Kul!! Tror han kan bli en väldigt nyttig spelare på svensk nivå. Nästa Brodda eller Hank.RebelYell skrev: ↑2023-03-22 16:31:25 "Albin Grewe, 22, är inne på sin andra säsong i Mora, men nästa säsong blir det klubbyte för den kraftfulle forwarden. Uppgifter som silly-surr tagit del av säger att Grewe är klar för en återkomst till Djurgården. Klubben han spelade för under stora delar av sin juniortid och även gjorde SHL-debut med. Totalt hann Grewe med 73 SHL-matcher innan han flyttade till Finland och sedan vidare till Mora.
Grewe draftades 2019 av Detroit i den tredje rundan. Den här säsongen har han svarat för 11 poäng på 41 matcher."
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
2 klara till nästa säsong!?Jim Morrison skrev: ↑2023-03-22 16:44:32Kul!! Tror han kan bli en väldigt nyttig spelare på svensk nivå. Nästa Brodda eller Hank.RebelYell skrev: ↑2023-03-22 16:31:25 "Albin Grewe, 22, är inne på sin andra säsong i Mora, men nästa säsong blir det klubbyte för den kraftfulle forwarden. Uppgifter som silly-surr tagit del av säger att Grewe är klar för en återkomst till Djurgården. Klubben han spelade för under stora delar av sin juniortid och även gjorde SHL-debut med. Totalt hann Grewe med 73 SHL-matcher innan han flyttade till Finland och sedan vidare till Mora.
Grewe draftades 2019 av Detroit i den tredje rundan. Den här säsongen har han svarat för 11 poäng på 41 matcher."
- Grewe
- Viktor Andren
Aftonbladet.. vem är "supertalangen " DIF är intresserad av?
"Derrick Pouliots hockeyresa är intressant och nu kan den fortsätta i SHL.Osten östlund skrev: ↑2023-03-22 17:01:032 klara till nästa säsong!?Jim Morrison skrev: ↑2023-03-22 16:44:32Kul!! Tror han kan bli en väldigt nyttig spelare på svensk nivå. Nästa Brodda eller Hank.RebelYell skrev: ↑2023-03-22 16:31:25 "Albin Grewe, 22, är inne på sin andra säsong i Mora, men nästa säsong blir det klubbyte för den kraftfulle forwarden. Uppgifter som silly-surr tagit del av säger att Grewe är klar för en återkomst till Djurgården. Klubben han spelade för under stora delar av sin juniortid och även gjorde SHL-debut med. Totalt hann Grewe med 73 SHL-matcher innan han flyttade till Finland och sedan vidare till Mora.
- Grewe
- Viktor Andren
Den spelskickliga backen var en supertalang som tonåring och gick etta i WHL-draften och blev draftad som nummer åtta i NHL-draften. Och gjorde den fantastiska bedriften att han gjorde mål i sin första NHL-match med Pittsburgh, på sitt första skott. Det skedde mot Florida och målvakten Roberto Luongo.
Nu har han haft tyngre år och letar klubb i SHL. Djurgården har varit intresserade en tid, men det kräver givetvis att klubben tar sig tillbaka till högsta serien.
Färjestad och Rögle är andra klubbar som letar efter toppbackar till kommande säsong.
En snabb scouting-rapport säger att Pouliot är väldigt spelskicklig, men kan få det svårt med den snabba hockeyn som spelas i SHL."
Har inte läst artikeln men såg någon annanstans att djurgården är intresserade av Derrick Pouliot. Gick #8 i draften 2012, därav "före detta supertalangen"Osten östlund skrev: ↑2023-03-22 17:01:032 klara till nästa säsong!?Jim Morrison skrev: ↑2023-03-22 16:44:32Kul!! Tror han kan bli en väldigt nyttig spelare på svensk nivå. Nästa Brodda eller Hank.RebelYell skrev: ↑2023-03-22 16:31:25 "Albin Grewe, 22, är inne på sin andra säsong i Mora, men nästa säsong blir det klubbyte för den kraftfulle forwarden. Uppgifter som silly-surr tagit del av säger att Grewe är klar för en återkomst till Djurgården. Klubben han spelade för under stora delar av sin juniortid och även gjorde SHL-debut med. Totalt hann Grewe med 73 SHL-matcher innan han flyttade till Finland och sedan vidare till Mora.
