Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Andspe skrev: 2023-03-16 15:09:28 Känns rent spontant att Klasen kommer lira på sprutor. Sen är det ju lite ”hur länge håller det”. Städar vi av Bik enkelt kanske han avstår någon match på slutet och samma i semi. Är det på liv och död så lirar han. Så är min gissning.

Normans vara eller icke vara är nog svårare. Svårt att hänga med när synen inte är helt hundra. Att göra en ny operation gick säkert inte att göra utan fullständig läkning. Så nu står vi där när han ser inte tillräckligt bra och en ny operation innebär 3-4veckors frånvaro. Sett att några här har skrivit 2-3dagars frånvaro efter operation, vilket är fel. Opererade mina ögon nyligen och var tvungen att vara borta från gymmet i 2-3veckor och därefter inleda svettfritt.
Såhär: räkna inte in någon överhuvudtaget. Du, jag, resten av alla Djurgårdare måste förstå: de som nu ställt upp senaste matcherna är truppen vi har resten av säsongen, minus kanske Arnesson. Räkna också in en skada på Krüger, sprinkla med Brodin och toppa bajsmackan med att Lindbom får "känning" tills planet lyfter till Vegas där han mirakulöst blir helt skadefri.

Den här clownfabriken som ska föreställa DIFs medicinska team bör fan utredas för försumlighet i tjänsten. Vilka är dessa tomtar, hur fan kan de få sitta kvar? Skicka Ölvestad till BIK Karlskoga likt en trojansk jävla häst per jävla omgående så att han jobbar FÖR och inte MOT oss. Det är inte normalt, inte okej, och jag vill inte höra fler ursäkter om onda andar, dålig chakra eller horoskop-dravel.

Mitt i allt sitter KG som en blind schaman, andas in ayahuasca-ångor och spår framtiden genom att klämma Den Heliga Tjurens pung medan han gaslightar hela supporterskaran genom att dingla sanningen precis framför näsan på oss:
KG i Sportrapporten skrev:"Givetvis kan det uppkomma nya skador, vilket är sannolikt när det är ett tätt och tufft matchande."

https://www.difhockey.se/article/cv4jal ... t-vecka-11
Han värjer sig REDAN för ännu fler skador. Karln står och säger rakt ut aat det förmodligen lär bli VÄRRE! :shock: Locket på, företagsfloskler, vaga jävla formuleringar, hala som inoljade jävla ålar och än mer skitsnack, ett stort jävla fuck you till alla som undrar och en saftig lavett som avslut. Lägg ned, lägg av. Snart måste vi sätta ansvarigas huvud i ett skruvstäd tills de berättar vad vi vill veta.

Vad fan pågår, varför suger ni, och SLUTA säga dag-till-dag .
Säg den glädje som varar
DIFLuWi

Skadetråden

Inlägg av DIFLuWi »

DIF_Soldier skrev: 2023-03-16 18:50:00
Andspe skrev: 2023-03-16 15:09:28 Känns rent spontant att Klasen kommer lira på sprutor. Sen är det ju lite ”hur länge håller det”. Städar vi av Bik enkelt kanske han avstår någon match på slutet och samma i semi. Är det på liv och död så lirar han. Så är min gissning.

Normans vara eller icke vara är nog svårare. Svårt att hänga med när synen inte är helt hundra. Att göra en ny operation gick säkert inte att göra utan fullständig läkning. Så nu står vi där när han ser inte tillräckligt bra och en ny operation innebär 3-4veckors frånvaro. Sett att några här har skrivit 2-3dagars frånvaro efter operation, vilket är fel. Opererade mina ögon nyligen och var tvungen att vara borta från gymmet i 2-3veckor och därefter inleda svettfritt.
Såhär: räkna inte in någon överhuvudtaget. Du, jag, resten av alla Djurgårdare måste förstå: de som nu ställt upp senaste matcherna är truppen vi har resten av säsongen, minus kanske Arnesson. Räkna också in en skada på Krüger, sprinkla med Brodin och toppa bajsmackan med att Lindbom får "känning" tills planet lyfter till Vegas där han mirakulöst blir helt skadefri.

Den här clownfabriken som ska föreställa DIFs medicinska team bör fan utredas för försumlighet i tjänsten. Vilka är dessa tomtar, hur fan kan de få sitta kvar? Skicka Ölvestad till BIK Karlskoga likt en trojansk jävla häst per jävla omgående så att han jobbar FÖR och inte MOT oss. Det är inte normalt, inte okej, och jag vill inte höra fler ursäkter om onda andar, dålig chakra eller horoskop-dravel.

Mitt i allt sitter KG som en blind schaman, andas in ayahuasca-ångor och spår framtiden genom att klämma Den Heliga Tjurens pung medan han gaslightar hela supporterskaran genom att dingla sanningen precis framför näsan på oss:
KG i Sportrapporten skrev:"Givetvis kan det uppkomma nya skador, vilket är sannolikt när det är ett tätt och tufft matchande."

Han värjer sig REDAN för ännu fler skador. Karln står och säger rakt ut aat det förmodligen lär bli VÄRRE! :shock: Locket på, företagsfloskler, vaga jävla formuleringar, hala som inoljade jävla ålar och än mer skitsnack, ett stort jävla fuck you till alla som undrar och en saftig lavett som avslut. Lägg ned, lägg av. Snart måste vi sätta ansvarigas huvud i ett skruvstäd tills de berättar vad vi vill veta.

At ease soldier…!
Att Norman är blind och Klasens otränade höfter inte pallar vid hans ålder ligger inte på Ölvestad.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
DIF_1891
Medlem: Ja, ständig medlem

Skadetråden

Inlägg av DIF_1891 »

Förstår och känner samma frustration angående skadorna. Men du kan väl inte på allvar tro att det medicinska teamet medvetet sätter oss i denna situation? Jag tror att dom har koll på läget när det kommer till fysträning och jobbar med spelarnas tidigare och uppkommande skador på bästa möjliga sätt.
Så inkompetenta och trångsynta kan dom inte vara, att om något är galet fel, inte tar in någon möjligtvis mer kompetent för att lösa problemet? Känns som Djurgården borde ha alla möjliga kontakter om det nu är något galet.

Min instinkt säger att vi haft en otrolig otur när det kommer till skador de senaste säsongerna. Många huvdskador och äldre spelare som gått sönder pga olika anledningar.
Användarvisningsbild
Vikas

Skadetråden

Inlägg av Vikas »

Tror en av anledningarna till att vi haft så många mjukdelsskador (ljumskar, knäband etc) är vår försäsongsträning är extremt utdaterad. Ser man reportagen som DIF släppt så är det i stort sett bara tungdlyftning och hårdbelastning. Sånt som större elitklubbar har gått ifrån då det ofta leder till just såna skador.

Räknar inte med att vi får tillbaka några fler spelare i år.

Skadetråden

Inlägg av #10 »

Vikas skrev: 2023-03-16 20:27:13 Tror en av anledningarna till att vi haft så många mjukdelsskador (ljumskar, knäband etc) är vår försäsongsträning är extremt utdaterad. Ser man reportagen som DIF släppt så är det i stort sett bara tungdlyftning och hårdbelastning. Sånt som större elitklubbar har gått ifrån då det ofta leder till just såna skador.

Tyngdlyftning är passé för längesen inom hockeyn, förutom i DIF
Manijock

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Blir nästan lite förälskad i dig känner jag... Trots sambo och barn :lol:

Folk kallar mig för forumets bittraste, men det där är något annat. Alla års skadefrustration ut på ett bräde. Snyggt jobbat soldaten! Stor honör och jag delar rubbet.

Helt stört att det typ normaliserats i våra led. "Jaja, skador har alla. Shit happens".... Nej nej, så mycket shit över så många år happens fan inte.
Praetori

Skadetråden

Inlägg av Praetori »

#10 skrev: 2023-03-16 21:48:23
Vikas skrev: 2023-03-16 20:27:13 Tror en av anledningarna till att vi haft så många mjukdelsskador (ljumskar, knäband etc) är vår försäsongsträning är extremt utdaterad. Ser man reportagen som DIF släppt så är det i stort sett bara tungdlyftning och hårdbelastning. Sånt som större elitklubbar har gått ifrån då det ofta leder till just såna skador.

Tyngdlyftning är passé för längesen inom hockeyn, förutom i DIF
Vill man bygga specifika muskler finns det inga (lagliga) genvägar än att lyfta tungt.
Sen tjänar ingens knän på att köra skivstång 'bara för att' men det tror jag inte är en del av DIFs träningsfilosofi heller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIF_1891

Skadetråden

Inlägg av DIF_1891 »

Tråkigt med skadan på Glad. En axel ur led, utan fraktur i bästa fall gör nog att han tidigast är tillbaka i en eventuell finalserie. Vi får nog räkna med att han är borta säsongen ut tyvärr. Nu kanske Kevin Karlsson får möjlighet att steppa upp.
Användarvisningsbild
Vikas

Skadetråden

Inlägg av Vikas »

DIF_1891 skrev: 2023-03-18 23:21:24 Tråkigt med skadan på Glad. En axel ur led, utan fraktur i bästa fall gör nog att han tidigast är tillbaka i en eventuell finalserie. Vi får nog räkna med att han är borta säsongen ut tyvärr. Nu kanske Kevin Karlsson får möjlighet att steppa upp.
Såg mer ut som en ryggskada, han slog ryggslutet i sargen.

