Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Hade nästan glömt hur mycket en OT förlust smärtar i slutspel… Synd att vi inte har någon general som kan städa undan grisar som Weigel. Hoppas gubbarna vässar klubborna till nästa match, för nu är det fanimej krig och överlevnad som gäller. Vi ska upp!
Senast redigerad av thelinho den 2023-04-02 21:32:33, redigerad totalt 1 gånger.
Sväva i det blå
Säsongen 22/23

Nä men just nu är jag på en riktigt dålig plats.
Jag har noll förhoppningar på nuvarande lag i nuvarande läge.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Men samtidigt så har ju hela säsongen varit allt annat än förhoppningsfull, så detta kommer ju inte som en blixt från klar himmel.
Edit: Jag tror vi tar dom på tisdag, men jag är tveksam på om vi går upp i år. Tror inte att vi slår ut både löven och Modo i två serier.
Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Mmm, men samtidigt så förstår jag honom. Jag trodde också på laget vi sett nu på slutet och när de då kommer in och inte är redo som i första perioden, så blir man jäkligt besviken. Det blev förvisso bättre men i förlängningen, där vår hårda träning skulle göra oss till det starkare laget, så blev det återigen löven som var starkare, då känns det inte bra i själen längre...
Säsongen 22/23
Tycker ändå försvarsspelet var bättre runt kassen och vi hade koll på deras försök till spel över centrallinjenBigJ skrev: ↑2023-04-02 22:06:46Mmm, men samtidigt så förstår jag honom. Jag trodde också på laget vi sett nu på slutet och när de då kommer in och inte är redo som i första perioden, så blir man jäkligt besviken. Det blev förvisso bättre men i förlängningen, där vår hårda träning skulle göra oss till det starkare laget, så blev det återigen löven som var starkare, då känns det inte bra i själen längre...
Säsongen 22/23
Jo men:#10 skrev: ↑2023-04-02 22:16:15Tycker ändå försvarsspelet var bättre runt kassen och vi hade koll på deras försök till spel över centrallinjenBigJ skrev: ↑2023-04-02 22:06:46Mmm, men samtidigt så förstår jag honom. Jag trodde också på laget vi sett nu på slutet och när de då kommer in och inte är redo som i första perioden, så blir man jäkligt besviken. Det blev förvisso bättre men i förlängningen, där vår hårda träning skulle göra oss till det starkare laget, så blev det återigen löven som var starkare, då känns det inte bra i själen längre...
Passningsspelet i första, inte bra
Körde fast oss i egen zon fera gånger
Dåliga utvisningar
PP som var uselt helt plötsligt
Och så Lindbom då...
Säsongen 22/23
Absolut, pp och passningsspelet över hela banan lämnad mkt övrigt att önska, värst är ju Lindbom, kan vara direkt avgörande.BigJ skrev: ↑2023-04-02 22:29:52Jo men:#10 skrev: ↑2023-04-02 22:16:15Tycker ändå försvarsspelet var bättre runt kassen och vi hade koll på deras försök till spel över centrallinjenBigJ skrev: ↑2023-04-02 22:06:46Mmm, men samtidigt så förstår jag honom. Jag trodde också på laget vi sett nu på slutet och när de då kommer in och inte är redo som i första perioden, så blir man jäkligt besviken. Det blev förvisso bättre men i förlängningen, där vår hårda träning skulle göra oss till det starkare laget, så blev det återigen löven som var starkare, då känns det inte bra i själen längre...
Passningsspelet i första, inte bra
Körde fast oss i egen zon fera gånger
Dåliga utvisningar
PP som var uselt helt plötsligt
Och så Lindbom då...
Samtidigt så vart det sudden, en jämn match, ingen trodde väl att vi skulle åka upp och spela skjortan av dom.
Säsongen 22/23
Jag är också skeptisk till att förlänga med Garpen. Men å andra sidan så ska de spelarna vi har på pappret kunna prestera oavsett coach. Istället verkar de ha svårt att slå en enkel passning i många fall.
Fan, titta bara på namnen. Det ska vara regelrätt överkörning om man ser laguppställningarna, och det reflekteras även i budgeten. Vi har säkert spenderat minst 5 gånger så mycket som Björklöven på spelarmaterialet i år.
Man vill väl inte lägga än mer press på laget än det redan finns. Men om man ska vara 100% ärlig - om vi inte går upp i år så är det det största fiaskot i Hockeyallsvenskan sedan Malmö under Percy Nilsson. Och vi kommer behöva skära i budgeten rejält nästa säsong om vi är kvar när vi samtidigt ska bråka med Brynäs.
Nej, det här är den bästa chansen vi kommer få. Misslyckas vi så kan vi bli kvar i den här gärgårdsserien väldigt länge.
Fan, titta bara på namnen. Det ska vara regelrätt överkörning om man ser laguppställningarna, och det reflekteras även i budgeten. Vi har säkert spenderat minst 5 gånger så mycket som Björklöven på spelarmaterialet i år.
Man vill väl inte lägga än mer press på laget än det redan finns. Men om man ska vara 100% ärlig - om vi inte går upp i år så är det det största fiaskot i Hockeyallsvenskan sedan Malmö under Percy Nilsson. Och vi kommer behöva skära i budgeten rejält nästa säsong om vi är kvar när vi samtidigt ska bråka med Brynäs.
Nej, det här är den bästa chansen vi kommer få. Misslyckas vi så kan vi bli kvar i den här gärgårdsserien väldigt länge.
Säsongen 22/23
Jaha, Lindbom lär inte spela mer i denna matchserie, nu är det bara för laget att knyta näven i fickan å visa en jävla moral och stolthet till klubbmärket, please lord, ge Galajda sitt livs form närmsta veckorna 
Säsongen 22/23
Fitthoran anmäld till disciplinnämnden
Säsongen 22/23
Skönt. Han kan omöjligt ha alla hästar hemma, den där karln. Det ser man ju redan på hans korkade uppsyn.