Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Skönt att ha en till målvakt som kan storspela i viktiga situationer.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
thelinho
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av thelinho »

JL18 skrev: 2023-04-04 15:35:25
Jim Morrison skrev: 2023-04-04 14:18:57
Praetori skrev: 2023-04-04 13:59:51
DIF_Soldier skrev: 2023-04-04 13:40:15
Jim Morrison skrev: 2023-04-04 12:30:01 Vi har ändå vaskat Brodin i två matcher nu för att han ska ”få träna hemma”.
Jag fattar inte det här. Han måste ju vara skadad eller petad av disciplinära skäl eller något. Rena vansinnet att ställa honom åt sidan helt i två (!) semifinaler. Vi har inte tid att vara kaxiga. Visst, han har inte varit den bästa på ett tag men han är fortfarande så pass bra att han platsar.
Brodda är inte tillgänglig för spel, annars skulle han spela. Det behöver inte vara svårare än så även om vi alla blir nyfiken i en strut så fort nån inte är spelbar.
Det senaste jag läste var att han är frisk men att han var sjuk en vecka så man valde att låta honom vila och träna hemma och stå över dom första två semifinalerna. Kan inte hitta exakta länken nu men det var vad KG sa i alla fall.

Kanske man kan likställa det med inte tillgänglig dock.
Det stämmer att KG sa att Brodin är frisk i en artikel på Hockey News, publicerad i förmiddags. Han är frisk och kör för fullt hemma med resten som inte är uttagna. Men dom väljer att ställa över honom, även ikväll.
Jag tycker att man nästan kan dra det så långt att DIF ledningen vaskar två matcher.
Hur kan man underskatta Brodins betydelse i den här typen av viktig match? Och låta andra spelare som är sämre och klart mer orutinerade gå före. Bara för att Brodin "bara tränat en vecka" efter sjukdom.
Tycker det är tjänstefel.
Dom 10-15 minuter en del andra spelare får, skulle Brodin med stor sannolikhet kunnat göra något bättre utav. Det är min åsikt i alla fall.
Vi får väl se ikväll, det kanske var ett genidrag att ställa över Bodin, men jag tvivlar på det.
Lugn nu, Brodin har varit sjuk men är hemma för att träna upp sig inför kommande matcher. Man tar inte med en sjuk spelare upp till Umeå.
Sväva i det blå
Dju

Säsongen 22/23

Inlägg av Dju »

thelinho skrev: 2023-04-04 21:31:33
JL18 skrev: 2023-04-04 15:35:25
Jim Morrison skrev: 2023-04-04 14:18:57
Praetori skrev: 2023-04-04 13:59:51
DIF_Soldier skrev: 2023-04-04 13:40:15

Jag fattar inte det här. Han måste ju vara skadad eller petad av disciplinära skäl eller något. Rena vansinnet att ställa honom åt sidan helt i två (!) semifinaler. Vi har inte tid att vara kaxiga. Visst, han har inte varit den bästa på ett tag men han är fortfarande så pass bra att han platsar.
Brodda är inte tillgänglig för spel, annars skulle han spela. Det behöver inte vara svårare än så även om vi alla blir nyfiken i en strut så fort nån inte är spelbar.
Det senaste jag läste var att han är frisk men att han var sjuk en vecka så man valde att låta honom vila och träna hemma och stå över dom första två semifinalerna. Kan inte hitta exakta länken nu men det var vad KG sa i alla fall.

Kanske man kan likställa det med inte tillgänglig dock.
Det stämmer att KG sa att Brodin är frisk i en artikel på Hockey News, publicerad i förmiddags. Han är frisk och kör för fullt hemma med resten som inte är uttagna. Men dom väljer att ställa över honom, även ikväll.
Jag tycker att man nästan kan dra det så långt att DIF ledningen vaskar två matcher.
Hur kan man underskatta Brodins betydelse i den här typen av viktig match? Och låta andra spelare som är sämre och klart mer orutinerade gå före. Bara för att Brodin "bara tränat en vecka" efter sjukdom.
Tycker det är tjänstefel.
Dom 10-15 minuter en del andra spelare får, skulle Brodin med stor sannolikhet kunnat göra något bättre utav. Det är min åsikt i alla fall.
Vi får väl se ikväll, det kanske var ett genidrag att ställa över Bodin, men jag tvivlar på det.
Lugn nu, Brodin har varit sjuk men är hemma för att träna upp sig inför kommande matcher. Man tar inte med en sjuk spelare upp till Umeå.
Om man ser det från den ljusa sidan kanske det här var precis det han behövde. Få lite tid att tänka över sin prestation och sitta vid sidan och bara ta in de här två matcherna. Han måste ju absolut explodera av vilja att stå upp för laget just nu.

Hoppas det här kan tända det gnista som finns där inne, men som inte riktigt tagit eld under säsongen!
thelinho

Säsongen 22/23

Inlägg av thelinho »

Sväva i det blå
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Psykopaten tjatar om anmälning på Liam, å herregud vad bra för oss att han fokuserar på det där,
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 22/23

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi snodde en match däruppe, precis enligt plan. Att ta två var inte långt borta, men att inleda serien 1-1 är perfekt för oss. Förvalta Hovet nu.

Måste hylla Norman också. Kolla hans jobb speciellt vid Hammarlunds 0-2; vinner puck, upp till back, in på mål. Välkommen tillbaka John <3
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 22/23

Inlägg av Exile »

Björklöven börjar helt ärligt bli det hockeylag jag avskyr mest...Både ledarna och deras supportrar är helt jävla hjärndöda.

Senaste...

https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... t-domarna/
Senast redigerad av Exile den 2023-04-04 22:18:22, redigerad totalt 1 gånger.
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: 2023-04-04 22:00:30 Vi snodde en match däruppe, precis enligt plan. Att ta två var inte långt borta, men att inleda serien 1-1 är perfekt för oss. Förvalta Hovet nu.

Måste hylla Norman också. Kolla hans jobb speciellt vid Hammarlunds 0-2; vinner puck, upp till back, in på mål. Välkommen tillbaka John <3
Jag blir ständigt imponerad av hans skridskoåkning och med tanke på att han varit borta från spel är det än mer imponerande.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

Exile skrev: 2023-04-04 22:15:34 Björklöven börjar helt ärligt bli det hockeylag jag avskyr mest...Både ledarna och deras supportrar är helt jävla hjärndöda.

Senaste...

Låt dem hålla på. Vi ska absolut inte sänka oss till deras nivå (för det är den som bidrar till att hålla dem kvar i Allsvenskan år efter år).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 22/23

Inlägg av Exile »

Praetori skrev: 2023-04-04 22:23:40
Exile skrev: 2023-04-04 22:15:34 Björklöven börjar helt ärligt bli det hockeylag jag avskyr mest...Både ledarna och deras supportrar är helt jävla hjärndöda.

Senaste...

Låt dem hålla på. Vi ska absolut inte sänka oss till deras nivå (för det är den som bidrar till att hålla dem kvar i Allsvenskan år efter år).
Självklart vill jag inte att någon i DIF ska ta efter, det jag säger är att man har en slags hatkärlek till många lag i SHL/HA, medan man för IFB bara känner en sån äcklig avsmak.
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

Exile skrev: 2023-04-04 22:25:00

Senaste...

Självklart vill jag inte att någon i DIF ska ta efter, det jag säger är att man har en slags hatkärlek till många lag i SHL/HA, medan man för IFB bara känner en sån äcklig avsmak.
Det är precis så det SKA kännas i ett slutspel. Det betyder att nån någonstans gör nånting rätt. :twisted:
Dju

Säsongen 22/23

Inlägg av Dju »

Praetori skrev: 2023-04-04 22:27:01
Exile skrev: 2023-04-04 22:25:00

Senaste...

Det är precis så det SKA kännas i ett slutspel. Det betyder att nån någonstans gör nånting rätt. :twisted:
Ja helt rätt. Var länge sedan ett lag väckt så här mycket känslor som blötröven gör faktiskt. Vageln, Dhåren och supportrarna.. Inget annat än patetiskt att höra deras remakes på våra ramsor.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Det man ser efter två matcher är att DIF är bättre på att spela på resultat. Björklöven blir mer nervösa i pressade lägen. Det är väl här rutinen från alla storspelare och deras erfarenhet som kommer fram. Snacka om skillnad på Krügers ledarskap mot Sörensen förra säsongen nu har man fått en riktigt kapten igen efter Josefson.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

Fina fokuset på fel saker från Stråhle, Björklöven och dess supportrar!

Så fortsätter Diffen hålla käften och spela hockey 8)

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
JL18

Säsongen 22/23

Inlägg av JL18 »

En som jag tycker glömts bort lite i eftersnacket efter vinsten igår är Norman. Han är så otroligt nyttig och användbar, två ass igår.
Han var stabil redan i första matchen då han fick mer och mer istid efter att vi låg under med två noll. Han hamnade tillslut på ca 10 min och tog en del av bland annat Berglunds istid den matchen ( knappa 8 min )

Både Norman och Vejdemo är ju viktiga för oss. Så otroligt jävla skönt att dom levererar och är stabila.

Sen hoppas man verkligen att vår publik har fångat upp Viktor "Grin-Olle" Stråhles uttalanden! Vill höra att hela Hovet stämmer upp i några välriktade ramsor mot honom. Och Veigl :lol:
Skriv svar