Djurgårdens IF - Mora IK, 26/2 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Vad ska man vara mest missnöjd över?

Att Säcken vägrar och bänka Edvin?
Att Mora tar oss på sängkanten...
Att Säcken misshandlar Dick och låter Calle spela istället?

Jag ställer mig varje fråga, varför? Varför inte bänka denne Edvin...

Hoppas det gick bra med Nicke iallafall!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Vinnerborg måste vara det största huvet den här säsongen på Globen. Karljäveln lyckas hitta ett femtiotal utvisningar som ingen annan ser på halv hakningar etc. men lyckas missa både Tukkos självklara matchstraff och den vidriga spearingen på Marusak. BEDRÖVLIGT Vinnerborg, du är BEDRÖVLIG
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Vilka skadades mer än Danielsson?
henke
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av henke »

Larssons ingripande - Otur?
Haha herregud, hade han inte slagit till pucken med spaden i förstaläget så hade det ju aldrig blivit mål. Fanns ingen Moraspelare i närheten och Ossi fanns till hjälp för att rensa.

Larsson var bra i övrigt men här gör han bort sig som tyvärr kostar oss två poäng. Bara hoppas han glömmer det lika fort, det brukar han ju vara bra på. Skulle inte förvåna mig om han håller nollan i nästa match.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Jag hoppas verkligen att Edvin och Bäcker skäms över sina insatser igår! Nästan lika usla som Vinnerborg.

Tre spelare utmärkte sig dock lite extra, Otto, Dicken och Engqvist!
spiik
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Det enda rätta Vinnerborg kan göra i det här läget är ju att erkänna sina egna misstag genom att skicka de 2, från hans sida, missade matchstraffs-situationerna till diciplinnämnden.

Överfallen måste ju om inte beivras retroaktivt så i alla fall granskas av någon som ser fegheten i dessa handlingar.

Vet någon om nån uppmärksammat detta? Antar att DIF inte kommer att göra det för att slippa lägga energi på sådant trams nu när skadan ändå är skedd. Bättre att lägga fokus på att klämma dit Challe c/o. Men självklart domaren om han får arslet ur vagnen (eller nån privatperson kanske) kan skicka ärendet till diciplinnämnden.

En vanlig match mot ett vanligt lag kanske jag inte hade orkat att bry mig men i detta fall skulle det vara bra om finnarna kunde bli avstängda en match så att skiten får det svårare att klara sig undan en kvalserieplats.
Blue Brigade Sthlm
janne08

Inlägg av janne08 »

Kall-El skrev:
Caveman skrev:Ser att Kall-El skriver igen, men det gör han när det inte går så bra!

Sedan så är det återigen en bedrövlig insats av Larsson i målet, som idag kostar oss 3 poäng.

Annars låter det som vanligt när vi möter Mora, varför kan inte DIF mer? Mora styr matchen precis dit de vill, förutom när DIF gör 3-2, men sedan kliver Larsson in.

Printz var grym idag igen... MEN hur kan Vinnerborg missa spearingen på Marusak, automatiskt matchstraff med 5 minuters PP för DIF.
Du måste vara både blind, bakfull och gå på valium om du på fullaste allvar lastar Larsson för denna förlust. "Återigen en bedrövlig insats av Larsson?"

Hmmm jo han har ju gjort många kassa matcher denna säsong...Skall vi räkna antalet bedrövliga insatser kan jag lova dig att Printz hamnar på minst dubbelt så många som Danne...

Behöver jag nämna att det är Printz som inte rensar ordentligt vid ett av Moras mål t ex?

Nepp skall någon lastas så är det hela laget som inte kommer upp i rätt nivå. Larsson gör för övrigt ett par kanonräddningar under matchens gång och det som händer vid Moras kvittering är rent och skärt oflyt. Han skall få bort pucken från sitt område, träffar den, men tyvärr tar den på en spelare och lobbas in över honom. Detta kallas maxoflyt och kan inte på något sätt jämföras med vissa backars indianare...
Jag måste säja att EL-Kalle (Kall-El) har en rätt intressant inställning till spelarna och deras insattser och resultat, Printz har han sedan länge dömt ut. Men när kritik riktas mot Larsson då fan går du igång!! ALLA har rätt att ha en dålig dag Larsson hade sin andra igår de e inget märkvärdigt med det. För övrigt är hockey rätt enkelt. Det gäller att göra mål och gör man flest då vinner man. Gör man självmål så vinner kanske motståndarna, det gjorde Larsson och det får man ta ! men han kommer igen!!!!!
För övrigt tycker jag nog att du ska försöka att glädjas lite mer för det ser ut att bli slutspel i år, det är väl det alla vill eller....

Full fart framåt
Användarvisningsbild
Paerka

Inlägg av Paerka »

stolpskott skrev:Vad ska man vara mest missnöjd över?

Hmm Dick spelade mer än vad Calle gjorde :)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Caveman skrev:
Kall-El skrev:
Caveman skrev:Ser att Kall-El skriver igen, men det gör han när det inte går så bra!

Sedan så är det återigen en bedrövlig insats av Larsson i målet, som idag kostar oss 3 poäng.

Annars låter det som vanligt när vi möter Mora, varför kan inte DIF mer? Mora styr matchen precis dit de vill, förutom när DIF gör 3-2, men sedan kliver Larsson in.

Printz var grym idag igen... MEN hur kan Vinnerborg missa spearingen på Marusak, automatiskt matchstraff med 5 minuters PP för DIF.
Du måste vara både blind, bakfull och gå på valium om du på fullaste allvar lastar Larsson för denna förlust. "Återigen en bedrövlig insats av Larsson?"

Hmmm jo han har ju gjort många kassa matcher denna säsong...Skall vi räkna antalet bedrövliga insatser kan jag lova dig att Printz hamnar på minst dubbelt så många som Danne...

Behöver jag nämna att det är Printz som inte rensar ordentligt vid ett av Moras mål t ex?

Nepp skall någon lastas så är det hela laget som inte kommer upp i rätt nivå. Larsson gör för övrigt ett par kanonräddningar under matchens gång och det som händer vid Moras kvittering är rent och skärt oflyt. Han skall få bort pucken från sitt område, träffar den, men tyvärr tar den på en spelare och lobbas in över honom. Detta kallas maxoflyt och kan inte på något sätt jämföras med vissa backars indianare...
Väldigt vad okunnig du är. Men du brukar väl inte se matcherna då det spelas i fel arena eller vid fel tidpunkt?
Det luktar sandlåda lång väg här. Grabbar, lugna ner er. Det här är ett forum. Respektera varandas åsikter även fast du inte håller med. Jag älskar debatter av ovanstående slag men inte när det hamnar i en "jag är bättre än du" situation och när ni börjar tracka på varandras hockeykunskaper. Skärpning!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
andreaa-s

håller med

Inlägg av andreaa-s »

håler med :D sluta bråka och kom igen bara jag är säker på att dif kommer att skärpa till sig tills nästa hemma match mor brynäs
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Peter Andersson skrev:Hej!
Jag har inte sett situationerna och kan omöjligt se alla situationer som många vill att jag ska göra.
Däremot vet jag att domaren Marcus Vinnerborg är oerhört självkritisk och han kommer garanterat att titta på hela matchen i efterhand.

Med vänlig hälsning

Peter Andersson
Referee in Chief
Swedish Icehockey Association
tel:+46705240211
Efter ett mail jag skickade igår kväll, där jag undrade om han såg eller tänkt se dessa situationer. Får väl hoppas Vinnerborg har stake till att anmäla i efterhand, men det är väl tveksamt. Cred till Peter att han svarade i alla fall.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

1. Det var ganska svårt att peta Edvin när vi stundtals hade fem eller sex backar tillgängliga mot slutet av matchen (Printz fick en tia och Ossi 2+2 samt att Jiri var skadad ett tag). Jag håller däremot med om att Edvin borde petas så fort det går.

2. Peta Dick istället för Calle? Vilken match såg du? Calle lirade väl typ två byten?

För övrigt hade vi vunnit om det inte vore för Larssons tabbe. Ganska oläglig om man säger så.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Diffe89 skrev:

1. Det var ganska svårt att peta Edvin när vi stundtals hade fem eller sex backar tillgängliga mot slutet av matchen (Printz fick en tia och Ossi 2+2 samt att Jiri var skadad ett tag). Jag håller däremot med om att Edvin borde petas så fort det går.

2. Peta Dick istället för Calle? Vilken match såg du? Calle lirade väl typ två byten?

För övrigt hade vi vunnit om det inte vore för Larssons tabbe. Ganska oläglig om man säger så.
Jag såg då inte matchen, och hörde knappt nåt på radion. Men såg lineupsen, vilket gjorde mig rätt upprörd. Men spelade Oscar istället för Edvin igår?
Användarvisningsbild
Gårdare

Inlägg av Gårdare »

Kall-El skrev:En bedrövlig tillställning på alla sätt och vis. Det var ungefär detta jag ville belysa med mina inlägg om att satsa på rätt matcher. Idag gick vi på max 90% och detta i en hemmamatch mot ett lag som vi slår om vi bara går för fullt. Självfallet skall man göra detta i matcher som inte känns omöjliga att vinna. Istället lägger man 110% nere i Göteborg och för all del även i andra matcher mot topplag borta och resultatet blir tok magplask mot Mora hemma.Tar man bara 2 pinnar mot Mora är det tveksamt om man ens förtjänar att spela slutspel.

Sedan då över till tredje perdiodens händelser. Klart som korvspad att Moras finne väljer att köra över Danielsson. Finnen gör ju en rörelse med överkroppen som gör att han träffar Danielsson. Han kunde lika gärna valt samma röresle åt andra hållet och då hade de inte snuddat vid varandra än gång.

Om Ossi för hårda rena tacklingar åker på 2 matchers avstängning måste detta bli minst det dubbla. Köra över en icke tacklingsbar spelare avsiktligt måste innebära en lång avstängning. Detta är i mina ögon en fulare grej än det Blomdahl gjorde i LHCs match mot Luleå, men som vanligt skall väl inte spelare som skador DIF-spelare få något straff.

Att mr rättsskipare dessutom missar det fula och återigen avsiktliga rappet på Jiri är beklämmande. Klockrent försök till att skada en spelare. Vet inte vad det skall bestraffas med, men jag misstänker att även detta rör sig om 5 minuter på botbänken. När man då som domare har blundat för två överfall väljer man att i förlängningen plocka ut en DIF-spelare för en liten hakning. Snacka om svajiga bedömningsnivå. En liten hakning av klubba ger 2 minuter. Att skada spelare släpps igenom. Denna domare måste efter denna insats stängas av i minst en math för detta var bedrövligt, riktigt bedrövligt.

hmm undrar om en privatperson kan anmäla dessa båda överfall till disciplinnämnden. Om så är fallet måste detta göras för när spelare kan bli avstängda för stenhårda, men rena tacklingar måste detta tilltaga ge långa avstängningar.

Avslutningvis, mina ögon ha spelat mig ett spratt här, men är det inte så att Larson viftar till med sin spade för att få bort pucken från sitt område. Det blir dock inte bättre än att pucken tar på en anna spelare, studsar tillbaka och sedan in i mål. Är alltså inte direkt säker på att är en tavla utan kanske snarast tal om brutal otur. För övrigt står Larsson även för några ruggigt svettiga räddningar inte minst under de 5 övertids minutrarna.
Klockren analys Kall-el. Angående Danielsson så reagerade jag starkt när reprisen kördes på jumbotronen. I efterhand var det kanske bra att de hände, då DIF tände till ordentligt efter incidenten :-)
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

1 HV 71 11 7 2 2 41 : 21 24
2 MODO Hockey 11 6 2 3 38 : 31 22
3 Djurgårdens IF 11 4 6 1 30 : 21 19
4 Färjestads BK 11 4 4 3 34 : 29 18
5 Linköpings HC 11 4 4 3 34 : 36 18
6 Frölunda HC 11 4 4 3 30 : 32 16
7 Skellefteå AIK 11 3 5 3 30 : 28 15
8 Södertälje SK 11 2 6 3 24 : 26 14
9 Mora IK 11 3 4 4 27 : 29 14
10 Timrå IK 11 3 2 6 22 : 26 12
11 Luleå HF 11 2 5 4 30 : 41 12
12 Brynäs IF 11 1 2 8 25 : 45 6

Formtabellen dom senaste 11 matcherna. (Saxxat från Ros blogg)
Ser ju relativt nice ut.!
Skriv svar