Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av daaviid »

Då vet man vad det kommer att skyllas på ifall vi vinner finalserien. :lol:
Att man får namnge målvakt från en högre serie som tredje alternativ.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... or-finalen
Skidlöparn

Säsongen 22/23

Inlägg av Skidlöparn »

Tomt utan match ikväll…
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Skidlöparn skrev: 2023-04-14 16:38:19 Tomt utan match ikväll…
Väldigt. Men förbannat skönt också.
Avskaffa tre mot tre.
KJL

Säsongen 22/23

Inlägg av KJL »

Mattias_87 skrev: 2023-04-14 14:21:39
Nattuggla_ skrev: 2023-04-14 14:18:38 Någon med plus?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... llsvenskan

Lite kommentarer från Weigel bland annat.
Bild
Weigel vill ha nytt jobb…
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 22/23

Inlägg av crike »

Lyssnat på och läst väldigt många intervjuer efter semifinalserien, ok vad jag inte vill att vi är på den förlorande sidan i finalen. Vill inte höra allt det här deppiga om hur det är slut och man vet inte vilket lag man ska spela i osv. Näe fy fan.

Ger dock stor cred till Björklövenspelarna som i stort säger att vi var bättre
DIFLuWi

Säsongen 22/23

Inlägg av DIFLuWi »

crike skrev: 2023-04-14 18:45:14 Lyssnat på och läst väldigt många intervjuer efter semifinalserien, ok vad jag inte vill att vi är på den förlorande sidan i finalen. Vill inte höra allt det här deppiga om hur det är slut och man vet inte vilket lag man ska spela i osv. Näe fy fan.

Amen.
Svårt att slappna av förens det är klart.
Om vi inte går upp känns liksom ett helt år förgäves.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

crike skrev: 2023-04-14 18:45:14 Lyssnat på och läst väldigt många intervjuer efter semifinalserien, ok vad jag inte vill att vi är på den förlorande sidan i finalen. Vill inte höra allt det här deppiga om hur det är slut och man vet inte vilket lag man ska spela i osv. Näe fy fan.

Precis så.
Tänker också tillbaka då vi förlorade senaste finalen 2019.
En sådan final är inte i närheten, då man ”bara” missade guld.
Final i Hockeyallsvenskan är något helt annat när en SHL plats står på spel.

Just det här med ytterligare ett år, 52 långa omgångar innan det ska försökas igen.
Tänker på Björklövenkaptenen Fredric Anderssons intervju med CMore förra våren när de precis förlorat mot HV71. Usch.
Knickedick

Säsongen 22/23

Inlägg av Knickedick »

KJL skrev: 2023-04-14 17:26:52
Mattias_87 skrev: 2023-04-14 14:21:39
Nattuggla_ skrev: 2023-04-14 14:18:38 Någon med plus?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... llsvenskan

Lite kommentarer från Weigel bland annat.
Bild
Weigel vill ha nytt jobb…
Ja tänk när vi hade Krüger, Norman och Wagge i samma lag senast. Måste ha varit det mest talangfulla lag vi någonsin haft!
JL18

Säsongen 22/23

Inlägg av JL18 »

Så länge Lindbom är borta är jag inte helt säker att får till ett bra målvaktsspel. Det är väl typ det viktigaste i en finalserie.
Galajdarn känns osäker, svårt att veta var han står.

Myrenberg har gjort det bra men släppte ett par enkla i sina matcher, och han släpper ändå in sju mål på sista två matcherna.
Han har en förmåga att sprida returer i livsfarliga ytor.
Våra backar rensade jävligt bra och var hela tiden på tårna, det är en stor del till varför Myran hyllas så mycket. Det var väldigt mycket backarnas förtjänst också.

Men ska väl inte börja gnälla för mycket än. Han är en helt okej målis. Det som oroar är om han gör några misstag i första matchen och vi inte får någon som kliver fram och räddar det lilla extra som behövs.
Kanske oroar mig för mycket men jag tycker att det ändå varit en del misstag och att våra backar klivit fram så jäkla bra.
Kam man förvänta sig att dom spelar lika uppoffrande och att dom framförallt får samma bra utfall utav det ?
Hoppas verkligen att han kan mota puckarna och inte sprida så mycket returer.
Användarvisningsbild
Rudi

Säsongen 22/23

Inlägg av Rudi »

Av det lilla man sett av Myrenberg har Galajda förmodligen högre toppar men också väldigt mycket djupare dalar. Det är väl inget snack om att Myrenberg ska stå finalmatcherna. Han vet ju fortfarande inte hur det är att förlora en match i DIF. Mentalt måste det vara hisnande att gå in i ett sånt här läge och i en sån matchserie med så mycket på sina axlar. Man kanske kan hoppas att de här spellediga dagarna kan ge honom något. Jag tror han kommer sköta sig bra framöver, men fy fan vad segt det är att vi inte får ha Lindbom det här slutspelet. Det hade nog besparat en lite hjärtklappning.

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Skulle säga att det är mkt viktigt att ligga nära och trycka till deras så kallade stjärnor Bernhardt, vela, ågaard, mfl, inte fult, men hårt, visa att vi är där och inte kommer att ge dom den tid och utrymme dom är vana och vill ha, då kommer dom bli frustrerade
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Modo är verkligen svåra att veta vart man har. Serien mot Löven kändes som man visste hur den skulle bli, och den blev precis som alla förväntat sig.

Modo hade stora problem med Aik men lekte sedan i semifinalen mot Mora. En finlirarlag som inte verkar gilla att spela fysiskt. Jag hoppas verkligen inte det blir målvaktsskadorna som vi faller på.

Samtliga spelbolag håller Modo som favoriter i denna final. Jag har inget emot det.
Avskaffa tre mot tre.
EspenK

Säsongen 22/23

Inlägg av EspenK »

Ska vi störa så blir det genom att ligga på deras spelskickliga backar. Kolla bara poängligan. De öser in poäng.

Ska vi ta dem krävs det att vi jobbar mycket hårdare än dem och får dem ur balans.
Dju

Säsongen 22/23

Inlägg av Dju »

Jag tyckte det var svårt att veta hur det skulle gå mot Löven.
Kort summerat så kändes det som en serie som vi skulle vinna om våra spelare lyckades steppa up närmre den nivå som vi på papper förväntas göra. Där jag upplevde det stora frågetecknet: om vi spelat ihop oss tillräckligt för att kunna leverera match efter match. Började få bra feeling mot slutet av BIK-serien. Men man visste ju att Löven skulle bli mer "på riktigt".

Jag har haft fyllt förtroende för Garpen sedan han kom in så det kändes inte som en omöjlig uppgift. Det var ett stabilt Löven som jag ändå tycker gjorde bra ifrån sig. Men vi lyckades kliva upp och bli snäppet större, och den smått frånvarande lagmaskinen har klaffat och tuffar på riktigt jävla bra nu.
Skadorna och stök i truppen som vi dragits med är inget att bara borsta av sig, jävligt starkt att vi klarar av det rent mentalt. Sådant kan verkligen få ett lag på fall. Där tycker jag inte vi har gett tillräckligt med hyll till våra boys. Starkt som fan att kunna fortsätta fokusera och spela så starkt med två skadade målisar.

Och ja, Modo känns svårare att veta vart dom står. De har ju kanske ännu mer effektivitet, men inför slutspelet kände jag mig mer orolig över Lövens hårda/ explosiva spel.

Modo har ju inte direkt imponerat i slutspelet hittills. Serien mot ajk var ju nästintill en skamlig insans kan jag tycka. Och Mora bjöd inte ens upp till dans. Visserligen modo som gör dom dåliga också, men dom hade inte vinnarskallarna påslagna som vi. Vi ska fan upp, finns inget annat. Mora var nöjda med sin säsong redan.

Med det sagt är modo ändå serievinnare, gör det som behövs för att vinna mot packet och har gått till final med en 4-0 record i semin..
De ska absolut inte underskattas.

Även om oddsen just nu ger modo som favorit känner jag att det är dom som har pressen på dig att komma upp i nivå. Vi spelar säsongens bästa hockey och är inne i bubblan. Det vettefan om modo har gjort och de är absolut inte lika inne i matchmentaliteten.

Imorgon blir extremt jävla spännande att se hur det ser ut. Jag har stort förtroende för tränarna och gruppen just nu. Vi visade att vi kan justera spelet rent taktiskt för att se till att få övertag via våra styrkor i serien mot Löven - och jag tvekar inte på att vi kommer ha flera sätt att agera och slå till mot matchbilden modo kommer vilja ha mot oss.

FORZA DJURGÅRDEN
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

#10 skrev: 2023-04-14 22:16:14 Skulle säga att det är mkt viktigt att ligga nära och trycka till deras så kallade stjärnor Bernhardt, vela, ågaard, mfl, inte fult, men hårt, visa att vi är där och inte kommer att ge dom den tid och utrymme dom är vana och vill ha, då kommer dom bli frustrerade
Bernhardt är väl i stort sett den ända i MoDo som har imponerat i slutspelet. De andra stjärnorna ser loja ut. Stort sett hela MoDo är överskattat. Man ska spela som AIK gjorde emot dem. För de hade mest tur att de lyckades vinna den serien.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar