Djurgårdens IF - Mora IK, 26/2 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
MAP

Inlägg av MAP »

Helt otroligt hur vi har gett bort poäng sista tiden. Mot Frölunda, Skellefteå och Färjestad som anföll var det inte så svårt, men mot Mora utan eget spel var det svårare. Fick bli ett självmål.

Fattar inte varför Larsson ska ha så jävla bråttom på 3-3. Han och Ossi är de enda i närheten av pucken. Varför inte bara låta den dimpa ner i handsken eller vänta tills den når isen och blockera?
henke
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av henke »

Ja det verkar vara hans signum o göra en dundertabbe var fjärde match. Fortsätter han i slutspelet är vi körda.
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Kanske också på plats att gratulera Mora som med en enorm moral lyckas ta poäng med kniven mot strupen, eller?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Om Mora lyckas med konststycket att slingra sig ur kvalseriespel tycker jag att man borde hissa en stor fet DIF-flagga i taket på FM Mattsson Arena som tack för hjälpen.
Djurgården har gjort allt som står i deras makt för att Mora ska få fortsätta bedriva Elitserieverksamhet 2008/2009

DIF-Mora 2-14 (i poäng).

Det är nästan sämre än 1-8, 1-8 i kvarten mot frölunda

Larssons 3-3 var snyggast
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2008-02-26 21:41:48, redigerad totalt 1 gånger.
djurgårdarn3

bra jobbat!

Inlägg av djurgårdarn3 »

tycker vi ska vara glada över att ta poäng i sådan här match där Mora har en enormt bra form och har gått spikrakt uppåt den senaste tiden.

dom har fått ett nytt GO i laget och jobar för varandra.

tycker inte att det är pinsamt att förlora mot dom för fem öre men det är så mycket medgångssupportrar här på forumet som börjar klaga och hacka så fort det blir förlust.
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Vinnerborg är en utav de sämsta människor som någonsin åkt på ett par skridskor. Hatar han DIF eller?

Matchen var skit, rakt igenom, som vanligt mot detta jävla skitgäng. Noll fantasi, inga spelidéer ingenting. När vi väl får chanserna är vi som lama pensionärer och missar öppna lägen. Att Larsson återigen gör en matchavgörande tabbe gör ju inte saken bättre. Visst, han har räddat oss många gånger, men tänker man efter så har han även ställt till det rejält för oss väldigt många gånger också.

Vi har inte spelat bra på 3-4 matcher nu och det känns definitivt inte bra inför Timrå-matchen, då det garanterat blir förlust.

Skärpning, DIF!
Användarvisningsbild
*Knirre

Re: bra jobbat!

Inlägg av *Knirre »

djurgårdarn3 skrev:tycker vi ska vara glada över att ta poäng i sådan här match där Mora har en enormt bra form och har gått spikrakt uppåt den senaste tiden..
Den dag vi ska vara nöjda över att förlora i förlängning mot Mora på hemmaplan kan vi lika gärna lägga ner verksamheten för gott.
Senast redigerad av *Knirre den 2008-02-26 21:50:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

djurgårdarn3 skrev:tycker vi ska vara glada över att ta poäng i sådan här match där Mora har en enormt bra form och har gått spikrakt uppåt den senaste tiden

Den dagen man nöjer sig med att förlora hemma mot HOR-Mora, då har man satt ribban låååågt, lägre än......Bajen

Sorry, Knirre
Du hann före :wink:
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Haha, skönt att det var någon mer än jag som reagerade på det iaf. 8)
Användarvisningsbild
Emil Svelander

djurgårdarn3 skrev:tycker vi ska vara glada över att ta poäng i sådan här match där Mora har en enormt bra form och har gått spikrakt uppåt den senaste tiden.

dom har fått ett nytt GO i laget och jobar för varandra.

tycker inte att det är pinsamt att förlora mot dom för fem öre men det är så mycket medgångssupportrar här på forumet som börjar klaga och hacka så fort det blir förlust.
Men är det så otroligt svårt att förstå? Man är inte medgångssupporter för att man ger kritik när det lag man älskar gång på gång går i samma fälla.

En medgångssupporter är en som slutar gå på matcher och slutar helt att stötta laget när det går dåligt.
djurgårdarn3

!

Inlägg av djurgårdarn3 »

Jämför formerna på DIF och Mora så ser ni ju skillnaden

gå till Allettan och kolla där Mariestad BoIS spöade skiten ur Örebros Köpelag deras tre superfinnar bl a men BoIS lirade med hjärta det gjorde inte Örebro dom lirade för pengar, och på pappret skulle dom krossa BoIS med tvåsiffrigt.

och enligt många på forumet så är det alltid domarens fel vid förlust och många räknar med att vinna alla matcher hela serien.

ska vi se om vi nästa förlust inte skriver ett enda negativt ord om den matchen på den tråden, det kommer inte att gå för det är för många som sitter och tror att dom spelat hockey i 20 år och vet bäst.

nej! ta er en tankeställare och tänk till hur dagens Elitserie ser ut vi är inte lika överlägsna som på 80-90 talet utan nu är lagen jämnare och alla kan slå alla!
espen21

Inlägg av espen21 »

Jag brukar inte hålla på att kapa spelare här men jag kan inte låta bli nu. Bäcker är så otroligt oduglig!!! Mr 2 min hooking. Ingen fart, ingen vilja, tappar pucken hela tiden, kass på teka...jag kan hålla på i oändlighet.

TA BORT HONOM!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

espen21 skrev:Jag brukar inte hålla på att kapa spelare här men jag kan inte låta bli nu. Bäcker är så otroligt oduglig!!! Mr 2 min hooking. Ingen fart, ingen vilja, tappar pucken hela tiden, kass på teka...jag kan hålla på i oändlighet.

TA BORT HONOM!
Edvin är fan sämre. Det sjuka är ju dock att Edvin kan vara hur dålig som helst, men ändå få en jävla massa speltid av Säcken. Undrar hur mycket han betalar?
djurgårdarn3

!

Inlägg av djurgårdarn3 »

espen21 skrev:Jag brukar inte hålla på att kapa spelare här men jag kan inte låta bli nu. Bäcker är så otroligt oduglig!!! Mr 2 min hooking. Ingen fart, ingen vilja, tappar pucken hela tiden, kass på teka...jag kan hålla på i oändlighet.

TA BORT HONOM!
hade han gjort 2 mål och avgjort matchen så hade han vart din kung!
medgångare!
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Kunde inte hålla mig för skratt vid Dannes mål, det där är klart årets självmål, sånt är livet tur att han inte är en sådan som hänger upp sig på ngt sådant där. Bara att glömma detta och gå vidare, vi lär ju inte möta mora i slutspel iafl :P
Skriv svar