Det finns nog en sanning i det. Men vem fan vill möta DIF med Krüger och Lindbom?
Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 22/23
Ingen följdfråga från studion att de väljer det högst rankade laget. Så dåligt.
Säsongen 22/23
Känns som att det spelar mindre roll. DIF och och Björklöven är lagen att slå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Säsongen 22/23
Blir spännande. Bara be till hockey gudarna att vi får en positiv start i Umeå!
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Ja det här känns väldigt 50/50..
Men klarar vi av löven då är jag säker på att vi tar oss upp. Det är min känsla.
Vi ska dock ta oss igenom detta först. Vore drömmigt å ta två borta direkt nu, och sen hem å vinna 2 på hovet!
Men klarar vi av löven då är jag säker på att vi tar oss upp. Det är min känsla.
Vi ska dock ta oss igenom detta först. Vore drömmigt å ta två borta direkt nu, och sen hem å vinna 2 på hovet!

Delägare
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Hoppas Grewe är lite extra elak i den serien, MoDo är ett oerhört överskattat naivt pisslag. Har aldrig varit så orädd för en serieetta. Som någon skrev, slår vi ut Löven går vi upp, det är verkligen känslan.
Spela fult
Säsongen 22/23
Det gäller att överleva de två första bortamatcherna som kommer i rad där kommer nog mycket avgöras. Kan DIF sno en eller två så ser det bra ut.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Det här kan bli en nagelbitare.
Har hela tiden sagt att Björklöven är laget att slå.
Spelar ingen roll för vi hade mött dem förr eller senare ändå.
Visst är Rahimi fortsatt avstängd nån match?
Har hela tiden sagt att Björklöven är laget att slå.
Spelar ingen roll för vi hade mött dem förr eller senare ändå.
Visst är Rahimi fortsatt avstängd nån match?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Det stämmer att han är avstängd första matchen. Detta kan mycket väl bli en sjumatchersserie
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 22/23
Känns 20/80 till vår fördel. Förutsatt att Garpen Micke och Ragge får ut det bästa ur grabbarna.Hepsnastian skrev: ↑2023-03-28 21:30:29 Ja det här känns väldigt 50/50..
Vi ska dock ta oss igenom detta först. Vore drömmigt å ta två borta direkt nu, och sen hem å vinna 2 på hovet!![]()
-
Säsongen 22/23
Detta är ironi va?Praetori skrev: ↑2023-03-28 22:07:48Känns 20/80 till vår fördel. Förutsatt att Garpen Micke och Ragge får ut det bästa ur grabbarna.Hepsnastian skrev: ↑2023-03-28 21:30:29 Ja det här känns väldigt 50/50..
Vi ska dock ta oss igenom detta först. Vore drömmigt å ta två borta direkt nu, och sen hem å vinna 2 på hovet!![]()
50/50 som absolut bäst men jag ser det som fördel Björklöven 60/40.
BIK blev aldrig någon värdemätare, även om vi gjorde det stabilt så blev vi inte testade på riktigt.
Björklöven är alldeles för bra i år och jag är rädd att våran säsong slutar här.
Förstalinan med Pooley-Weigel-Shilkey är ruggig. Kan inte se hur våra backar kan stoppa den.
Säsongen 22/23
Det är nog 60/40 till Björklöven p.g.a. den otroliga hemmafördelen man har i HA med två raka hemmamatcher. Men kan DIF ta en match där så svänger det över 60/40 till DIF.Nattuggla_ skrev: ↑2023-03-28 22:49:38Detta är ironi va?Praetori skrev: ↑2023-03-28 22:07:48Känns 20/80 till vår fördel. Förutsatt att Garpen Micke och Ragge får ut det bästa ur grabbarna.Hepsnastian skrev: ↑2023-03-28 21:30:29 Ja det här känns väldigt 50/50..
50/50 som absolut bäst men jag ser det som fördel Björklöven 60/40.
BIK blev aldrig någon värdemätare, även om vi gjorde det stabilt så blev vi inte testade på riktigt.
Björklöven är alldeles för bra i år och jag är rädd att våran säsong slutar här.
Förstalinan med Pooley-Weigel-Shilkey är ruggig. Kan inte se hur våra backar kan stoppa den.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Känslan är ändå att vi är bättre laget. Framför allt nu när vi mer eller mindre har ett LAG att ställa på isen. Lyckas vi dessutom stänga ner deras förstakedja (Krüger, Brodda, Norman, Rensfeldt m fl är ju ändå rätt bra på det) så har vi faktiskt alla chanser att slå dem.
It's the hope that kills you.