Cyber skrev: ↑2023-04-17 14:36:05
[quote=challe1990 post_id=529797 time=<a href="tel:1681729012">1681729012</a> user_id=34817]
Kommer Tobias Viklund ner till Stockholm för finalmatcherna här? Låt Modo-båset få höra vad vi tycker om detta:
Vikas skrev: ↑2023-04-17 13:43:49
Skulle inte förvåna mig om domarna börja döma mot oss ännu mer efter igår.
Om det är något vi vet om svenska domarkåren så är det hur lättkränkta de är.
Dessvärre tror jag att du har en poäng, men samtidigt, vad ska vi göra? Stå kvar på alla fyra och säga "thank you, may I have another?"
Dessutom så måste väl ändå alla hålla med om att det var parodiskt uselt igår, inte en enda interference, holding, hooking eller slash togs mot modo. Men ett antal rent felaktiga mot oss, det måste påtalas.
Fullt förståligt att Garpen och KG blir förbannade över domarinsatsen. Att det finns något "Anti-DIF" bland domarna tror jag inte på men att dom i allmänhet suger rejält i HA och i en final bör man toppa domarna och ta in de bästa vi har i landet, förutom dom som dömer SM-finalen då.
Synd att inte Liss är lika bra som slutspelet förra året för då var han en av de bästa. Så trist om han är bänkad för någon annan orsak än prestation. Det känns inte som att det är bara prestationen som har lett till bänkning utan någon annan faktor också. Sen så borde inte DIF vara så trötta för man har flera spelare som har vilat stora delar av säsongen. Men det såg lite orkeslöst ut igår i tredje. Men om man ser efter två perioder så förtjänade DIF att leda för man var bättre än Modo där och de lyckades bara göra mål på en billig utvisning.
Efter övertids förlusten mot Björklöven i första matchen så kändes det jobbigare än vad det känns nu. Det kändes som ett högre berg att klättra. Och något som detta lag har visat är att man aldrig ger upp och kommer tillbaka från att vara uträknade gång på gång.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
klintan85 skrev: ↑2023-04-17 18:37:13
Synd att inte Liss är lika bra som slutspelet förra året för då var han en av de bästa. Så trist om han är bänkad för någon annan orsak än prestation. Det känns inte som att det är bara prestationen som har lett till bänkning utan någon annan faktor också. Sen så borde inte DIF vara så trötta för man har flera spelare som har vilat stora delar av säsongen. Men det såg lite orkeslöst ut igår i tredje. Men om man ser efter två perioder så förtjänade DIF att leda för man var bättre än Modo där och de lyckades bara göra mål på en billig utvisning.
Efter övertids förlusten mot Björklöven i första matchen så kändes det jobbigare än vad det känns nu. Det kändes som ett högre berg att klättra. Och något som detta lag har visat är att man aldrig ger upp och kommer tillbaka från att vara uträknade gång på gång.
Tycker vi spelar riktigt bra i andra. Vi tappar momentum i tredje i och med utvisningarna.
Helt plötsligt fick Modo hålla i pucken mer och tog sedan över ganska klart.
Nya tag imorgon. Då måste (?) vi vinna. Blir blytungt med 0-2 i matcher.
Liss var ju riktigt dålig mot Löven. Slarvig med pucken och allmänt slö.
Tror han var tagen av att möta just Löven. Nu har ju andra tagit för sig mer och jag har svårt att se vem han ska peta.
Ändå synd, för Liss är en slutspelslirare i grunden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
HCCL skrev: ↑2023-04-17 21:19:50
Ni som såg matchen igår, var det så illa som det verkar? Det verkar ju riktigt illa när både Garpenlöv och KG kritiserar domarinsatsen..
Två riktigt tveksamma utvisningar, eller i mina ögon felaktiga. På den första gör de 1-0 .
Så nog påverkade domarna matchen. Tyvärr.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
HCCL skrev: ↑2023-04-17 21:19:50
Ni som såg matchen igår, var det så illa som det verkar? Det verkar ju riktigt illa när både Garpenlöv och KG kritiserar domarinsatsen..
Ja tänk när vi hade Krüger, Norman och Wagge i samma lag senast. Måste ha varit det mest talangfulla lag vi någonsin haft!
Man både hatar och tycker om Weigel. Det är en spelare man älskar som supporter i sitt lag men som hatar som motståndare. Han är ju i alla fall ärlig fast han beter sig illa på isen ibland. Till skillnad från många andra i Björklöven.
Jag har absolut inget emot Weigel. Besitter precis rätt kvalitéer.
JAg tycker om spelare som är beredda att göra vad som helst för att vinna. Sen är han också en väldigt lojal lagspelare.
En otroligt talangfull spelare. Trodde väldigt mycket på honom när han kom fram i juniorerna. Nostalgikern i mig får mig att känna att han är värd en chans i SHL.......med oss !
Ja tänk när vi hade Krüger, Norman och Wagge i samma lag senast. Måste ha varit det mest talangfulla lag vi någonsin haft!
Man både hatar och tycker om Weigel. Det är en spelare man älskar som supporter i sitt lag men som hatar som motståndare. Han är ju i alla fall ärlig fast han beter sig illa på isen ibland. Till skillnad från många andra i Björklöven.
Jag har absolut inget emot Weigel. Besitter precis rätt kvalitéer.
JAg tycker om spelare som är beredda att göra vad som helst för att vinna. Sen är han också en väldigt lojal lagspelare.
En otroligt talangfull spelare. Trodde väldigt mycket på honom när han kom fram i juniorerna. Nostalgikern i mig får mig att känna att han är värd en chans i SHL.......med oss !
Jag hade inte haft något emot att sett honom i DIF denna säsong istället för att han gick till Björklöven.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
klintan85 skrev: ↑2023-04-18 13:19:05
Man byter ut domarna idag men de hjälper nog föga. De finns inga bra domare i HA.
Wessner dömer idag. Han dömde dom två senaste mot Löven.
Klar fördel till hemmalaget i båda matcherna vad gäller utvisningar.
Tror att han och domarbasen kommer vilja sätta KG på plats och visa vem som bestämmer. Vi lär nog fortsatt få se olika måttstockar på lagen när det ska visas ut spelare. Tyvärr
Skulle väldigt gärna vilja se DIF spela med sina 9 bästa forwards i våra 1-3 linor.
Lekki Krüger Öhgren
Nilsson Östlund Klasen
Brodin Vejdemo Norman
Sen har vi ändå fem bra spelare som man kan bygga en fjärde med. Så pass bra att dom matchar Modos fjärde (och tredje) utan problem.
Vi har ju Rensfeldt, Berglund, Blomgren, Forsberg, och Liss att sätta ihop en fjärde med.