Färjestads BK - Djurgårdens IF, 23/2 2008
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Blir en riktigt tuff match, visserligen kommer FBK från seger i senaste matchen vilket kan anses vara positivt för oss, men samtidigt kanske de börjar vända sin halvdana trend för tillfället. Ett oavgjort resultat är mer än godkänt, men finns ändå - om man ser till historien - en relativt god chans för seger.
Blir det 3 pinnar imorrn är slutspelet klart, det skulle nästan t.om jag våga lova.
Blir det 3 pinnar imorrn är slutspelet klart, det skulle nästan t.om jag våga lova.
- DIF_Soldier
Känns som att en förlust här ligger nära till hands.
Vi har imponerat stakt efter uppehållet och tagit poäng i samtliga matcher hitills och svitar är till för att brytas. FBK kommer vara tända som tusan och revanchlustan kommer synas frekvent. Kan vi ha samma spelplan som vi haft i tidigare möten och tråka ut FBK finns det chans att snoka på poäng men på förhand känns det som att dessa två lag känner igen ganska bra varandra och FBK kommer nog inte gå på samma misstag igen.
Förlust här känns inte alltför förödande då vi redan har slagit FBK och fjärdeplatsen kommer vi troligen inte hamna påäven om den finns inom räckhåll. Viktigt att behålla ödmjukheten i dessa matcher och inte sticka ut allt för mycket med näsan. Självklart ska vi gå för maximalt men jag väljer snarare att bryta sviten mot Mora och plocka tre välbehövliga poäng på tisdagen.
Vi har imponerat stakt efter uppehållet och tagit poäng i samtliga matcher hitills och svitar är till för att brytas. FBK kommer vara tända som tusan och revanchlustan kommer synas frekvent. Kan vi ha samma spelplan som vi haft i tidigare möten och tråka ut FBK finns det chans att snoka på poäng men på förhand känns det som att dessa två lag känner igen ganska bra varandra och FBK kommer nog inte gå på samma misstag igen.
Förlust här känns inte alltför förödande då vi redan har slagit FBK och fjärdeplatsen kommer vi troligen inte hamna påäven om den finns inom räckhåll. Viktigt att behålla ödmjukheten i dessa matcher och inte sticka ut allt för mycket med näsan. Självklart ska vi gå för maximalt men jag väljer snarare att bryta sviten mot Mora och plocka tre välbehövliga poäng på tisdagen.
-
"Nu väntar Djurgården som ni haft svårt för denna säsongen.
- Ja, vi har ju bara en seger mot dem och det var i den allra första matchen. Det är ett riktigt, riktigt bra lag som förtjänar all respekt, i alla fall från oss, säger Tommy Samuelsson."
Jag tror faktist på en till seger mot FBK, dom har det svårt mot oss, tippar 3-1 Till DIF.
- Ja, vi har ju bara en seger mot dem och det var i den allra första matchen. Det är ett riktigt, riktigt bra lag som förtjänar all respekt, i alla fall från oss, säger Tommy Samuelsson."
Jag tror faktist på en till seger mot FBK, dom har det svårt mot oss, tippar 3-1 Till DIF.
- Remy Lebeau
Tror det blir för tufft den här gången. Vi har besegrat dem två gånger borta den här säsongen?
I villket fall som helst så känns det som att det kommer en förlust här.
Tips. fbk-DIF 3-1
1-0 ?
1-1 Danielsson
2-1 ?
3-1 ? (Öppen mål)
Kul att det finns stream dock.
I villket fall som helst så känns det som att det kommer en förlust här.
Tips. fbk-DIF 3-1
1-0 ?
1-1 Danielsson
2-1 ?
3-1 ? (Öppen mål)
Kul att det finns stream dock.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
-
Laget:
1. Daniel Larsson (39. Stefan Ridderwall)
33. Timmy Pettersson - 29. Jiri Marusak
19. Jimmie Ölvestad - 9. Kristofer Ottosson - 17. Niklas Anger
4. Ossi Väänänen - 18. Thomas Johansson
23. Fredrik Bremberg - 24. Pär Bäcker - 10. Patric Hörnqvist
36. Edvin Frylén - 3. David Printz
20. Christian Eklund - 16. Nichlas Falk - 44. Nicklas Danielsson
15. Oscar Eklund
61. Johan Ryno - 21. Andreas Engqvist - 14. Dick Axelsson
Saknas: 6. Ronnie Pettersson, 28. Carl Gustafsson
Tror tyvärr på stryk idag med 4-1. Målskytt givetvis Pär Bäcker.
1. Daniel Larsson (39. Stefan Ridderwall)
33. Timmy Pettersson - 29. Jiri Marusak
19. Jimmie Ölvestad - 9. Kristofer Ottosson - 17. Niklas Anger
4. Ossi Väänänen - 18. Thomas Johansson
23. Fredrik Bremberg - 24. Pär Bäcker - 10. Patric Hörnqvist
36. Edvin Frylén - 3. David Printz
20. Christian Eklund - 16. Nichlas Falk - 44. Nicklas Danielsson
15. Oscar Eklund
61. Johan Ryno - 21. Andreas Engqvist - 14. Dick Axelsson
Saknas: 6. Ronnie Pettersson, 28. Carl Gustafsson
Tror tyvärr på stryk idag med 4-1. Målskytt givetvis Pär Bäcker.
100% DJURGÅRDSJ***L
- Emil Svelander