Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Hade visualiserat en väg till final. En kokande kvartsfinal mot Tälje där vi till slut vinner. Modo och Löven gör sitt. Mora slår Karlskoga. Det hade satt oss i en semi mot Modo. Laget som passar oss bäst i min mening. På så sätt hade man sparat Löven till finalen.

Nu? Jaa herregud. Löven och Modo kommer fortsatt göra sitt. Men inte helt säker på att Mora slår Södertälje. Magkänslan säger tvärtom. Vi måste kunna slå Karlskoga men kändes tryggare med Ssk av någon anledning. Passar oss bättre!

Men om vi nu skulle ta oss vidare och Södertälje slår ut Mora. Då åker vi på Löven direkt i semin..

Nej hela vägen grusades här. Vet inte varför jag är så säker på att Ssk slår Mora men det känns som oerhört troligt. Tror Mora sköt både oss och sig själva i foten med det här.
Cyber

Säsongen 22/23

Inlägg av Cyber »

Manijock skrev: 2023-03-15 09:28:19 Hade visualiserat en väg till final. En kokande kvartsfinal mot Tälje där vi till slut vinner. Modo och Löven gör sitt. Mora slår Karlskoga. Det hade satt oss i en semi mot Modo. Laget som passar oss bäst i min mening. På så sätt hade man sparat Löven till finalen.

Nu? Jaa herregud. Löven och Modo kommer fortsatt göra sitt. Men inte helt säker på att Mora slår Södertälje. Magkänslan säger tvärtom. Vi måste kunna slå Karlskoga men kändes tryggare med Ssk av någon anledning. Passar oss bättre!

Men om vi nu skulle ta oss vidare och Södertälje slår ut Mora. Då åker vi på Löven direkt i semin..

Nej hela vägen grusades här. Vet inte varför jag är så säker på att Ssk slår Mora men det känns som oerhört troligt. Tror Mora sköt både oss och sig själva i foten med det här.
MoDo kommer att få välja semifinalmotståndare. Tror inte de skulle välja Djurgården oavsett. Det finns för många rutinerade rävar som kan vakna till. Då är Mora eller SSK lag som tryggare att möta.
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Vejdemo in mellan Klasen och Nilsson då Östlund missar matchen på lördag.
Positivt att Lekkerimäki redan är på is, han såg bra ut innan skadan, ska väl bara träna på mer och komma i matchform antar jag.

https://hockeynews.se/articles/28189/
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2023-03-15 11:00:44, redigerad totalt 1 gånger.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av GULD »

Skit samma vilka som ställs framför oss !

( ALLA BONDJÄVLAR SKA SÄTTA S PÅ PLATS)
The DIF ONE
Osten östlund

Säsongen 22/23

Inlägg av Osten östlund »

Cyber skrev: 2023-03-15 10:22:54
Manijock skrev: 2023-03-15 09:28:19 Hade visualiserat en väg till final. En kokande kvartsfinal mot Tälje där vi till slut vinner. Modo och Löven gör sitt. Mora slår Karlskoga. Det hade satt oss i en semi mot Modo. Laget som passar oss bäst i min mening. På så sätt hade man sparat Löven till finalen.

MoDo kommer att få välja semifinalmotståndare. Tror inte de skulle välja Djurgården oavsett. Det finns för många rutinerade rävar som kan vakna till. Då är Mora eller SSK lag som tryggare att möta.
SSK har varit stabila ut. Tror med dom slår ut Mora.

Vi tar Karlskoga med 4-1 matcher, SSK hade nog varit svårare.

Semin blir tuff. Hoppet står till oss som "lag", samt att Lindbom visar att han är redo att ta en "NHL spade nästa år" 🏆.

Beroende på vad man har för planer gällande Galajda!? Ska han ej vara kvar nästa år. Så är det väll lika bra att lyfta in Linköping "slipsen " som 2:a.
Manijock

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2023-03-15 10:58:44 Vejdemo in mellan Klasen och Nilsson då Östlund missar matchen på lördag.
Positivt att Lekkerimäki redan är på is, han såg bra ut innan skadan, ska väl bara träna på mer och komma i matchform antar jag.

https://hockeynews.se/articles/28189/
Får väl anta:

Brodin - Krüger - Öhgren
Nilsson - Vejdemo - Klasen
Liss - Berglund - Forsberg
Ounasvuori - Rensfeldt - Blomgren
Schlyter/Kevin K

Fy fan. Förstå att få in Norman och Östlund på detta. Lekkerimäki därefter! Hade varit spännande att se Djurgården matcha ett relativt friskt lag någon gång i sin livstid.
Användarvisningsbild
Henkos

Säsongen 22/23

Inlägg av Henkos »

Kallt att varken Östlund eller Norman är på is. Den förstnämnde behövs verkligen, strålande säsong. Vet vi vad det rör sig om för typ av skada?
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Så Mora valde hellre SSK än Karlskoga. Visst SSK utan Linus Videll är mycket sämre men de känns ändå som att Södertälje känns farligare framåt. Och Karlskoga har en nedåtgående trend. Jag är rätt osäker på att det blev Karlskoga istället för SSK för SSK är lika bra Hemma som Björklöven och Modo. Alla lagen har bara 6 förluster på hemmaplan. Men Karlskoga är bättre än SSK på bortaplan. DIF och Karlskoga har ju varit väldigt jämna under säsongen och p.g.a. DIF har hemmaplansfördel så hade jag nog hellre vilja haft SSK. Sen är det svårt att säga p.g.a. form och spelare som har varit borta och så men det är min första känsla.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

John Terry skrev: 2023-03-15 09:03:46
#10 skrev: 2023-03-14 21:51:52 Slår vi inte Bofors i bäst av 7 har vi inte i shl att göra
Åfan
Om folk här inne är bekymrade att möta Bik i bäst av 7 så är det nog ingen idé att spela semi mot Modo eller löven….
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

#10 skrev: 2023-03-15 15:48:12
#10 skrev: 2023-03-14 21:51:52 Slår vi inte Bofors i bäst av 7 har vi inte i shl att göra
Åfan
Om folk här inne är bekymrade att möta Bik i bäst av 7 så är det nog ingen idé att spela semi mot Modo eller löven….
Karlskoga spelade jämt med Modo under säsongen så man ska inte underskatta dem.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Manijock

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Måste ju ändå vara kapabel att förstå skillnaden i att få kollektivet taggade mot Modo eller Björklöven, kontra Karlskoga.... Vi skulle rent krasst kunna förlora mot Östersund i bäst av sju också. Samtidigt vi kan slå alla. Gemensamma nämnaren är att alla matcher kräver 110% inställningsmässigt. Tror den kommer vara betydligt svårare att få fram i Nobelhallen...

Tror spelarna precis som oss känner att Karlskoga är typ det tråkigaste vi har. Ett lag man bara måste ta sig igenom för att komma till det roliga. Därav att jag höll våra chanser som betydligt större mot länskonkurrenten aka kringlorna.

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

klintan85 skrev: 2023-03-15 16:11:46
#10 skrev: 2023-03-15 15:48:12
Åfan
Karlskoga spelade jämt med Modo under säsongen så man ska inte underskatta dem.
Nä jag underskattar inget lag, men ssk eller Karlskoga ska inte vara hoten mot shl platsen som vi ska bekymra oss över, sen kanske vi åker ut ändå mot dom, men då har laget underpresterat å det grövsta.

Vi har på pappret bästa truppen, nu är det dags att visa det när det gäller nåt.

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Manijock skrev: 2023-03-15 16:39:59 Måste ju ändå vara kapabel att förstå skillnaden i att få kollektivet taggade mot Modo eller Björklöven, kontra Karlskoga.... Vi skulle rent krasst kunna förlora mot Östersund i bäst av sju också. Samtidigt vi kan slå alla. Gemensamma nämnaren är att alla matcher kräver 110% inställningsmässigt. Tror den kommer vara betydligt svårare att få fram i Nobelhallen...

Tror spelarna precis som oss känner att Karlskoga är typ det tråkigaste vi har. Ett lag man bara måste ta sig igenom för att komma till det roliga. Därav att jag höll våra chanser som betydligt större mot länskonkurrenten aka kringlorna.
Katastrof om inte inställningen är 110% i ett slutspel
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Nu när man smält att det blir Karlskoga så tror jag faktiskt inte det betyder något i praktiken. Förmodligen mer fart och underhållande matcher mot Södertälje (och fullsatt arena) men sportsligt borde det inte ha någon betydelse.

Hoppas däremot Mora torskar och straffas för sitt val, vilket lagen ovan gärna för göra också men det är högst osannolikt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
captcash

Säsongen 22/23

Inlägg av captcash »

Lyssnade på intervjun med Olle, shit vilken skön, stabil och ödmjuk snubbe, går ju inte att tycka illa om honom. Önskar honom (och oss) all lycka till i slutspelet, nu växlar vi upp boys!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar