Säsongen 22/23
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Håller alla tummar du får rätt

Säsongen 22/23
Dessutom så det där med Roger blev ju en grej mellan oss och honom, han kommenterade ju även det själv några gånger med ett leende och en blinkning mot klacken!DIFLuWi skrev: ↑2023-04-05 12:27:37 Amen broder!
Som många tidigare skrivit här, vi har ramsor kring Roger osv. Han har ett gediget CV, är en härlig karaktär som gett mycket till svensk hockey. Tycka vad man än vill om honom.
Stråhle är verkligen ingenting. En rikspajas som tror han är nått. Oödmjuk och har inte uppnått någonting.
Vi vet inte vem han är, var han kommer ifrån eller var han ska.
Vi bryr oss inte det minsta.
Han var närvarande säsongen vi var i allsvenskan. Ingen kommer sakna honom eller ens minnas honom.
Definitonen av en parentes.
Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Tror du vi kan få spelarna uppställda på blå inför matchen, lite fiol stråk i bakgrunden, och få den presentationen uppläst av speekern ? Hade tagit en veckas staff arbete för att få uppleva detBuford skrev: ↑2023-04-05 16:05:50Dessutom så det där med Roger blev ju en grej mellan oss och honom, han kommenterade ju även det själv några gånger med ett leende och en blinkning mot klacken!DIFLuWi skrev: ↑2023-04-05 12:27:37 Amen broder!
Som många tidigare skrivit här, vi har ramsor kring Roger osv. Han har ett gediget CV, är en härlig karaktär som gett mycket till svensk hockey. Tycka vad man än vill om honom.
Stråhle är verkligen ingenting. En rikspajas som tror han är nått. Oödmjuk och har inte uppnått någonting.
Han var närvarande säsongen vi var i allsvenskan. Ingen kommer sakna honom eller ens minnas honom.

-
Säsongen 22/23
Han gråter ju ut hela tidenJL18 skrev: ↑2023-04-05 16:06:05När ska Stråhle gråta ut, när ska Stråhle, när ska Stråhle, när ska Stråhle gråta ut !!!!!??

Säsongen 22/23
Med alla forwards friska. Hur kommer det se ut ?
Jag tror inte man väljer att plocka bort Lekki efter att deras kedja tryckte ner Löven ganska bra sist.
Blomgren verkar vara en favorit hos Garpenlöv sett till hur mycket förtroende och istid han fått. Så honom kan vi nog räkna med.
Jag tror inte man väljer att gå med Rensfeldt som forward som han gjort i enstaka matcher.
Och jag tror inte att man går med både Vejdemo och Norman som forwards då Blomgren med största säkerhet är den forward som då försvinner.
Liss vill man fortsatt ha i laget för PPs skulll.
Om jag får rätt i mitt spekulerande så blir det dom här som kör imorgon. Möjligen med ett par omkastningar. Men att det är dom här spelarna som.kommer att få chansen.
Lekki Krüger Öhgren
Nilsson Östlund Klasen
Vejdemo Norman Brodin
Blomgren Rensfeldt Liss
Vad tror ni ? Har jag fel.
Jag tror inte man väljer att plocka bort Lekki efter att deras kedja tryckte ner Löven ganska bra sist.
Blomgren verkar vara en favorit hos Garpenlöv sett till hur mycket förtroende och istid han fått. Så honom kan vi nog räkna med.
Jag tror inte man väljer att gå med Rensfeldt som forward som han gjort i enstaka matcher.
Och jag tror inte att man går med både Vejdemo och Norman som forwards då Blomgren med största säkerhet är den forward som då försvinner.
Om jag får rätt i mitt spekulerande så blir det dom här som kör imorgon. Möjligen med ett par omkastningar. Men att det är dom här spelarna som.kommer att få chansen.
Lekki Krüger Öhgren
Nilsson Östlund Klasen
Vejdemo Norman Brodin
Blomgren Rensfeldt Liss
Säsongen 22/23
Det är ju Blomgren/Berglund/Forsberg det handlar om. Jag tar Blomgren just nu alla dar i veckan.
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Jag hoppas nog på;
Öhgren - Krüger - Lekkerimäki
Nilsson - Östlund - Klasen
Vejdemo - Norman - Liss
Blomgren - Rensfeldt - Brodin
Då får vi fyra starka kedjor vilket ger oss en fördel över Björklöven. Det är dags att lasta med alla våra bästa spelare och även om Forsberg och Berglund varit bra faller dom tyvärr bort nu. Den kedjan med Liss har inte heller varit lika bra mot ett bättre motstånd.
Har satt Norman som center men han är väl ombytlig med Vejde där.
Vejdemo - Norman - Liss
Då får vi fyra starka kedjor vilket ger oss en fördel över Björklöven. Det är dags att lasta med alla våra bästa spelare och även om Forsberg och Berglund varit bra faller dom tyvärr bort nu. Den kedjan med Liss har inte heller varit lika bra mot ett bättre motstånd.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 22/23
Precis. Då tänker vi likadant. KulJim Morrison skrev: ↑2023-04-05 17:05:11 Jag hoppas nog på;
Vejdemo - Norman - Liss

Som sagt hur exakt dom formeras finns lite frågetecken kring. Men att det är dessa spelare det tror jag på.
Bra poäng där med att Berglunds kedja blivit mer och mer anonyma. Så.det är kanske ett enkelt val för Garpen just nu.
Med det här laget tror jag vi går ut och fullständigt kör över Löven
Säsongen 22/23
Alltså allvarligt talat. Vad f.n är det för lag vi förhoppningsvis ställer upp med ! Mot Löven, Påskhelg, slutspel i kokande Hovet!
Vi kommer att skölja över dom som en tsunami, väg efter våg , ständigt hotande ! Och innan dom fattar nått står det tre noll till oss ! Vilken kedja ska dom fokusera på att plocka bort ?
Tack KG för du gett oss förutsättningarna. Nu äntligen kan vi börja skörda maximalt av det här bygget !
Vi kommer att skölja över dom som en tsunami, väg efter våg , ständigt hotande ! Och innan dom fattar nått står det tre noll till oss ! Vilken kedja ska dom fokusera på att plocka bort ?

Tack KG för du gett oss förutsättningarna. Nu äntligen kan vi börja skörda maximalt av det här bygget !
Säsongen 22/23
Det här blir kanske lite för idiotiskt att spekulera kring, men man är ju som man är. ( konstigt att man hitta hit
)
Som 13e tror jag vi väljer Forsberg, av två anledningar.
Klasen är det största frågetecknet, en forward.
Och både V Nilsson och Vejdemo/Norman kan spela center om det visar sig behövas.
Dock tror jag den platsen är mer öppen än dom "vi bestämt" ska starta matchen.

Som 13e tror jag vi väljer Forsberg, av två anledningar.
Klasen är det största frågetecknet, en forward.
Och både V Nilsson och Vejdemo/Norman kan spela center om det visar sig behövas.
Dock tror jag den platsen är mer öppen än dom "vi bestämt" ska starta matchen.
Säsongen 22/23
Hoppas Mora vinner idag så att inte Modo går för rent i semin. Det kan bli jobbigt i en eventuell final om DIF får spela många matcher.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
I morgon tar Odjuret över anrika Hovets läktare men en ljudkuliss som kommer bli magisk.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 22/23
Jobbigt med Lindbom även om Galajda har varit bra, om inte annat så för att det skulle inte förvåna mig om fulröven försöker sänka Galajda...JL18 skrev: ↑2023-04-05 15:53:01https://hockeynews.se/articles/28557/
Verkar som det, både han och Brodin! Äntligen.
Ser fram emot att se vårt lag imorgon. Nu blir det regelrätta petningar av vissa spelare.
Spännande för oss, inte fullt lika roligt för andra. Troligtvis
Säsongen 22/23
Tror inte man väljer att plocka bort Läkki, nä då har man ju tappat hjärnan i UmeåJL18 skrev: ↑2023-04-05 16:52:06 Med alla forwards friska. Hur kommer det se ut ?
Lekki Krüger Öhgren
Nilsson Östlund Klasen
Vejdemo Norman Brodin
Blomgren Rensfeldt Liss