Doyle skrev:1 poäng, javisst, kul, men va FAN har hänt. Vi spelar bara i en period sen verkar det som vi bestämt att spela boxplay i 40 minuter.
Visst vi är ursvåra att göra mål på..men ett litet uns anfallsspel måste vi ändå våga oss på. Detta fegboxplay kommer aldrig att hålla om vi tar oss till slutspel
I ett eventuellt slutspel har vi ingenting att förlora. Nu gäller det att ta sig dit då är ALLA poäng viktiga.
nutarvidom skrev:Jag tycker inte man ska klandra Edvin alltför mycket vid 1-1 målet, passningsvägen var egentligen avstängd, men då kommer årets jävla lobb som lyckas time:a Jörgen (eller tvärtom) och som sedermera får på ett riktigt turligt avslut. Ett skitmål igen. Det är för övrigt bara skitmål på Larsson nuförtiden då han släpper in puckar, det går inte att göra vanliga mål på den snubben just nu. Se Skellefteå senast: Skitlagets enda sätt att göra mål var att slå in myror på mål, som dom hade en sjuk utdelning på.
Såg du i 3:dje perioden då ett liknande läge dök upp, fast denna gång var det Ossi som var sista man. Vad hände? Inte blev det något avslut iallafall.
Jovisst har du rätt i det, men, det kommer att bli svårt att ställa om från detta kompakta försvarsspel till åtminstone några fler skott i anfallszon...
Caveman skrev:
Doyle skrev:1 poäng, javisst, kul, men va FAN har hänt. Vi spelar bara i en period sen verkar det som vi bestämt att spela boxplay i 40 minuter.
Visst vi är ursvåra att göra mål på..men ett litet uns anfallsspel måste vi ändå våga oss på. Detta fegboxplay kommer aldrig att hålla om vi tar oss till slutspel
I ett eventuellt slutspel har vi ingenting att förlora. Nu gäller det att ta sig dit då är ALLA poäng viktiga.
Det känns som att det viktigaste är att vi plockar poäng i alla matcher. Bara vi undviker nollorna så får det gärna bli en poäng, speciellt mot ett "topplag" som Färjestad.
Tycker DIF gjorde en helt OK insats, stundtals var det riktigt bra. Att ständigt plocka poäng mot FBK är bra; förstår inte hur folk kan gnälla så in i helvete.
Rocker skrev:
Det som menades var nog att vi borde lyfta upp spelet en aning, inte bara spendera tiden i försvaszon, även om vi gör det bra.
Det är just det jag inte tycker DIF skall göra mot de s.k storlagen på bortais.
Nej, jag håller med dig. Men det var någon som misstolkade resonemanget med att lyfta upp spelet lite mer till att tolka det som att vi skulle köra tokoffensiv...
warrant skrev:Känner mig inte alls nöjd och belåten med detta resultat..
Varför inte? Färjestad är ju ett bra lag.
Tredje oavgjorda matchen i rad - vad man minst kan säga är att man är STOLT över vad laget har presterat - nu harr allvaret börjat för alla.
Stå på DIF. :wink: