Nej det håller inte. Vi behöver en center i Davidsson-klass.stolpskott skrev:Calle är till längden, som en tretton åring. Men killen är ett muskelpaket, 168 Lång, 78 kg muskler!Cellus skrev:Carl Gustafsson är inte så stor han heller.Rocker skrev:Ja, jävlar! Synd att han är så liten bara...X3M skrev:Han verkar kunna göra några poäng iaf. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10881robin_dif skrev:Frisk Askers stjernespiller Mats Zuccarello Aasen (20) reiser mandag til Örnskoldsvik for å se på forholdene i den svenske toppklubben Modo.
Han drar til Örnskoldsvik for å kikke på forholdene. Det er ikke aktuelt for ham å skrive under kontrakt nå, men etter sesongen vil det skje noe, sier agent Bjarne Lundh til VG.
Djurgården er også interessert i Frisk-spilleren. Torsdag vant Frisk 7-4 mot Vålerenga. Alt tyder på at askerbøringene blir årets seriemestere
Även här kunde man läsa att DIF är intresserade av Norrmannen!
länk: http://www.nrksport.no/ishockey/1.4830863
Tror att första säsongen, så kommer han inte vara bättre än t.ex Klasen. (Även om Klasén är hyfsat grym.) Men sen, blir han riktigt riktigt bra.
Men skall detta bli vår förste center?
Aasen
Falk
Otto
Engqvist
Håller det tro?
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi bara måste hålla linan Ryno-Engqvist-Axelsson intakt till nästa säsong. Det känns jävligt lyxigt att ha dem som 4:e lina. Nästa säsong är det dags för dem att på allvar blomma ut.
Engqvist är en blivande storcenter, Axelsson är avig som få och kan skapa på egen hand samt Ryno har fysiken men ändå handlederna.
Mig veterligen är det bara Engqvist som just nu har kontrakt över nästa sässe men jag förutsätter att det jobbas med de andra två. Dessa talanger är för bra för att slarvas bort. Dem gör en del poäng och i matchen mot saik stod dem för två av fyra mål trots väldigt begränsad speltid.
Engqvist är en blivande storcenter, Axelsson är avig som få och kan skapa på egen hand samt Ryno har fysiken men ändå handlederna.
Mig veterligen är det bara Engqvist som just nu har kontrakt över nästa sässe men jag förutsätter att det jobbas med de andra två. Dessa talanger är för bra för att slarvas bort. Dem gör en del poäng och i matchen mot saik stod dem för två av fyra mål trots väldigt begränsad speltid.
Blue Brigade Sthlm
- DIF_Soldier
Känns fint att herr Engqvist skrev på ett treårskontrakt. Jag är benägen att hålla med. Ryno och Dick gör ett otroligt jobb, och någon av dem torde byta plats med Ölvestad i förstalinan snarast. Nåt annat är tjänstefel.spiik skrev:Vi bara måste hålla linan Ryno-Engqvist-Axelsson intakt till nästa säsong. Det känns jävligt lyxigt att ha dem som 4:e lina. Nästa säsong är det dags för dem att på allvar blomma ut.
Jag är kluven när det gäller andrakedjan. Danielsson-Falk-Eklund är en lysande tredjelina, samtidigt som Bäcker inte platsar i andra. Axelsson borde återigen placeras med Otto.
Bremberg-Hörnqvist-Danielsson
Anger-Otto-Axelsson
Eklund-Engqvist-Ryno
Ölvestad-Falk-Gustafsson
Bäcker
Säg den glädje som varar
Känns som att denna trio Ryno/Engqvist/Axelsson är väldigt mycket beroende av speltid och rätt omgivning för att lyckas.
Här har vi två väldigt utvecklingsbara spelare i form av Engqvist ooch Axelsson. Dessa har potential att blomma ut men här måste jag ge Engqvist en känga. Killen får massvis med lovord och har absolut ett gäng intressanta egenskaper men det som jag saknar är mer ansvar på isen och initiativ. Är trots allt inne på sin andra säsong som ordinarie och det är dags att ta ännu större kliv. Bör kunna etablera sig till nästa säsong men då måste han visa tränarstabben att förtjänar att flyttas uppåt. Engqvist kommer troligen inte bära en kedja och kommer behöva två rutinerade rävar vid sin sida för att lyckas.
Ryno är man lite kluven till. Svårt att säga om han kommer utvecklas mer då han avstannat i sin utveckling sedan Oskarshamn tiden. Visst här finns storlek och i viss mån handledar men nu har han kommit till en klubb som passar honom och där han har chans att slå igenom. Men denna chans har han inte tagit och det känns som att man inte riktigt vet var man har killen. Kan nyttjas i en checking-line då han visserligen besitter storleken.
Här har vi två väldigt utvecklingsbara spelare i form av Engqvist ooch Axelsson. Dessa har potential att blomma ut men här måste jag ge Engqvist en känga. Killen får massvis med lovord och har absolut ett gäng intressanta egenskaper men det som jag saknar är mer ansvar på isen och initiativ. Är trots allt inne på sin andra säsong som ordinarie och det är dags att ta ännu större kliv. Bör kunna etablera sig till nästa säsong men då måste han visa tränarstabben att förtjänar att flyttas uppåt. Engqvist kommer troligen inte bära en kedja och kommer behöva två rutinerade rävar vid sin sida för att lyckas.
Ryno är man lite kluven till. Svårt att säga om han kommer utvecklas mer då han avstannat i sin utveckling sedan Oskarshamn tiden. Visst här finns storlek och i viss mån handledar men nu har han kommit till en klubb som passar honom och där han har chans att slå igenom. Men denna chans har han inte tagit och det känns som att man inte riktigt vet var man har killen. Kan nyttjas i en checking-line då han visserligen besitter storleken.
- reservjesus
- DIF_Soldier
Tycker reglerna är helt sjuka. Thoresen skrev på 2-årskontrakt med oss innan han drog, blir han då waiver bör han automatiskt tillhöta oss igen.Diffe89 skrev:Helvete...Caveman skrev:Flyers Claim Thoresen.
Friday, 22 February 2008 14:44
TSN reports the Philadelphia Flyers claimed forward Patrick Thoresen off waivers from the Edmonton Oilers.
Kul för Thore om han får chansen i Philly dock.
Säg den glädje som varar
Thoresen blev poänglös i debuten och spelade knappa 9 minuter. Känns knappast som att han vänder hem efter att ha fått chansen i ett nytt lag tyvärr...
-----------------------------------------------------------------------------------------
Testa Salming Poker - Play-money poker på mobilen. Var med och tävla om priser som en NHL-resa till Toronto med Börje och Maple Leafs prylar.
Se www.salmingpoker.se
-----------------------------------------------------------------------------------------
Testa Salming Poker - Play-money poker på mobilen. Var med och tävla om priser som en NHL-resa till Toronto med Börje och Maple Leafs prylar.
Se www.salmingpoker.se
- DIF_Soldier
Reklam på forum är väl förbjudet?Fricke skrev:
Se www.salmingpoker.se
Säg den glädje som varar
- blårandigt
- Säsongskort: Ja
Fy på dig Fricke!DIF_Soldier skrev:Reklam på forum är väl förbjudet?Fricke skrev:
Se www.salmingpoker.se
Re: backar
Jag håller med. Samtidigt som jag tycker att fimpen har växt ut till min favoritspelare i DIF, vilken kille.andreaa-s skrev:Tycker personligen att timmy och ozzy helt klart är dif:s bästa backar nån som inte håller med ?