Djurgårdens IF - Mora IK, 26/2 2008
- Lee Harvey Oswald
Visst var det oflytnutarvidom skrev:Fan vad skitblaskorna skyller förlusten på Larsson. Det var ju bland det mest oturliga jag skådat, knappast en tavla. Larsson ska slå bort pucken på volley, men har oturen att träffa Ossis röv så den får en båge tillbaka in i buren. Ren och skär otur
Men det är dock väldigt typiskt att det faller på Moras tur-konto - ingen förvånad.
Men det kan dock diskuteras varför Larsson fick så himla bråttom, Väänänen stod mitt framför redo att raka bort pucken
Sånt där clowneri tycker jag vi överlämnar åt seriens mest överskattade målvakt Karol Krizan
Okej, då ska jag skriva det mer konstruktivt.Bautabröl skrev:espen21 skrev:Bäcker är så otroligt oduglig!!! Mr 2 min hooking. Ingen fart, ingen vilja, tappar pucken hela tiden, kass på teka...jag kan hålla på i oändlighet.Konstruktiv kritik - JA! Espens inlägg innehåller inget av detta utan är bara gnäll a´la råttsundafettonas.Emil svelander skrev:Är man helt oduglig skall man ha kritik, är man bra skall man ha beröm. Som sagt, kritik har inget med medgångssupporter att göra.
Sluta haka. Han har åkt på alldeles för många utv för hakning. Sista 3 omg har det nästan varit pinsamt att se hur han inte hänger med i egen zon. Ner med klubban och öka farten så hänger du med
Visa attityd och lite jävlaranamma så kan du komma ut med pucken ur närkamperna och vinna lite tek.
Upp med huvudet och se var du har dina medspelare innan du tar emot pucken så slipper det komma som en chock att spelare går på dig när du har pucken.
Sist men inte minst. Visa att du tror på dig själv och sluta utstråla att du har sämre självförtroende än en liten mobbad 8 åring.
Är det mer konstruktivt?
Vi måste kunna ha mycket högre till tak här inne annars finns det ingen anledning att ha ett forum. Tål man inte att se att en Dif spelare får kritik så kan man ju sluta gå in här. Spelarna spelar i en av världens bästa serier och tjänar pengar som vi bra kan drömma om. Vi har rätt att ställa krav på dem.
-
- Säsongskort: Ja
Mitt 3:e inlägg ikväll i samma tråd, man får ju inte nog alltså.
Vinnerborg brukar jag klassa som seriens i särklass bästa domare. Men i de två senaste matcherna, FBk och denna, har han varit direkt usel. Förstår inte vad som hänt. Han tar utvisningar som absolut inte är utvisningar, inte ens med den mest rigorösa tolkningen man kan tänka sig enligt de sk nya reglerna, samtidigt som han bommar rena överfall.
Dessutom kan man fråga sig vad dom två andra linjegubbarna håller hus. Förmodligen har dom för stort fokus på vem som fuskar vid tekningen eller om backen tjyvbytte vid icingen, jag blir bara så trööööööttttt.
Vinnerborg brukar jag klassa som seriens i särklass bästa domare. Men i de två senaste matcherna, FBk och denna, har han varit direkt usel. Förstår inte vad som hänt. Han tar utvisningar som absolut inte är utvisningar, inte ens med den mest rigorösa tolkningen man kan tänka sig enligt de sk nya reglerna, samtidigt som han bommar rena överfall.
Dessutom kan man fråga sig vad dom två andra linjegubbarna håller hus. Förmodligen har dom för stort fokus på vem som fuskar vid tekningen eller om backen tjyvbytte vid icingen, jag blir bara så trööööööttttt.
Detta var Vinnerborg match från början till slut !!!!!Kall-El skrev:En bedrövlig tillställning på alla sätt och vis. Det var ungefär detta jag ville belysa med mina inlägg om att satsa på rätt matcher. Idag gick vi på max 90% och detta i en hemmamatch mot ett lag som vi slår om vi bara går för fullt. Självfallet skall man göra detta i matcher som inte känns omöjliga att vinna. Istället lägger man 110% nere i Göteborg och för all del även i andra matcher mot topplag borta och resultatet blir tok magplask mot Mora hemma.Tar man bara 2 pinnar mot Mora är det tveksamt om man ens förtjänar att spela slutspel.
Sedan då över till tredje perdiodens händelser. Klart som korvspad att Moras finne väljer att köra över Danielsson. Finnen gör ju en rörelse med överkroppen som gör att han träffar Danielsson. Han kunde lika gärna valt samma röresle åt andra hållet och då hade de inte snuddat vid varandra än gång.
Om Ossi för hårda rena tacklingar åker på 2 matchers avstängning måste detta bli minst det dubbla. Köra över en icke tacklingsbar spelare avsiktligt måste innebära en lång avstängning. Detta är i mina ögon en fulare grej än det Blomdahl gjorde i LHCs match mot Luleå, men som vanligt skall väl inte spelare som skador DIF-spelare få något straff.
Att mr rättsskipare dessutom missar det fula och återigen avsiktliga rappet på Jiri är beklämmande. Klockrent försök till att skada en spelare. Vet inte vad det skall bestraffas med, men jag misstänker att även detta rör sig om 5 minuter på botbänken. När man då som domare har blundat för två överfall väljer man att i förlängningen plocka ut en DIF-spelare för en liten hakning. Snacka om svajiga bedömningsnivå. En liten hakning av klubba ger 2 minuter. Att skada spelare släpps igenom. Denna domare måste efter denna insats stängas av i minst en math för detta var bedrövligt, riktigt bedrövligt.
hmm undrar om en privatperson kan anmäla dessa båda överfall till disciplinnämnden. Om så är fallet måste detta göras för när spelare kan bli avstängda för stenhårda, men rena tacklingar måste detta tilltaga ge långa avstängningar.
Avslutningvis, mina ögon ha spelat mig ett spratt här, men är det inte så att Larson viftar till med sin spade för att få bort pucken från sitt område. Det blir dock inte bättre än att pucken tar på en anna spelare, studsar tillbaka och sedan in i mål. Är alltså inte direkt säker på att är en tavla utan kanske snarast tal om brutal otur. För övrigt står Larsson även för några ruggigt svettiga räddningar inte minst under de 5 övertids minutrarna.
den andra gången på kort tid som karln lyckas förstöra en Dif match.
Det som de första 4minuterna såg ut att kunna bli en match förvandlades snabbt till Hook, Slash och slash på bara 5 min och sen gick det av bara farten. det är för sorgligt, När dommaren ändå hade bestämmt sig för vilket lag han skulle hjälpa ikväll, så kändes det trots allt rätt bra när Printz sänkte Matti Järventie med en hacksving.
Det blev i alla fall matchen behållning för mig.
Tyvärr fick vi nog minst 3 man skadade i denna match som nog inte kommer att spela i Timrå på Torsdag. hoppas jag har fel....
Trist!
Ja det här var då ett riktigt bottennapp, 1!! poäng mot Mora är inte bra.
Men som det redan skrivits här så är ju slutspelsplatsen nästan helt klar så det är bara att ta nya tag och se till att göra det bra i slutspelet.
En sak som jag tänkte på i denna match var boxplayspelet som har varit helt gudomligt den senaste tiden. Ett mål i spel fyra mot tre idag, ett mål i spel fem mot fyra i senaste matchen mot Skellefteå och ett i spel fem mot fyra i matchen mot Brynäs senast. Allt som allt är det 54 tvåminutare som delats ut på dom senaste sju matcherna och av dom har det alltså "BARA" släppts in tre mål. Kan dom fortsätta med det i slutspelet samt att dom ser till att göra lite mål framåt så ser det riktigt bra ut.
Så lägg inte för mycket energi på det här skitresultatet utan blicka vidare mot resterande matcher i grundserien och senare mot resten av matcherna fram till den avgörande finalmatchen där det blir ett stort j-vla guldfirande. Hoppas får man väl göra.
PS. Rätta mig gärna om jag räknat fel
Men som det redan skrivits här så är ju slutspelsplatsen nästan helt klar så det är bara att ta nya tag och se till att göra det bra i slutspelet.
En sak som jag tänkte på i denna match var boxplayspelet som har varit helt gudomligt den senaste tiden. Ett mål i spel fyra mot tre idag, ett mål i spel fem mot fyra i senaste matchen mot Skellefteå och ett i spel fem mot fyra i matchen mot Brynäs senast. Allt som allt är det 54 tvåminutare som delats ut på dom senaste sju matcherna och av dom har det alltså "BARA" släppts in tre mål. Kan dom fortsätta med det i slutspelet samt att dom ser till att göra lite mål framåt så ser det riktigt bra ut.
Så lägg inte för mycket energi på det här skitresultatet utan blicka vidare mot resterande matcher i grundserien och senare mot resten av matcherna fram till den avgörande finalmatchen där det blir ett stort j-vla guldfirande. Hoppas får man väl göra.
PS. Rätta mig gärna om jag räknat fel

Ser att Kall-El skriver igen, men det gör han när det inte går så bra!
Sedan så är det återigen en bedrövlig insats av Larsson i målet, som idag kostar oss 3 poäng.
Annars låter det som vanligt när vi möter Mora, varför kan inte DIF mer? Mora styr matchen precis dit de vill, förutom när DIF gör 3-2, men sedan kliver Larsson in.
Printz var grym idag igen... MEN hur kan Vinnerborg missa spearingen på Marusak, automatiskt matchstraff med 5 minuters PP för DIF.
Sedan så är det återigen en bedrövlig insats av Larsson i målet, som idag kostar oss 3 poäng.
Annars låter det som vanligt när vi möter Mora, varför kan inte DIF mer? Mora styr matchen precis dit de vill, förutom när DIF gör 3-2, men sedan kliver Larsson in.
Printz var grym idag igen... MEN hur kan Vinnerborg missa spearingen på Marusak, automatiskt matchstraff med 5 minuters PP för DIF.
Du måste vara både blind, bakfull och gå på valium om du på fullaste allvar lastar Larsson för denna förlust. "Återigen en bedrövlig insats av Larsson?"Caveman skrev:Ser att Kall-El skriver igen, men det gör han när det inte går så bra!
Hmmm jo han har ju gjort många kassa matcher denna säsong...Skall vi räkna antalet bedrövliga insatser kan jag lova dig att Printz hamnar på minst dubbelt så många som Danne...
Behöver jag nämna att det är Printz som inte rensar ordentligt vid ett av Moras mål t ex?
Nepp skall någon lastas så är det hela laget som inte kommer upp i rätt nivå. Larsson gör för övrigt ett par kanonräddningar under matchens gång och det som händer vid Moras kvittering är rent och skärt oflyt. Han skall få bort pucken från sitt område, träffar den, men tyvärr tar den på en spelare och lobbas in över honom. Detta kallas maxoflyt och kan inte på något sätt jämföras med vissa backars indianare...
Väldigt vad okunnig du är. Men du brukar väl inte se matcherna då det spelas i fel arena eller vid fel tidpunkt?Kall-El skrev:Du måste vara både blind, bakfull och gå på valium om du på fullaste allvar lastar Larsson för denna förlust. "Återigen en bedrövlig insats av Larsson?"Caveman skrev:Ser att Kall-El skriver igen, men det gör han när det inte går så bra!
Hmmm jo han har ju gjort många kassa matcher denna säsong...Skall vi räkna antalet bedrövliga insatser kan jag lova dig att Printz hamnar på minst dubbelt så många som Danne...
Behöver jag nämna att det är Printz som inte rensar ordentligt vid ett av Moras mål t ex?
Nepp skall någon lastas så är det hela laget som inte kommer upp i rätt nivå. Larsson gör för övrigt ett par kanonräddningar under matchens gång och det som händer vid Moras kvittering är rent och skärt oflyt. Han skall få bort pucken från sitt område, träffar den, men tyvärr tar den på en spelare och lobbas in över honom. Detta kallas maxoflyt och kan inte på något sätt jämföras med vissa backars indianare...
Okunnig? Undrar vem som är det?Caveman skrev:Väldigt vad okunnig du är. Men du brukar väl inte se matcherna då det spelas i fel arena eller vid fel tidpunkt?Kall-El skrev:Du måste vara både blind, bakfull och gå på valium om du på fullaste allvar lastar Larsson för denna förlust. "Återigen en bedrövlig insats av Larsson?"Caveman skrev:Ser att Kall-El skriver igen, men det gör han när det inte går så bra!