet från *han man inte nämner vid namn*
3. Insts från fansen - insamling 8 mille
1. Organisationen Djurgården Hockey
2. Arvet från *han man inte nämner vid namn*
3. Insts från fansen - insamling 8 mille
Stolt, men aldrig nöjd
+ Alla dessa jävla skador år efter år!!! Vad faan är det för fel utvärderas det öht???
+ Skippa luckner. Han kan faan inte då fortsätta!!
Stolt, men aldrig nöjd