Det beror nog vad man tittar på. Modo kommer betydligt mer upp i sin högstanivå konsekvent (men inte hela tiden) medan DIF bara gjort det sporadiskt.Nattuggla_ skrev: ↑2023-04-22 10:26:41Va olika man kan se på matcherna. Jag ser det som att vi snor 2, och därför går vi vidare.klintan85 skrev: ↑2023-04-22 10:16:24Jag tycker DIF var bättre i de tre sista matcherna mot Björklöven och första matchen var jämn.Nattuggla_ skrev: ↑2023-04-22 10:11:44Ja, jag tycker när man summerar den matchserien att de egentligen var bättre i fler matcher, men vi ”snodde” minst 2 som vi egentligen inte skulle ha vunnit.Praetori skrev: ↑2023-04-22 09:41:58Sämre än Löven? Det var solklart hur den matchserien skulle sluta när man såg hur det såg ut på isen.Nattuggla_ skrev: ↑2023-04-21 22:48:55 Nu är det väl ganska kört va?
Känns otroligt tungt men magkänslan är ju helt annan än mot Löven. Där kunde vi vara sämre men det studsade våran väg, här är det tvärtom.
Modo däremot spelar på sina styrkor och låter vi dem göra det så går det på röven (och det hade det gjort mot Löven också).
Vi behöver ösa på och våga vrida upp tempot ännu mer.
Här studsar allting Modos väg.
Osäker på om högre tempo gynnar oss, de är precis lika skickliga på det (kanske bättre?).
Vi behöver det fysiska.
Fan, Bernhardt är deras överlägset bästa spelare, sätt någon som ett klistermärke på honom precis som Videll hade första mötet i Södertälje.
Fulare spel önskas.
Ser inte heller att det är så små marginaler i den här matchserien som alla vill få det till.
Leifby exempelvis säger att det är så jämnt att det finns inget annat än att den går till 7 matcher.
Håller inte med. Tycker Modo är vassare och skickligare.
Med det sagt tror jag inte att det är HELT kört. Tror dock att det blir väldigt svårt att vända detta, det är inte samma läge som mot Björklöven även om ställningen är lika.
Mot Löven var jag aldrig riktigt orolig eftersom det bästa de kunde prestera helt klart var en nivå sämre än det vi gjorde just då.
Det är egentligen inte Modo som oroar utan DIF. Varför får vi inte stäm i den här matchserien? Den matchen vi snodde borta var Myran och individuell skicklighet offensivt snarare än lagspel. Det finns oceaner mer att få ut av det här laget.