Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Se om man får veta mer nu om Lindbom när Färjestad har spelat klart.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23

Tänkte mest på 6-2 och 7-3 torskarna som fiaskos. Det är just det där att göra mål på allt. Har en känsla av att dom inte behöver så många chanser. Men men det var då det och "serielunk". Det är historia. Nu är nu. Vi ställer upp med ett helt annat lag nu. Kommer bli tufft å tight, precis som slutspel ska vara.Donkels-3.0 skrev: ↑2023-03-29 12:27:31Håller inte med om att samtliga matcher varit fiasko.m0ng00se skrev: ↑2023-03-29 11:57:05 Löven känns läskiga. Känns som dom är ruggigt vassa i sina avslut. en chans ett mål. Matcherna i serien mot dom har ju varit riktiga fiaskomatcher så hoppas vi kan gå in med lite självförtroende och vinnarkänsla efter kvarten och en revanchlusta efter seriefadäserna.
Foooorrrrzzzaa!!
Match 1 vinner vi med 4 - 2 hemma
Match 2 torsk borta med 7 - 3 en match där Löven gjorde mål på ALLT(Galajda i mål) i första samt att vi ställde upp med många 40 kilos plus en del icke insatser på backen typ Kevin
Match 3 torsk hemma med 6 - 2 återigen stod Galajda och återigen några huvudlösa backaktioner den här gången åter av Kevin samt visst manfall i laguppställningen
Match 4 torsk på övertid med 3 - 2 väldigt många spelare borta
Sammantaget så är min slutsats om vi har någorlunda fullt lag och minimerar slarv i egen zon vilket underlättas om v inte spelar som Kevin,Hedström etc. så ska det här inte vara omöjligt
Foooorrrzzaaa!
Säsongen 22/23
Det är en agent-anka. Inget lär vara klart innan det är klart om vi går upp eller stannar kvar helt oavsett.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Det var längesedan jag kände mig såhär taggad och hockeysugen, skall erkännas

Säsongen 22/23
Är det bara jag som jämför Stråhle med Rååger?
Både är ju lite tappade och sugna på att synas och höras.
Hoppas hans kaxighet ger extra tändvätska för oss.
Både är ju lite tappade och sugna på att synas och höras.
Hoppas hans kaxighet ger extra tändvätska för oss.
Säsongen 22/23
Roger har man ändå lite respekt för med tanke på hans meritlista.
Strålhe däremot, vilken pajas...
Strålhe däremot, vilken pajas...
Säsongen 22/23
Typ detta ovan. Rönnberg må se ut som en fågelholk ibland och det är underhållning när motståndare och domare kommer in under skinnet på honom men han är en SHL-profil av rang som ligan skulle vara tråkigare utan och han har meriter som gör att "Hallå Roger" blir med lite glimten i ögat.
Strålhes främsta meriter är att ha varit tränande GM för ett Pantern som gick i KK under hans tid vid rodret för att därefter bli sparkad från ett kvalande Brynäs. Det säger iofs ingenting om honom som person/tränare men Björklöven är en räckmacka i sammanhanget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 22/23
Samma här. Plöjt ett otal hockeypoddar (även lyssnat på radio 1970 haha) sen vi blev klara för semi. Kollar tom på hockeymorgon dagligen : SGreveQuist skrev: ↑2023-03-29 23:10:37 Det var längesedan jag kände mig såhär taggad och hockeysugen, skall erkännas![]()
![]()
Segt med så långt uppehåll men nu börjar det dra ihop sig. Ska bli riktigt intressant att se var vi står. Snacket bland media verkar ju vara mest att bikbok var urusla. De var ju inget bra men jag vill ju tro att vi bidrog till det. Vi får se på sön/tis helt enkelt.
-
Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Kan någon ge några tips på bra hockey poddar där det bla diskuteras DIF ? Ingen koll på poddar
Säsongen 22/23
DIF-podden antar jag du har koll på iaf, den är ju obligatorisk.
Annars skulle jag säga Rinkside som har allsvenskt fokus och även Sanny & Svensson snackar ju lite Allsvenskan.
Hockeymorgon på Youtube dagligen, finns även i podformat.
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Pennan och rogern har jag betydligt mer respekt för än Viktor Dåhre