Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4
Plocka lekkeri från pp och släng in Liss. Lekkeri har gjort jättemycket bra, men inte i pp.
Är fine med att bänka Liss under match, men testa honom i pp
Är fine med att bänka Liss under match, men testa honom i pp
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Myrenberg har hockeygudarna med sig än så länge.
Avskaffa tre mot tre.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är ingen som sagt att utvisningarna ikväll varit felaktiga. Det är snarare att de INTE tar Modoutvisningar. Vakna för fan.Mattias_87 skrev: ↑2023-04-18 19:23:33Domarna ikväll tar bra beslut.Jim Morrison skrev: ↑2023-04-18 19:22:37 9-1 i PP och kom fan inte och säg att majoriteten är felaktiga. Vi förtjänar inte att gå upp med det här huvudlösa beteendet
Säg den glädje som varar
Vi har sååå många spelare som tror dom är gretzky, å dribblar i egen zon, fyfan för sånt, man kan nästan tro att vissa har betalat för pucktid på eget blad
Ta det easy med Daggen. Han är old. Old as dirt och det har sina drawbacks.
Annars.. Idag har väl boysen hamnat på botbänken pga sånt är livet. Det behöver skötas annorlunda och det tror jag att de pratar om i pausen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Så är det verkligen, men förra matchen var det ju 3 av 5 som var direkta fel från domarhåll, och ikväll är det iallafall korrekta utvisningar.#10 skrev: ↑2023-04-18 19:26:53Men kanske dom inte tagit liknande åt andra hållet, det är ju det som är problemet, framförallt förra matchenDetblir3poäng skrev: ↑2023-04-18 19:24:26 Ingen av utvisningarna ikväll har varit felaktig såhär långt, bara oss själva att skylla hitills tyvär.
Vi får nästan alltid PP i slutet av perioden. Inte för att vi är heta i PP, men det känns som att matchklockan ständigt är emot oss. 30 sekunder hit sen tek i mittzon. Svårt att etablera då.
Fan vilken fin dropp från Kevin till Vejde. Klassmål!
Fan vilken fin dropp från Kevin till Vejde. Klassmål!
Sväva i det blå
han har gjort bra räddningar, han är ändå där och räddar/täcker i många lägen vi haft.. där kanske andra målvakter kanske inte hinner över… visst med bättre avslut så kan det bli mål….diftobbe89 skrev: ↑2023-04-18 19:22:22På Vilket sätt är han bra menar du? Jag kunde också bara skjuta isare i 8-årsåldern, vi GÖR målvakten bra med vår låga nivå på avslut.
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Nu fick vi den där första kritiska kassen. BRA! Tredje perioden handlar fan bara om att behålla ledning.
Sjukt onöjd med hur vi spelar! Det blixtrar till nån minut då och då men det är för mesigt och ointresserat. Det är rent bonntur att vi leder denna matchen och det kommer aldrig hålla om vi fjollar vidare i tredje.
Nej fyfan, skärpning i sista nu! Upp 5 snäpp! Kämpa!
Nej fyfan, skärpning i sista nu! Upp 5 snäpp! Kämpa!
Senast redigerad av captcash den 2023-04-18 19:32:35, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Puh!
Vilken period!
Vi har tur just nu.
Modos match men vi gör målen.
Vilken period!
Vi har tur just nu.
Modos match men vi gör målen.
diftobbe89 skrev: ↑2023-04-18 19:11:06 Nu tar ni över den här matchen och visar Henrik Sedins små horungar vilka som bestämmer.
Några saker. Sist vart vi bortdömda. Idag är vi nästan underdömda. Riktigt korkade! Hjärndöda utvisningar vi tar. För helvete!
Danielsson är en säkerhetsrisk. Hammarlund och Kevin är bra. Förstalinan och fjärde är bra. Men snälla Ludvig Rensfeldt.... Gör gubbfan mål den här serien äter jag upp Weigels tandskydd. Hur många frilägen och öppna mål har han missat det här slutspelet?
Modos publik är inte bara sämst i serien. Den okunskapen och enögdheten går inte ens att hitta i Ängelholm eller Luleå.
Danielsson är en säkerhetsrisk. Hammarlund och Kevin är bra. Förstalinan och fjärde är bra. Men snälla Ludvig Rensfeldt.... Gör gubbfan mål den här serien äter jag upp Weigels tandskydd. Hur många frilägen och öppna mål har han missat det här slutspelet?
Modos publik är inte bara sämst i serien. Den okunskapen och enögdheten går inte ens att hitta i Ängelholm eller Luleå.
Nej, verkligen inte. Det är det absolut sista vi ska göra. Gå för 0-2 är vad vi ska göra.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller vi oss borta från utvisningsbåset bör vi vinna. Nästa gång smäller det nog.
Avskaffa tre mot tre.