Inte för att det är så mycket bättre.
Användarvisningsbild
klintan85

Skadetråden

Inlägg av klintan85 »

Vikas skrev: 2023-03-18 23:31:23
DIF_1891 skrev: 2023-03-18 23:21:24 Tråkigt med skadan på Glad. En axel ur led, utan fraktur i bästa fall gör nog att han tidigast är tillbaka i en eventuell finalserie. Vi får nog räkna med att han är borta säsongen ut tyvärr. Nu kanske Kevin Karlsson får möjlighet att steppa upp.
Såg mer ut som en ryggskada, han slog ryggslutet i sargen.

Inte för att det är så mycket bättre.
Nej det såg ut som att axel gick ur led. Sjukgymnasten gick och höll i armen på på ett konstigt sett. Det syntes också på reprisen att han åkte in i sargen med armen på ett vridet sätt. Eller så är armen bruten.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
EspenK

Skadetråden

Inlägg av EspenK »

I ett slutspel vill man ha en Glad eller en Alm eller t.o.m en Falk före lill-Kevin.

Ibland spelar storlek roll(vad än mindre utrustade män säger).

Odelius före Kevin. Vilken dag som helst.

Tror tyvärr att hi får förlita oss på bredden då denna matchserie kommer att kosta liv och lem.
thelinho
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av thelinho »

Hoppas Glad är okej, för det såg minst sagt allvarligt ut. Kan vara bruten arm eller axelskada. Tycka vad man vill om spelare, men sedan Glad kom in i truppen har laget haft sin bästa poängskörd under hela säsongen.

(12 vinster på 16 matcher)

Så man kan lugnt säga att trenden vände med hans ankomst.
Glad bidrar med lugn och stabilitet i sitt spel, men säkerligen med positiv energi på och utanför planen också. Get well soon, säger jag.

Om nu Kevin eller Odelius får spela så är jag inte orolig. Båda besitter vad som krävs och har hittills hanterat ”petningarna” på ett föredömligt sätt.
Sväva i det blå
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av Per-Allan »

Sukt att Ölvestad och hans team fått hänga kvar så länge som de gjort.
Går allt åt helvete så hoppas jag att Mora går upp för då kommer nästa års serie bli hetare än SHL.
Djurgården
Brynäs
SSK
Modo
Björklöven
Västerås
Aik
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
DIF_1891

Skadetråden

Inlägg av DIF_1891 »

Per-Allan skrev: 2023-03-19 22:06:44 Sukt att Ölvestad och hans team fått hänga kvar så länge som de gjort.
Förstår inte all denna hets och hat mot fys- och medicinskateamet i Djurgården Hockey. Kan ingen bara komma med konkret fakta om att dom faktiskt gör något fel? Var någon av er på medlemsmötet och krävde en utredning kring skadorna eller har ni tillsatt en egen? Som sagt, inget av era argument och så kallade "bevis" visar på något mer än , - "jag ser att dom bara kör bänkpress och marklyft i gymmet". Det tillfö inget och gynnar inte laget, att sprida rykten och hänga ut delar av lagets stomme med ogrundade påståenden om att fysteam skulle göra saker som skulle klassas som tjänstefel. Ni som har denna tro, kan väl göra er själva och oss andra en tjänst och undersöka, och ta fram fakta som styrker era belägg. Och jag köper inte klippen som DIF visar innefrån gymmet på träningsanläggningen som bevis.
Praetori

Skadetråden

Inlägg av Praetori »

DIF_1891 skrev: 2023-03-19 23:07:22
Per-Allan skrev: 2023-03-19 22:06:44 Sukt att Ölvestad och hans team fått hänga kvar så länge som de gjort.
Förstår inte all denna hets och hat mot fys- och medicinskateamet i Djurgården Hockey. Kan ingen bara komma med konkret fakta om att dom faktiskt gör något fel? Var någon av er på medlemsmötet och krävde en utredning kring skadorna eller har ni tillsatt en egen? Som sagt, inget av era argument och så kallade "bevis" visar på något mer än , - "jag ser att dom bara kör bänkpress och marklyft i gymmet". Det tillfö inget och gynnar inte laget, att sprida rykten och hänga ut delar av lagets stomme med ogrundade påståenden om att fysteam skulle göra saker som skulle klassas som tjänstefel. Ni som har denna tro, kan väl göra er själva och oss andra en tjänst och undersöka, och ta fram fakta som styrker era belägg. Och jag köper inte klippen som DIF visar innefrån gymmet på träningsanläggningen som bevis.
Det är forumsanningar och såna är sannare än verkligheten. Korrelation = Kausalitet. Occams rakkniv på halt badrumsgolv, på fyllan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar