Vet inte om det fattas kontext i screenshotten på twitter eller om regelboken bara är knasigt skriven, men såvitt jag vet får man styra in pucken i mål medvetet med skridskon (så länge man inte gör någon "sparkrörelse"). däremot får man till exempel inte medvetet styra in pucken i mål med till exempel smalbenet, sparkrörelse eller ej.Henkos skrev: ↑2023-04-19 14:50:44 https://twitter.com/leifthedog/status/1 ... 20/photo/1
Enligt bild ovan, första paragrafen, ska väl 2-2 igår dömas bort eller missar jag nåt? Styrs ju avsiktligt in.
Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Henkos skrev: ↑2023-04-19 09:59:40 Verkligen. Löjeväckande nivå, en final ska vara stentuff. Det är ju inte ens slutspelsnivå utan snarare grundserienivå från domarna.
Shit, det blir tufft att bräcka detta på Hovet. Hoppas vi kan närma oss iaf.#2527077 · RedNek · 20x20-logomodohockey.gif · 41 minuter sedan
Stämningen igår.
Tack för en magisk upplevelse!
Alla klämde i som bara den, trångt & glada människor.
Jag var mitt i klacken & hade en jättebra kväll.
Mycker bra jobbat, klackledare! Bra känsla för rätt ramsa vid vart läge i matchen. Tack för maraton-ramsorna, det är nästan hyptnotiserande att bara mala på. Bra jobbat på aktiv sitt, älskar samhörigheten. Övriga sitt, jag är imponerad av ert deltagande. Arenan gungade! Så uppenbart att det bara finns ett riktigt lag med riktiga supporters.
VI ÄR MODO - FYFAN VAD VI ÄR BRA!"
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
Säsongen 22/23
Gammal regelbokkh31d4r skrev: ↑2023-04-19 16:01:43Vet inte om det fattas kontext i screenshotten på twitter eller om regelboken bara är knasigt skriven, men såvitt jag vet får man styra in pucken i mål medvetet med skridskon (så länge man inte gör någon "sparkrörelse"). däremot får man till exempel inte medvetet styra in pucken i mål med till exempel smalbenet, sparkrörelse eller ej.Henkos skrev: ↑2023-04-19 14:50:44 https://twitter.com/leifthedog/status/1 ... 20/photo/1
Enligt bild ovan, första paragrafen, ska väl 2-2 igår dömas bort eller missar jag nåt? Styrs ju avsiktligt in.
Säsongen 22/23
Tänker sticka ut hakan och säga att jag tycker det här varit en jävla rolig säsong. Klart man vill ligga i ”högsta ligan”
Men när jag kollat på plastsluspelet i SHL så vetifan.
Men när jag kollat på plastsluspelet i SHL så vetifan.
-
Säsongen 22/23
Lite cred!
KG har gjort det bra tycker jag (med tanke på omständigheterna). Fan detta har slitit på honom. Både utseende, samt humöret. Tror han är sjukt stressad.
Om "vi" åldrats ngr år. Under detta slutspel. Så tror jag KG har åldrats minst 10år
.
KG har gjort det bra tycker jag (med tanke på omständigheterna). Fan detta har slitit på honom. Både utseende, samt humöret. Tror han är sjukt stressad.
Om "vi" åldrats ngr år. Under detta slutspel. Så tror jag KG har åldrats minst 10år
Säsongen 22/23
Fast tycker nog inte grundserien var så kul. Var klara för topp-6 för tidigt samtidigt som seriesegern var utom räckhåll tidigt. Fanns väldigt lite att spela för. Samtidigt som vi spelade en rätt tråkig hockey där väldigt lite funkade fram tills strax innan slutspelet.
Men slutspel är alltid skitkul och lättare att gå långt i allsvenskan. Men dock mer ångest då åka ur innebär en säsong till i allsvenskan. Åka ur en kvart/semi i SHL är ju ofta bara typ "ok men nästa år då jävlar".
Säsongen 22/23
Jag ser inte fram emot att börja om igen i HA nästa år och möta lag som Östersund, Karlskrona. Det är så otroligt dåliga hallar i HA. Det är som att titta på damhockey i stämning. Och otroligt dåliga kameravinklar. Det fanns bara 5 roliga lag att möta plus AIK den här säsongen resterande lag var ett sömnpiller.mb81 skrev: ↑2023-04-19 19:58:57Fast tycker nog inte grundserien var så kul. Var klara för topp-6 för tidigt samtidigt som seriesegern var utom räckhåll tidigt. Fanns väldigt lite att spela för. Samtidigt som vi spelade en rätt tråkig hockey där väldigt lite funkade fram tills strax innan slutspelet.
Men slutspel är alltid skitkul och lättare att gå långt i allsvenskan. Men dock mer ångest då åka ur innebär en säsong till i allsvenskan. Åka ur en kvart/semi i SHL är ju ofta bara typ "ok men nästa år då jävlar".
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Såklart, många hallar under all kritik, man kanske också blev mer hetsad av ”gå upp” än ”vinna SM-guld” men på något sätt känns HA mer ”genuint” än SHL, fått lite NHL Vibbar av SHL slutspelet i år, känslolöst. Vad har vi i SHL? Leksand, Luleå, FBK, Frölunda som är roliga matcher… typ…klintan85 skrev: ↑2023-04-19 21:27:02Jag ser inte fram emot att börja om igen i HA nästa år och möta lag som Östersund, Karlskrona. Det är så otroligt dåliga hallar i HA. Det är som att titta på damhockey i stämning. Och otroligt dåliga kameravinklar. Det fanns bara 5 roliga lag att möta plus AIK den här säsongen resterande lag var ett sömnpiller.mb81 skrev: ↑2023-04-19 19:58:57Fast tycker nog inte grundserien var så kul. Var klara för topp-6 för tidigt samtidigt som seriesegern var utom räckhåll tidigt. Fanns väldigt lite att spela för. Samtidigt som vi spelade en rätt tråkig hockey där väldigt lite funkade fram tills strax innan slutspelet.
HA: AIK, Björklöven, MoDo, BIK (grundserien), SSK, Västerås
Undrar om jag ändå inte tycker det är lite roligare, och med det sagt, klart man vill att vi ska spela i högsta ligan, det är det inget snack om. Men ändå…
Säsongen 22/23
Oskarshamn, Örebro, Växjö... ja SHL kittlar verkligen...klintan85 skrev: ↑2023-04-19 21:27:02Jag ser inte fram emot att börja om igen i HA nästa år och möta lag som Östersund, Karlskrona. Det är så otroligt dåliga hallar i HA. Det är som att titta på damhockey i stämning. Och otroligt dåliga kameravinklar. Det fanns bara 5 roliga lag att möta plus AIK den här säsongen resterande lag var ett sömnpiller.mb81 skrev: ↑2023-04-19 19:58:57Fast tycker nog inte grundserien var så kul. Var klara för topp-6 för tidigt samtidigt som seriesegern var utom räckhåll tidigt. Fanns väldigt lite att spela för. Samtidigt som vi spelade en rätt tråkig hockey där väldigt lite funkade fram tills strax innan slutspelet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 22/23
Det är lite där jag är också… och nu kommer BIF ner… SSK, AIK, VIK, BIF derbyn och dagsutflykter till klassiska lag.Praetori skrev: ↑2023-04-19 22:43:00Oskarshamn, Örebro, Växjö... ja SHL kittlar verkligen...klintan85 skrev: ↑2023-04-19 21:27:02Jag ser inte fram emot att börja om igen i HA nästa år och möta lag som Östersund, Karlskrona. Det är så otroligt dåliga hallar i HA. Det är som att titta på damhockey i stämning. Och otroligt dåliga kameravinklar. Det fanns bara 5 roliga lag att möta plus AIK den här säsongen resterande lag var ett sömnpiller.mb81 skrev: ↑2023-04-19 19:58:57Fast tycker nog inte grundserien var så kul. Var klara för topp-6 för tidigt samtidigt som seriesegern var utom räckhåll tidigt. Fanns väldigt lite att spela för. Samtidigt som vi spelade en rätt tråkig hockey där väldigt lite funkade fram tills strax innan slutspelet.
Men det skiter sig, för vi ska upp!!!
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 22/23
För mig en märklig diskussion, får lite bajenvibbar
Typ -Eftersom DIF sugit sportsligt senaste åren är det kanske lika bra att vara kvar i liga B, för där finns det fler gamla halvsopiga storlag
DIF hör hemma i högstaligan
Att spela om guld /vs överlevnad på sikt är ett lätt val, iaf för mig
Typ -Eftersom DIF sugit sportsligt senaste åren är det kanske lika bra att vara kvar i liga B, för där finns det fler gamla halvsopiga storlag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Samtidigt handlar idrott om känslor och en högstaliga med noll känslor är nog mer farligt för överlevanden än en andraliga med derbyn och klassiska lag som kan fylla arenan match efter match. Men jag förstår ju din poäng också såklart. Skulle denna trend med stora, klassiska, publiklag hålla i sig så lär avtalet förhandlas om och HA kommer få en större ekonomisk bit av kakan vilket skulle göra det lika mycket mindre ohållbart att spela där.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2023-04-20 06:37:39 För mig en märklig diskussion, får lite bajenvibbar
Sedan svär jag säkert lite i kyrkan men jag tror att SHL skulle vara redo att utöka sin liga rätt rejält då många lag i HA har kapaciteten att hävda sig där både arenamässigt, organisatoriskt samt sportsligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 22/23
Jag har också tänkt att SHL skulle kunna utöka rätt rejält. Skulle kunna vara upp mot 20 lag. Om man tänker nuvarande 14 lag(-minus kanske nåt skitlag) plus vi, gnaget, ssk, löven, modo, vik, mora. Problemet är väl att det helt skulle urholka allsvenskan och högsta ligan skulle nog bli rätt stängd. Men tror 16 lag inte är så långt borta i SHL. Framförallt om vi och brynäs fortsätter harva i allsvenskan.Jim Morrison skrev: ↑2023-04-20 06:49:46Samtidigt handlar idrott om känslor och en högstaliga med noll känslor är nog mer farligt för överlevanden än en andraliga med derbyn och klassiska lag som kan fylla arenan match efter match. Men jag förstår ju din poäng också såklart. Skulle denna trend med stora, klassiska, publiklag hålla i sig så lär avtalet förhandlas om och HA kommer få en större ekonomisk bit av kakan vilket skulle göra det lika mycket mindre ohållbart att spela där.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2023-04-20 06:37:39 För mig en märklig diskussion, får lite bajenvibbar
Sedan svär jag säkert lite i kyrkan men jag tror att SHL skulle vara redo att utöka sin liga rätt rejält då många lag i HA har kapaciteten att hävda sig där både arenamässigt, organisatoriskt samt sportsligt.
Säsongen 22/23
Nej jag vill verkligen inte vara kvar i denna spartanska liga. Man vet inte heller när man har såhär bra chans igen att gå upp.Döden skrev: ↑2023-04-19 22:57:34Det är lite där jag är också… och nu kommer BIF ner… SSK, AIK, VIK, BIF derbyn och dagsutflykter till klassiska lag.Praetori skrev: ↑2023-04-19 22:43:00Oskarshamn, Örebro, Växjö... ja SHL kittlar verkligen...klintan85 skrev: ↑2023-04-19 21:27:02Jag ser inte fram emot att börja om igen i HA nästa år och möta lag som Östersund, Karlskrona. Det är så otroligt dåliga hallar i HA. Det är som att titta på damhockey i stämning. Och otroligt dåliga kameravinklar. Det fanns bara 5 roliga lag att möta plus AIK den här säsongen resterande lag var ett sömnpiller.mb81 skrev: ↑2023-04-19 19:58:57Fast tycker nog inte grundserien var så kul. Var klara för topp-6 för tidigt samtidigt som seriesegern var utom räckhåll tidigt. Fanns väldigt lite att spela för. Samtidigt som vi spelade en rätt tråkig hockey där väldigt lite funkade fram tills strax innan slutspelet.
Men det skiter sig, för vi ska upp!!!
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Såklart vi ska spela i högstaligan, allt annat är ovärdigt. Men ja det är tråkigt att det finns fler rivalmöten i HA än i SHL idag. Det är något SHL och Svenska ishockeyförbundet måste göra något åt, även fast dom aldrig kommer det.
Avskaffa tre mot tre.