Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

Mattias_87 skrev: 2023-04-03 11:22:54 Hur har dom lyckats skramla ihop denna stora summa pengar? Men ja konkurrensen i HA blir bara värre för varje säsong, vi måste upp NU.
Förmodlig den där krigsförbrytaren/oljemiljardären och tillika kompisen till Puttis som skjutit in stålar kom igen HM och lassa in stålar
sirwilliam

Säsongen 22/23

Inlägg av sirwilliam »

Så nu är Stråhle och försöker vifta bort yxhugget på AB. Stråhle = Dåhre!

Sen att blivande SHL domaren missade den är en gåta i sig.
Efter missarna igår så stärktes ju inte chanserna för dem att få döma en final direkt.

Ska väl tilläggas att de missar åt båda håll. Dock tycker jag som så många andra (andra lags supportrar) att löven på något sätt har tur och kommer undan med saker i sina matcher!
Cyber

Säsongen 22/23

Inlägg av Cyber »

sirwilliam skrev: 2023-04-03 12:18:59 Så nu är Stråhle och försöker vifta bort yxhugget på AB. Stråhle = Dåhre!

Sen att blivande SHL domaren missade den är en gåta i sig.
Efter missarna igår så stärktes ju inte chanserna för dem att få döma en final direkt.

Ska väl tilläggas att de missar åt båda håll. Dock tycker jag som så många andra (andra lags supportrar) att löven på något sätt har tur och kommer undan med saker i sina matcher!
Stråhle är allsvenskans mest osympatiska coach. Värre än Gath och Blomqvist och det säger en hel del.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Psykologiskt tungt att förlora på övertid när man hade så bra chans att ta en match på bortaplan direkt. Och lite oroade att både pp och bp var så dåligt igår. Sen utvisningen i övertid var ju direkt avgörande, även fast man klarade av den så fick de ett tryck som de inte hade haft tidigare som också resulterade i målet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Cyber

Säsongen 22/23

Inlägg av Cyber »

Stråhle uttalar sig:
– Det var en identisk händelse i en kvartsfinal mellan Modo och AIK där det blev fem minuter på isen, men ingen anmälan. Jag förväntar mig att den här inte går vidare till avstängning heller, säger han till Aftonbladet.

Skillnader. Norin bråkar under ganska lång tid med MoDos Oscar Pettersson där de båda crosscheckar varandra ett par gånger. När Pettersson åker därifrån så hugger Norin Pettersson på vaderna. Han håller klubban med normal fattning från en stillastående position.

Weigel ser Wejdemo stå vid sargen, accelererar och ändrar sitt grepp till "baseball-fattning" för att sedan hugga i det känsligare knävecket. Det föregicks inte av gruff, han hade mycket hög fart och det var alltså ett tvåhandsfattat yxhugg.

Nej, det är verkligen inte identiska situationer. Möjligen liknande, men långt ifrån identiska då Weigels var så mycket mer utstuderad än Norins.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 22/23

Inlägg av Buford »

Pisstråhle ska även han få ett varmt mottagande på Hovet! Vilken efterbliven jävla pajas!
sirwilliam

Säsongen 22/23

Inlägg av sirwilliam »

Cyber skrev: 2023-04-03 13:09:52 Stråhle uttalar sig:
– Det var en identisk händelse i en kvartsfinal mellan Modo och AIK där det blev fem minuter på isen, men ingen anmälan. Jag förväntar mig att den här inte går vidare till avstängning heller, säger han till Aftonbladet.

Skillnader. Norin bråkar under ganska lång tid med MoDos Oscar Pettersson där de båda crosscheckar varandra ett par gånger. När Pettersson åker därifrån så hugger Norin Pettersson på vaderna. Han håller klubban med normal fattning från en stillastående position.

Weigel ser Wejdemo stå vid sargen, accelererar och ändrar sitt grepp till "baseball-fattning" för att sedan hugga i det känsligare knävecket. Det föregicks inte av gruff, han hade mycket hög fart och det var alltså ett tvåhandsfattat yxhugg.

Nej, det är verkligen inte identiska situationer. Möjligen liknande, men långt ifrån identiska då Weigels var så mycket mer utstuderad än Norins.
Man är ju nyfiken på Weigels svar om händelsen till disciplinnämnden. Den är ju svår att bortförklara.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Buford skrev: 2023-04-03 14:52:42 Pisstråhle ska även han få ett varmt mottagande på Hovet! Vilken efterbliven jävla pajas!
Sveriges störste tränaridiot. Har fått vattenskalle och tror sig vara någon form av nye Hallam.
Och nej, det finns inga likheter mellan dem , bara i Dåhres egen skalle.

Och så Wagel på det. Usch....Löven börjar ta över efter Bikbok som Sveriges sunkigaste förening.
Nu ser vi till att slå ut den här skiten en gång för alla.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Cyber

Säsongen 22/23

Inlägg av Cyber »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-04-03 15:25:32
Buford skrev: 2023-04-03 14:52:42 Pisstråhle ska även han få ett varmt mottagande på Hovet! Vilken efterbliven jävla pajas!
Sveriges störste tränaridiot. Har fått vattenskalle och tror sig vara någon form av nye Hallam.

Och så Wagel på det. Usch....Löven börjar ta över efter Bikbok som Sveriges sunkigaste förening.
Jag förstår inte vad du menar.

De senaste 7 disciplinärendena i hockeyallsvenska slutspelet:
22-04-14 J. Lindgren, Björklöven
22-04-28 D. Rahimi, Björklöven
23-03-20 N. Shilkey, Björklöven
23-03-22 V. Vainio, Björklöven
23-03-22 D. Rahimi, Björklöven
23-03-26 A. Blomqvist, AIK
23-04-03 F. Weigel, Björklöven

De sex senaste för våldsamt/fult spel är Björklöven.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 22/23

Inlägg av Buford »

Cyber skrev: 2023-04-03 17:34:25

Jag förstår inte vad du menar.

De senaste 7 disciplinärendena i hockeyallsvenska slutspelet:
22-04-14 J. Lindgren, Björklöven
22-04-28 D. Rahimi, Björklöven
23-03-20 N. Shilkey, Björklöven
23-03-22 V. Vainio, Björklöven
23-03-22 D. Rahimi, Björklöven
23-03-26 A. Blomqvist, AIK
23-04-03 F. Weigel, Björklöven

De sex senaste för våldsamt/fult spel är Björklöven.
Fy fan, vilket jävla pack.. Riktigt smuts!
Hillberry blue

Säsongen 22/23

Inlägg av Hillberry blue »

Sen ser man rubriken ’ Stjärnan riskerar att bli avstängd för sin slashing ’ i AB, man syftar alltså på weigel..när blev han en stjärna ? Han är inte i närheten av det epitetet enligt mig. Vet inte om man ska skratta eller gråta.
DIFLuWi

Säsongen 22/23

Inlägg av DIFLuWi »

Det här var det bästa uttalande jag sett hela slutspelet.
Jag blir alltid orolig när du är skeptisk Bombom.
Att du knyter näven känns bra. Om inte annat för forummatchen.

Tack!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

Hillberry blue skrev: 2023-04-03 20:40:51 Sen ser man rubriken ’ Stjärnan riskerar att bli avstängd för sin slashing ’ i AB, man syftar alltså på weigel..när blev han en stjärna ? Han är inte i närheten av det epitetet enligt mig. Vet inte om man ska skratta eller gråta.
En spelartyp vi saknar. Trots att han är fostrad hos oss. Men ja så länge han spelar i Löven är det knappast stjärnstatus.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
thelinho
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av thelinho »

Intervjuer efter semifinal 1

https://podcasts.apple.com/se/podcast/2 ... 0607051325

Sanny & Svensson

https://podcasts.apple.com/se/podcast/s ... 0607041698

Diskuterar också Weigel… och vad man borde göra åt honom.
Sväva i det blå
Hillberry blue

Säsongen 22/23

Inlägg av Hillberry blue »

Praetori skrev: 2023-04-03 21:41:37
Hillberry blue skrev: 2023-04-03 20:40:51 Sen ser man rubriken ’ Stjärnan riskerar att bli avstängd för sin slashing ’ i AB, man syftar alltså på weigel..när blev han en stjärna ? Han är inte i närheten av det epitetet enligt mig. Vet inte om man ska skratta eller gråta.
En spelartyp vi saknar. Trots att han är fostrad hos oss. Men ja så länge han spelar i Löven är det knappast stjärnstatus.
Spelare som spelar hårt och tufft och som tjatar lite med motståndarna tar jag alla dar i veckan, men en sån som han som medvetet försöker skada motspelare och som dessutom verkar stolt över det betackar jag mig för. Och som dessutom drar på sig en förhoppningsvis lång avstängning som lök på laxen.
Skriv svar