Tur att det inte är varannan dag genom hela final serien. Den extra dagen behövs tror jag.
Säsongen 22/23
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
-
Säsongen 22/23
Kan hålla med i det också. Såg ut som match 1 mot löven förutom det fysiska. Vi backade och lät dem komma in i zon istället för att stänga som vi gjorde mycket bättre i resterande matcher.
Säsongen 22/23
Ja . Sjukt att dom får 5 PP och vi 1.sirwilliam skrev: ↑2023-04-16 21:47:52Vi behöver upp i tempo och spela mer fysiskt som i semin. Då kommer vi både få mål och pp med oss!JL18 skrev: ↑2023-04-16 20:45:50 Tycker DIF kan få upp det fysiska spelet
MoDo borde kanske vunnit efter ordinarie tid känns det som.
Vi får inget extra av myrenberg, första stolpen vid båda målen. Bara ett konstaterande inget påhopp.
Krugers och Rensfeldt kedja fungerade okej.
Östlunds och Berglunds kedja inte bra.
Fan vad det här svider...
Jag ger inte upp förrän både semi 3och 4 är spelade oavsett om vi torskar två direkt. Kan vi få ut max av det här laget så kan vi utan problem hota MoDo.
Säsongen 22/23
Äh! Vi ska inte döma ut DIF innan dom fått spela båda hemmamatcherna. Det är inte Colorado vi möter. Vi kan vända tillbaka även 0-2 . Visst är det måste matcher men vi är starka hemma.
Säsongen 22/23
För er som inte följer matchtråden. Garpen och KG på krigsstigen efter kvällens domarinsats. Kallar domarna för skräp och kräver att man kallar ner SHL-förstärkning till resterande matcher.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... modo-skrap
Sväva i det blå
Säsongen 22/23
Bra att dom lägger lite press när dom ändå går ut och svingar, som dom gör med all rätt tycker jag. Vem av oss hade inte varit fly förbannad i Garpenlövs, KGs skor.thelinho skrev: ↑2023-04-16 22:08:24 För er som inte följer matchtråden. Garpen och KG på krigsstigen efter kvällens domarinsats. Kallar domarna för skräp och kräver att man kallar ner SHL-förstärkning till resterande matcher.
Men vägrar ge upp , oavsett om torskar båda. Vi ska spela hemma och då jävlar ska Rövmodo få smaka. Tror vi vinner båda dom klart.
Wessner dömde väl för övrigt dom två sista matcherna mot Löven. Klar fördel löven med utvisningar när dom lira hemma. Och tvärtom i match 6. Ställ ut dom här nötterna igen men då jävlar ska vi har 8 min mer PP. Det är mycket tid !

Säsongen 22/23
Det är väl inget nytt. Domarna kommer i 99%av fallen från nån bitter håla där legenden om att allt som är fel kommer från huvudstaden.
Lyssna bara på Daggen. Spelar ingen roll vilka vi möter så håller han på dem.
Lyssna bara på Daggen. Spelar ingen roll vilka vi möter så håller han på dem.
Säsongen 22/23
håller med om att domarinsatsen var högst tveksam. nån sorts jämn nivå borde man ju kunna hålla. Borde knappt varit nån utvisning til nått av lagen. kändes lite som en vänskapsmatch igår så fattar inte var dom hittade våra 5 utvisningar nånstans? var ju inte ens nått gurgel fraför målisarna.
men
fokus fokus fokus.
vi kan inte lägga energi fokus på domarna nu. NU gäller det att nollställa, fokusera och gå in och göra bra match 2. fram med dom svarta fokuserade ögonen.
OCH lite kyligare mot gudlevski. När överspelet kommer så är han snabb i sidledsförflyttningen. Håll in och dra över den så känns det som det skulle kunna bli öppet mål att lägga in den i
fooooozzzzaaa!!
men
fokus fokus fokus.
vi kan inte lägga energi fokus på domarna nu. NU gäller det att nollställa, fokusera och gå in och göra bra match 2. fram med dom svarta fokuserade ögonen.
OCH lite kyligare mot gudlevski. När överspelet kommer så är han snabb i sidledsförflyttningen. Håll in och dra över den så känns det som det skulle kunna bli öppet mål att lägga in den i
fooooozzzzaaa!!
-
Säsongen 22/23
sirwilliam skrev: ↑2023-04-16 21:51:21Kan hålla med i det också. Såg ut som match 1 mot löven förutom det fysiska. Vi backade och lät dem komma in i zon istället för att stänga som vi gjorde mycket bättre i resterande matcher.
Så är det.
Junisarna, samt Brodin/Norman körde på.
Måste orka hitta energin. Surt fortfarande med utgången i gårdagens match.
Morgon dagens match är en "nyckel match"! Hoppas att viljan att vinna är större. Än rädslan för att förlora!
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Kommer Tobias Viklund ner till Stockholm för finalmatcherna här? Låt Modo-båset få höra vad vi tycker om detta:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... fridsbrott
Säsongen 22/23
Håller med Garpen och KG i sak men….
Vi framstår som en pajasförening där vi försöker påverka utgången av matcherna vid sidan om.
Vi kan vinna det här ändå.
Håll fokus!
Spela hårt och tufft!
Vi framstår som en pajasförening där vi försöker påverka utgången av matcherna vid sidan om.
Vi kan vinna det här ändå.
Håll fokus!
Spela hårt och tufft!
-
Säsongen 22/23
ok, så nu får vi se hur domarna hanterar det här..
Henrik Gradin tycker det är tydligt från Djurgårdens sida, att det här är ett försök att sätta press på domarna inför de kommande matcherna.
– Som jag ser det är det en utstuderad taktik från Djurgårdens sida för att sätta press på domarna. Jag förutsätter att ligan sköter det här proffsigt nu.
jag hoppas att domarna sköter det här proffsigt, men det kan lika gärna bli en nackdel för oss.. fler ögon på oss. Domarna är ju också människor och har i bakhuvudet att KG kallat dem skräp.
Nej, nu får både ledning och spelare hålla tyst och låta spelet tala!
Henrik Gradin tycker det är tydligt från Djurgårdens sida, att det här är ett försök att sätta press på domarna inför de kommande matcherna.
– Som jag ser det är det en utstuderad taktik från Djurgårdens sida för att sätta press på domarna. Jag förutsätter att ligan sköter det här proffsigt nu.
jag hoppas att domarna sköter det här proffsigt, men det kan lika gärna bli en nackdel för oss.. fler ögon på oss. Domarna är ju också människor och har i bakhuvudet att KG kallat dem skräp.
Nej, nu får både ledning och spelare hålla tyst och låta spelet tala!
Säsongen 22/23
Är jävligt kluven till vad KG och garpen håller på med nu angående deras domarvevandes. Å ena sidan känns offerkoftan och gnäll på domarna extremt icke DIF-mässigt.
Å andra sidan - domarna gjorde ett extremt kasst jobb igår. Ska det bara få passera? Det är heller inte DIF-mässigt att bara säga ja och amen till zebrornas lågvattenmärke igår där rena tjänstefel begicks dessutom. I en finalserie.
Inget mer offentligt gnäll nu. Litar på att det sköts bakom ridåerna (och det hoppas jag verkligen att det gör!) men vi ska inte bjuda in oss själva i en offer-roll mer än vad vi redan gjort.
Flyg in Liss och ge honom ett par byten imorgon! Spela Forsberg mer! Forechecka högre, höj energinivån och spela som i match 3-6 i semin!
Gör vi det så har Modo ingenting.
Å andra sidan - domarna gjorde ett extremt kasst jobb igår. Ska det bara få passera? Det är heller inte DIF-mässigt att bara säga ja och amen till zebrornas lågvattenmärke igår där rena tjänstefel begicks dessutom. I en finalserie.
Inget mer offentligt gnäll nu. Litar på att det sköts bakom ridåerna (och det hoppas jag verkligen att det gör!) men vi ska inte bjuda in oss själva i en offer-roll mer än vad vi redan gjort.
Flyg in Liss och ge honom ett par byten imorgon! Spela Forsberg mer! Forechecka högre, höj energinivån och spela som i match 3-6 i semin!
Gör vi det så har Modo ingenting.
Säsongen 22/23
Skulle inte förvåna mig om domarna börja döma mot oss ännu mer efter igår.
Om det är något vi vet om svenska domarkåren så är det hur lättkränkta de är.
Om det är något vi vet om svenska domarkåren så är det hur lättkränkta de är.
Säsongen 22/23
Han har inte stått i något MoDo-bås på över ett år.challe1990 skrev: ↑2023-04-17 11:56:52 Kommer Tobias Viklund ner till Stockholm för finalmatcherna här? Låt Modo-båset få höra vad vi tycker om detta: