Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
JL18

Säsongen 22/23

Inlägg av JL18 »

Tycker att Schilling får för lite cred. Fan vad bra han har visat sig vara i slutspelet. Jag hoppas att en sån som Arnesson tar tillfället i akt och ser och lär hur en stark defensiv back agerar med puck och får stopp på forwards. Inget ont om Arne för han har varit klart godkänd men ändå. Vore ju fint om det kunde smitta av sig lite på Arne :D
Hammarlund fortsätter att förvåna mig positivt, var minst sagt irriterad över hans två jätte indianer han slog i derbyt och straxt efter. Men som han har spelat efter sin förmåga! Cred även till Elliot som varit grym offensivt och precis som Shilling lastat tunga minuter och gör det bra även defensivt.

Nu hoppas och tror jag vi kör över Löven i två raka. Gärna fler.

Sen kan vi nog räkna bort Liss efter dagens "insats". 1,17 min och lyckas dra på sig en solklar tripping.
Byter man bara plats på Vejdemo och Berglund så är jag 100% nöjd. Även fast jag vet att jag inte har alla med mig på den..
Fan vad kul det ska bli på fredag och söndag. Galet tryck !!
BigJ

Säsongen 22/23

Inlägg av BigJ »

JL18 skrev: 2023-04-18 22:58:32 Tycker att Schilling får för lite cred. Fan vad bra han har visat sig vara i slutspelet. Jag hoppas att en sån som Arnesson tar tillfället i akt och ser och lär hur en stark defensiv back agerar med puck och får stopp på forwards. Inget ont om Arne för han har varit klart godkänd men ändå. Vore ju fint om det kunde smitta av sig lite på Arne :D
Hammarlund fortsätter att förvåna mig positivt, var minst sagt irriterad över hans två jätte indianer han slog i derbyt och straxt efter. Men som han har spelat efter sin förmåga! Cred även till Elliot som varit grym offensivt och precis som Shilling lastat tunga minuter och gör det bra även defensivt.

Sen kan vi nog räkna bort Liss efter dagens "insats". 1,17 min och lyckas dra på sig en solklar tripping.
Byter man bara plats på Vejdemo och Berglund så är jag 100% nöjd. Även fast jag vet att jag inte har alla med mig på den..
Har vi redan gjort :wink:

Gärna modo dock :D
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av diftobbe89 »

JL18 skrev: 2023-04-18 22:58:32 Tycker att Schilling får för lite cred. Fan vad bra han har visat sig vara i slutspelet. Jag hoppas att en sån som Arnesson tar tillfället i akt och ser och lär hur en stark defensiv back agerar med puck och får stopp på forwards. Inget ont om Arne för han har varit klart godkänd men ändå. Vore ju fint om det kunde smitta av sig lite på Arne :D

Älskar när någon kommer in och hyllar Schilling. Jag tycker varken han eller Hammarlund har gjort jättebra matcher mot MoDo men i övrigt två giganter, Schilling är backsidans chef som pratar och lär ut mest och utbildar dom mindre erfarna, han är sjukt viktig.

Liss tycker jag nästan synd om. Tycker inte han ska petas för den missen ikväll men samtidigt gjorde både Lekki och W.Nilsson bra ifrån sig, Blomgren är inte ens att alternativ att peta, en grovjobbare som levererar i match efter match som är sådär lagom bra som jag hoppas vi kan behålla i femton år framåt, ett alternativ kan vara att vädra Liss i enbart PP.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

Om Garpen hade varit konsekvent så skulle Danielsson få sitta nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Jim Morrison skrev: 2023-04-19 06:02:36 Om Garpen hade varit konsekvent så skulle Danielsson få sitta nu.
Skulle säga om han varit smart
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2023-04-19 06:02:36 Om Garpen hade varit konsekvent så skulle Danielsson få sitta nu.
Han måste ju ha nån skavank. Det går inte snabbare i finalen än övriga matcher och han har normalt sett bra tryck i buggarna men har inte sett pigg ut.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se

Säsongen 22/23

Inlägg av m0ng00se »

Praetori skrev: 2023-04-19 07:17:40
Han måste ju ha nån skavank. Det går inte snabbare i finalen än övriga matcher och han har normalt sett bra tryck i buggarna men har inte sett pigg ut.
bra tryck i buggarn? Danielsson? Gillar Danielsson men tryck i buggarna tycker jag inte är en av hans Kvalitéer

5 mot 5 tycker jag vi är snäppet bättre än Modo. lite bättre avvägnigar i vissa lägen så vi inte släpper till dom där stora lägena. Myran var grym igår

Tycker egentligen ingen av utvisningarna vi fick emot oss var speciellt fel. Kunde nog fått nån till också...

sen ska vi spela hårt och ligga på gränsen. Upp å toucha gränsen men nu går vi över den för många gånger. Domarna och lagen bestämmer lite vart gränsen går. när vi lira mot Löven så var den gränsen lite högre satt, underförstått. båda kampade och domarna lät dom kampa. Modo vill inte spela fysiskt och kampa på samma sätt så därav blir gränsen liiite lägre. Gäller att hitta den och hålla sig där. Skruvar dom upp sitt pucktempo 5% i PP så kommer det att ringa säkert två gånger på en 7-8 försök i en match. kring +20% i PP ska Modo ha med dom spelarna dom kör med.

men vi har gjort en bra hemläxa och läst deras PP bra. BP-killarna gör ett grymt jobb
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev: 2023-04-19 08:03:01
bra tryck i buggarn? Danielsson? Gillar Danielsson men tryck i buggarna tycker jag inte är en av hans Kvalitéer
Skulle skrivit "bättre". Jag kom på mig själv vid ett flertal tillfällen när han precis anslutit att överraskas över att han var snabbare än jag trodde. Med det sagt menar jag inte att han är nån Tedenby på rören.
m0ng00se skrev: 2023-04-19 08:03:01 5 mot 5 tycker jag vi är snäppet bättre än Modo. lite bättre avvägnigar i vissa lägen så vi inte släpper till dom där stora lägena. Myran var grym igår

Tycker egentligen ingen av utvisningarna vi fick emot oss var speciellt fel. Kunde nog fått nån till också...

sen ska vi spela hårt och ligga på gränsen. Upp å toucha gränsen men nu går vi över den för många gånger. Domarna och lagen bestämmer lite vart gränsen går. när vi lira mot Löven så var den gränsen lite högre satt, underförstått. båda kampade och domarna lät dom kampa. Modo vill inte spela fysiskt och kampa på samma sätt så därav blir gränsen liiite lägre. Gäller att hitta den och hålla sig där. Skruvar dom upp sitt pucktempo 5% i PP så kommer det att ringa säkert två gånger på en 7-8 försök i en match. kring +20% i PP ska Modo ha med dom spelarna dom kör med.

men vi har gjort en bra hemläxa och läst deras PP bra. BP-killarna gör ett grymt jobb
Jag håller med, i sekvenser. Men de korkade/onödiga utvisningarna stör och ger Modo momentum flera gånger om i matchen där vi inte kommer tillbaka upp i nivå. Spela med samma tålamod och disciplin som mot Löven så kan vi ta båda hemma.

Tycker Boork skrev det rätt bra.
Senast redigerad av Praetori den 2023-04-19 09:52:26, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sirwilliam

Säsongen 22/23

Inlägg av sirwilliam »

m0ng00se skrev: 2023-04-19 08:03:01
Praetori skrev: 2023-04-19 07:17:40

5 mot 5 tycker jag vi är snäppet bättre än Modo. lite bättre avvägnigar i vissa lägen så vi inte släpper till dom där stora lägena. Myran var grym igår

Man kan ju vrida på det också och tycka att i en final så bör gränsen vara högre satt av domarna. nu blir det lite skevt då vi kommer från en semi med högre gräns, och modo från en sömnig semi med serielunken-gräns. Det blir fel.
Användarvisningsbild
Henkos

Säsongen 22/23

Inlägg av Henkos »

Verkligen. Löjeväckande nivå, en final ska vara stentuff. Det är ju inte ens slutspelsnivå utan snarare grundserienivå från domarna.
#2527077 · RedNek · 20x20-logomodohockey.gif · 41 minuter sedan
Stämningen igår.
Tack för en magisk upplevelse!
Alla klämde i som bara den, trångt & glada människor.
Jag var mitt i klacken & hade en jättebra kväll.
Mycker bra jobbat, klackledare! Bra känsla för rätt ramsa vid vart läge i matchen. Tack för maraton-ramsorna, det är nästan hyptnotiserande att bara mala på. Bra jobbat på aktiv sitt, älskar samhörigheten. Övriga sitt, jag är imponerad av ert deltagande. Arenan gungade! Så uppenbart att det bara finns ett riktigt lag med riktiga supporters.
VI ÄR MODO - FYFAN VAD VI ÄR BRA!"
Shit, det blir tufft att bräcka detta på Hovet. Hoppas vi kan närma oss iaf.
Senast redigerad av Henkos den 2023-04-19 10:15:32, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
KnoxBlue

Säsongen 22/23

Inlägg av KnoxBlue »

Om vi kollar på målet i ot så är guden och Modos backar som yra höns när vi sätter press mot mål.

Spelar vi bara mer som Kanada så har Modo inget att säga till om. Detta verkar dock väldigt svårt att förstå i svensk hockey överlag.
Wrong one - Andrén out
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

diftobbe89 skrev: 2023-04-18 23:42:30

Älskar när någon kommer in och hyllar Schilling. Jag tycker varken han eller Hammarlund har gjort jättebra matcher mot MoDo men i övrigt två giganter, Schilling är backsidans chef som pratar och lär ut mest och utbildar dom mindre erfarna, han är sjukt viktig.

Liss tycker jag nästan synd om. Tycker inte han ska petas för den missen ikväll men samtidigt gjorde både Lekki och W.Nilsson bra ifrån sig, Blomgren är inte ens att alternativ att peta, en grovjobbare som levererar i match efter match som är sådär lagom bra som jag hoppas vi kan behålla i femton år framåt, ett alternativ kan vara att vädra Liss i enbart PP.
Elliot har helt klart varit bästa back i DIF. Väldigt stabil och bra på att göra poäng. Han och skilling kompletterar varandra bra. Och shilling har blivit mer stabil sen han parades ihop med Elliot. Sen Arnesson gör alltid stabila matcher också. Liss i pp vet jag inte just nu kan han inte peta någon i första kedjan i pp, det skulle vara i en andra kedja då. PP som var väldigt dåligt mot Björklöven har verkligen kommit igång bra i finalen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
sensei
Kontakt:

Säsongen 22/23

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev: 2023-04-18 22:34:00
#10 skrev: 2023-04-18 22:16:13
klintan85 skrev: 2023-04-18 22:09:37 Brodin har verkligen hittat formen i rätt tid. Snacka om göra viktiga mål.
Håller inte med om nån överhuvudtaget form alls, men viktiga mål har han gjort, det ska han ha som fan, men bedrövlig i övrigt, totalt jävla osynlig, men förlåten så länge han får in viktiga puckar
Måste hålla med dig här. Brodin har gjort viktiga mål på slutet absolut, men det ingår liksom i hans arbetsbeskrivning, han är här för att göra skillnad, däremot är han väldigt osynlig i övrigt och har övergett den fysiska delen, tar det oss dock hela vägen har han lyckats med sitt uppdrag men sen sitter vi på ett långtidskontrakt där, och i SHL är han bara bredd som bäst, vetefan om jag vill ha den lönen som bredd.

Nu svävas det iväg endel men det finns endel frågetecken kring Brodin som har sina bästa år bakom sig.
Det kan väl inte vara möjligt att man måste sluta spela fysiskt när man blir lite äldre. Borde vara tvärt om, ju äldre man blir, desto mer härdad. Det är nog mer tränardirektiv som spökar här, det eviga tjatet om utvisningar hit och dit. Målsättningen blir tillslut att inte synas. Sad.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
JL18

Säsongen 22/23

Inlägg av JL18 »

https://hockeynews.se/articles/28776/

Dom flesta har ju koll. Men här är intervjuer med Myrenberg, Modos tränare Karlin, Garpenlöv och Brodin.
Scrolla ner i artikeln så ligger dom längre ner. Börjar man med Myrenberg får man alla på rad uppdelade.

Gillar den sidan. Plus för att man lämnar Expressen och startar upp en egen hockey sida :lol:
Användarvisningsbild
Henkos

Säsongen 22/23

Inlägg av Henkos »

https://twitter.com/leifthedog/status/1 ... 20/photo/1

Enligt bild ovan, första paragrafen, ska väl 2-2 igår dömas bort eller missar jag nåt? Styrs ju avsiktligt in.
Skriv svar