- Grewe
- Viktor Andren
Edit, såg inte RebelYells inlägg
- Jim Morrison
Hoppas verkligen vi förlänger med Edvin Hammarlund oavsett serie.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det kommer vi göra. En gigant.Jim Morrison skrev: ↑2023-03-22 21:26:23 Hoppas verkligen vi förlänger med Edvin Hammarlund oavsett serie.
Spela fult
- DIF_Soldier
Roliga nyheter! Albin har jag saknat denna säsong hos oss. Gillar att vi bygger ett DIF med attityd.RebelYell skrev: ↑2023-03-22 16:31:25 "Albin Grewe, 22, är inne på sin andra säsong i Mora, men nästa säsong blir det klubbyte för den kraftfulle forwarden. Uppgifter som silly-surr tagit del av säger att Grewe är klar för en återkomst till Djurgården. Klubben han spelade för under stora delar av sin juniortid och även gjorde SHL-debut med. Totalt hann Grewe med 73 SHL-matcher innan han flyttade till Finland och sedan vidare till Mora.
Är det från AB:s plus?
Håller med klintan om att jag nog hellre sett Filip Larsson än Andrén som slips. Tycker han var en gigant när vi mötte KIK
Säg den glädje som varar
Tror inte det är plus va?DIF_Soldier skrev: ↑2023-03-22 23:00:05Roliga nyheter! Albin har jag saknat denna säsong hos oss. Gillar att vi bygger ett DIF med attityd.RebelYell skrev: ↑2023-03-22 16:31:25 "Albin Grewe, 22, är inne på sin andra säsong i Mora, men nästa säsong blir det klubbyte för den kraftfulle forwarden. Uppgifter som silly-surr tagit del av säger att Grewe är klar för en återkomst till Djurgården. Klubben han spelade för under stora delar av sin juniortid och även gjorde SHL-debut med. Totalt hann Grewe med 73 SHL-matcher innan han flyttade till Finland och sedan vidare till Mora.
Är det från AB:s plus?
Håller med klintan om att jag nog hellre sett Filip Larsson än Andrén som slips. Tycker han var en gigant när vi mötte KIK
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-frolunda
Kan man ha en chans på Bernhard om man går upp i SHL. Och sen Timashov om man går upp som har varit överlägset bästa spelaren i Brynäs.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Bernhardt är väl klar för Timrå om Modo inte skulle gå upp?
Timashov vet jag inte om vi ska beblanda oss med.
Frågan är väl mer vad fan man ska göra åt kontrakten på Falk och Hedström.
Jag gillar vad de står för, men det räcker inte..
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Nummer ett är att ge Danielsson ett år till innan Brynäs snor honom. Där kan vi snacka en gigant. Rätt attityd, toppklass i PP. Kan spela dubbla positioner. Ledare! Lika självklart som Haris va i fotbollen.Jim Morrison skrev: ↑2023-03-22 21:26:23 Hoppas verkligen vi förlänger med Edvin Hammarlund oavsett serie.
Edvin skulle man kunna ha som truppspelare absolut. Låg kostnad och tar sin roll. Bra size! Säkerligen utvecklingspotential. Tror dock han skulle vara seriens rundningsmärke i SHL. Men i HA känns han given.
Det jag sett av Timashov tycker jag han är lite väl vek. ligger å simmar en hel del
-
m0ng00se skrev: ↑2023-03-23 08:04:07Det jag sett av Timashov tycker jag han är lite väl vek. ligger å simmar en hel del
Om Timashov kommer, vill han nog vara top 6. Om SHL vilka i befintlig trupp är top 6, Kruger/Vejdemo!? Klasen kommer matchas, håller nog ej mer än ett par matcher i taget, tyvärr.
Backar så lär Falk, Hedström ,Alm försvinna. Yterell o Karlsson ligger i riskzonen (liga/coach)
- Kvar på kontraktet
Shilling , Arne, Glad. Kanske får behålla Odelius?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Blir bara bättre och bättre . Vilken potential.diftobbe89 skrev: ↑2023-03-22 21:39:15Det kommer vi göra. En gigant.Jim Morrison skrev: ↑2023-03-22 21:26:23 Hoppas verkligen vi förlänger med Edvin Hammarlund oavsett serie.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Elliot hoppas jag man förlänger med han har glidit upp som den bästa offensiva back och har tillsammans med Schilling tagit stora kliv sen Garpenlöv kom in. Helt klart bästa backparet i DIF just nu. Ludwig Blomstrand är ju på väg till en ny klubb kan det vara DIF?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz