Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
kh31d4r

Skadetråden

Inlägg av kh31d4r »

Praetori skrev: 2023-03-20 11:37:54
DIF_1891 skrev: 2023-03-19 23:07:22
Per-Allan skrev: 2023-03-19 22:06:44 Sukt att Ölvestad och hans team fått hänga kvar så länge som de gjort.
Förstår inte all denna hets och hat mot fys- och medicinskateamet i Djurgården Hockey. Kan ingen bara komma med konkret fakta om att dom faktiskt gör något fel? Var någon av er på medlemsmötet och krävde en utredning kring skadorna eller har ni tillsatt en egen? Som sagt, inget av era argument och så kallade "bevis" visar på något mer än , - "jag ser att dom bara kör bänkpress och marklyft i gymmet". Det tillfö inget och gynnar inte laget, att sprida rykten och hänga ut delar av lagets stomme med ogrundade påståenden om att fysteam skulle göra saker som skulle klassas som tjänstefel. Ni som har denna tro, kan väl göra er själva och oss andra en tjänst och undersöka, och ta fram fakta som styrker era belägg. Och jag köper inte klippen som DIF visar innefrån gymmet på träningsanläggningen som bevis.
Det är forumsanningar och såna är sannare än verkligheten. Korrelation = Kausalitet. Occams rakkniv på halt badrumsgolv, på fyllan.
Det får väl ställas i relation till hur säker kausalitet man har när man gör sig av med andra tränare, sportchefer, eller spelare.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av Praetori »

kh31d4r skrev: 2023-03-20 11:45:10
Per-Allan skrev: 2023-03-19 22:06:44 Sukt att Ölvestad och hans team fått hänga kvar så länge som de gjort.
Förstår inte all denna hets och hat mot fys- och medicinskateamet i Djurgården Hockey. Kan ingen bara komma med konkret fakta om att dom faktiskt gör något fel? Var någon av er på medlemsmötet och krävde en utredning kring skadorna eller har ni tillsatt en egen? Som sagt, inget av era argument och så kallade "bevis" visar på något mer än , - "jag ser att dom bara kör bänkpress och marklyft i gymmet". Det tillfö inget och gynnar inte laget, att sprida rykten och hänga ut delar av lagets stomme med ogrundade påståenden om att fysteam skulle göra saker som skulle klassas som tjänstefel. Ni som har denna tro, kan väl göra er själva och oss andra en tjänst och undersöka, och ta fram fakta som styrker era belägg. Och jag köper inte klippen som DIF visar innefrån gymmet på träningsanläggningen som bevis.
Det är forumsanningar och såna är sannare än verkligheten. Korrelation = Kausalitet. Occams rakkniv på halt badrumsgolv, på fyllan.
Det får väl ställas i relation till hur säker kausalitet man har när man gör sig av med andra tränare, sportchefer, eller spelare.
Det är fortfarande korrelation, inte kausalitet. Det finns ingenting i hur skador uppstått som ger någon härledning till att det skulle vara träningsmetodik. Med tanke på knäskadorna som uppstått vid sarg skulle man lika väl kunna se en 'kausalitet' härledd från korrelation med Hovets is och sargkvalitet. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
kh31d4r

Skadetråden

Inlägg av kh31d4r »

Praetori skrev: 2023-03-20 11:48:22
Det är fortfarande korrelation, inte kausalitet. Det finns ingenting i hur skador uppstått som ger någon härledning till att det skulle vara träningsmetodik. Med tanke på knäskadorna som uppstått vid sarg skulle man lika väl kunna se en 'kausalitet' härledd från korrelation med Hovets is och sargkvalitet. 8)
Och korrelation är allt vi har (nåja, det är väl en glidande skala), det var min poäng. Hur mycket kausalitet hade vi för att det var Fagervalls fel att vi inte spelade bättre i november till exempel?
Praetori

Skadetråden

Inlägg av Praetori »

kh31d4r skrev: 2023-03-20 11:54:27

Och korrelation är allt vi har (nåja, det är väl en glidande skala), det var min poäng. Hur mycket kausalitet hade vi för att det var Fagervalls fel att vi inte spelade bättre i november till exempel?
Rätt stor skillnad. Tränaren är i slutändan ansvarig för lagets resultat. Nästa steg är ju att börja sparka spelare.
Att folk krockar på träning eller kör in i sargen så korsbandet ryker är svårt att lasta fysteamet för. Hade nån dragit ett lår på fysen hade det ju varit något att diskutera.
Jag har inte sett några konkreta 'bevis' presenterade (eller ens trovärdiga rykten) för att DIFs läkarundersökningar, träningsupplägg eller genomförande är så pass annorlunda än andra klubbars att det skulle vara något att lägga fokus på. Vi har värvat en del folk med skadehistorik och vi har värvat 'Järnkaminer' som spelat med mer hjärta än skalle (avseende skaderisk) och då får man folk på skadelistan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
kh31d4r

Skadetråden

Inlägg av kh31d4r »

Praetori skrev: 2023-03-20 12:13:34
kh31d4r skrev: 2023-03-20 11:54:27

Rätt stor skillnad. Tränaren är i slutändan ansvarig för lagets resultat. Nästa steg är ju att börja sparka spelare.
Att folk krockar på träning eller kör in i sargen så korsbandet ryker är svårt att lasta fysteamet för. Hade nån dragit ett lår på fysen hade det ju varit något att diskutera.
Jag har inte sett några konkreta 'bevis' presenterade (eller ens trovärdiga rykten) för att DIFs läkarundersökningar, träningsupplägg eller genomförande är så pass annorlunda än andra klubbars att det skulle vara något att lägga fokus på. Vi har värvat en del folk med skadehistorik och vi har värvat 'Järnkaminer' som spelat med mer hjärta än skalle (avseende skaderisk) och då får man folk på skadelistan.
Vet inte om det är så stor skillnad, Tränaren borde vara lika ansvarig för att spelet funkar som läkar/fysteamet är för att folk är friska. Ibland gåt något fel som man är ansvarig för utan att man kan göra något åt det. Är halva laget skadat så kanske det inte hjälper att sparka tränaren, även om han råkar vara högt upp i ansvarshierarkin.

Jag säger inte att vi borde behållt Fagervall, eller att JÖ ör skyldig/oskyldig till att vi snittar ett halvt lag på skadelistan sett över en hel säsong, utan att man måste inse att vi pratar om komplexa saker där många faktorer spelar in. Jag reagerade bara på dillandet om kausalitet och korrelation som att det vore någon exakt vetenskap.
Praetori

Skadetråden

Inlägg av Praetori »

kh31d4r skrev: 2023-03-20 12:44:08
Vet inte om det är så stor skillnad, Tränaren borde vara lika ansvarig för att spelet funkar som läkar/fysteamet är för att folk är friska. Ibland gåt något fel som man är ansvarig för utan att man kan göra något åt det. Är halva laget skadat så kanske det inte hjälper att sparka tränaren, även om han råkar vara högt upp i ansvarshierarkin.

Jag säger inte att vi borde behållt Fagervall, eller att JÖ ör skyldig/oskyldig till att vi snittar ett halvt lag på skadelistan sett över en hel säsong, utan att man måste inse att vi pratar om komplexa saker där många faktorer spelar in. Jag reagerade bara på dillandet om kausalitet och korrelation som att det vore någon exakt vetenskap.
Jag vill påstå att det är en form av idrottsvetenskap. Att mäta det som fungerar och det som inte fungerar och göra förändringar baserat på underlag istället för känsla är så framgångsrik elitidrott bedrivs på många platser idag.
"Korrelationen" mellan skador och vilka vi bytt ut i föreningen i övrigt är rätt galen.
Som motsatspåstående kan tryck (eller avsaknad av det) i buggarna vara något som man möjligen kan korrelera med vilket fysteam man har men jag tycker aldrig det sett ut som att vi förlorat en match pga soppatorsk de senaste säsongerna. Betyder det att allt är bra i och med föregående stycke? Det kan man ju inte säga eftersom vi inte har någon alternativ väg och utfall att jämföra med men det behöver inte betyda att det är dåligt heller.
Har vi ens haft fler skador än andra lag med åldersfördelning inräknat?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Skadetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev: 2023-03-16 22:12:57
DIF_Soldier skrev: 2023-03-16 18:50:00
Andspe skrev: 2023-03-16 15:09:28 Känns rent spontant att Klasen kommer lira på sprutor. Sen är det ju lite ”hur länge håller det”. Städar vi av Bik enkelt kanske han avstår någon match på slutet och samma i semi. Är det på liv och död så lirar han. Så är min gissning.

Normans vara eller icke vara är nog svårare. Svårt att hänga med när synen inte är helt hundra. Att göra en ny operation gick säkert inte att göra utan fullständig läkning. Så nu står vi där när han ser inte tillräckligt bra och en ny operation innebär 3-4veckors frånvaro. Sett att några här har skrivit 2-3dagars frånvaro efter operation, vilket är fel. Opererade mina ögon nyligen och var tvungen att vara borta från gymmet i 2-3veckor och därefter inleda svettfritt.
Såhär: räkna inte in någon överhuvudtaget. Du, jag, resten av alla Djurgårdare måste förstå: de som nu ställt upp senaste matcherna är truppen vi har resten av säsongen, minus kanske Arnesson. Räkna också in en skada på Krüger, sprinkla med Brodin och toppa bajsmackan med att Lindbom får "känning" tills planet lyfter till Vegas där han mirakulöst blir helt skadefri.

Den här clownfabriken som ska föreställa DIFs medicinska team bör fan utredas för försumlighet i tjänsten. Vilka är dessa tomtar, hur fan kan de få sitta kvar? Skicka Ölvestad till BIK Karlskoga likt en trojansk jävla häst per jävla omgående så att han jobbar FÖR och inte MOT oss. Det är inte normalt, inte okej, och jag vill inte höra fler ursäkter om onda andar, dålig chakra eller horoskop-dravel.

Mitt i allt sitter KG som en blind schaman, andas in ayahuasca-ångor och spår framtiden genom att klämma Den Heliga Tjurens pung medan han gaslightar hela supporterskaran genom att dingla sanningen precis framför näsan på oss:
KG i Sportrapporten skrev:"Givetvis kan det uppkomma nya skador, vilket är sannolikt när det är ett tätt och tufft matchande."

https://www.difhockey.se/article/cv4jal ... t-vecka-11
Han värjer sig REDAN för ännu fler skador. Karln står och säger rakt ut aat det förmodligen lär bli VÄRRE! :shock: Locket på, företagsfloskler, vaga jävla formuleringar, hala som inoljade jävla ålar och än mer skitsnack, ett stort jävla fuck you till alla som undrar och en saftig lavett som avslut. Lägg ned, lägg av. Snart måste vi sätta ansvarigas huvud i ett skruvstäd tills de berättar vad vi vill veta.

Vad fan pågår, varför suger ni, och SLUTA säga dag-till-dag .
Blir nästan lite förälskad i dig känner jag... Trots sambo och barn :lol:

Folk kallar mig för forumets bittraste, men det där är något annat. Alla års skadefrustration ut på ett bräde. Snyggt jobbat soldaten! Stor honör och jag delar rubbet.

Helt stört att det typ normaliserats i våra led. "Jaja, skador har alla. Shit happens".... Nej nej, så mycket shit över så många år happens fan inte.
Tack detsamma. Även om jag fattar att allt inte är på grund av träningsrutiner måste de ses över. Framförallt när jag hör företagstugget vill jag bara pissa och spy samtidigt.

"Tillsammans" Oh raelly, berätta vad som pågår då annars kan ni FUCK OFF. "Tillsammans", sug mitt hål
Säg den glädje som varar
kh31d4r

Skadetråden

Inlägg av kh31d4r »

Praetori skrev: 2023-03-20 13:48:42

Jag vill påstå att det är en form av idrottsvetenskap. Att mäta det som fungerar och det som inte fungerar och göra förändringar baserat på underlag istället för känsla är så framgångsrik elitidrott bedrivs på många platser idag.
Fast att mäta och dra slutsatser är ju precis det du gjorde dig lustig över i det första inlägget jag kommenterade på, "korrelation är inte kausalitet". Att mäte och samla in data är enkelt, det som är svårt är att ta reda på vilka mätvärden som faktiskt hänger ihop, och att dra slutsatser av det.
Användarvisningsbild
Ohddan

Skadetråden

Inlägg av Ohddan »

Nån som hört hur det gått med Glad?

Stackarn... Att ingen varnade honom för att sån här skit är en garanti när du lirar i Djurgårn
Praetori

Skadetråden

Inlägg av Praetori »

kh31d4r skrev: 2023-03-20 15:28:11
Praetori skrev: 2023-03-20 13:48:42

Fast att mäta och dra slutsatser är ju precis det du gjorde dig lustig över i det första inlägget jag kommenterade på, "korrelation är inte kausalitet". Att mäte och samla in data är enkelt, det som är svårt är att ta reda på vilka mätvärden som faktiskt hänger ihop, och att dra slutsatser av det.
Nej det handlar om forumsanningar vilket är raka motsatsen. Det finns noll presenterade mätbara parametrar kring skador i DIF som styrker tesen att det är nåt systematiskt fel. Vi har inte ens särskilt mycket skador/frånvaro jämfört med andra lag.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av GULD »

Klarade alla sej ikväll ???
The DIF ONE
DIFLuWi

Skadetråden

Inlägg av DIFLuWi »

GULD skrev: 2023-03-20 21:44:12 Klarade alla sej ikväll ???
Odelius grinade lite illa efter att nån bonde slashat han bakifrån 3-4 km från spelet.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Skadetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

DIFLuWi skrev: 2023-03-20 21:45:51
Odelius grinade lite illa efter att nån bonde slashat han bakifrån 3-4 km från spelet.
Hoppas det hittas och granskas. Något hände och det var inte vackert. De vill döda våra backar nu
Säg den glädje som varar
DIFLuWi

Skadetråden

Inlägg av DIFLuWi »

DIF_Soldier skrev: 2023-03-20 22:19:47
DIFLuWi skrev: 2023-03-20 21:45:51
Hoppas det hittas och granskas. Något hände och det var inte vackert. De vill döda våra backar nu
Kan man kräva en femte domare som hjälper till att håll koll på Bofors allt skit?
Arbetsmiljökraven eller liknande?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Medlem: Ja, ständig medlem

Skadetråden

Inlägg av #10 »

Behövs fler personer till Jk-bussen på fredag för att resan ska bli av, vore trist om det inte blir nån buss när jk anordnar resa, boka ni som kan.
Skriv svar