Säsongen 22/23
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Jag avskyr åttondelsfinalerna lika mycket som när det infördes. Lag 9-10 förtjänar verkligen inte att spela slutspel och så måste vi andra vänta på det riktiga slutspelet.
Avskaffa tre mot tre.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Laddar hellre upp ett tag inför slutspelet faktiskt - oerhört jobbigt om vi skulle spela match imorgon tycker jag - på tok för tidigt efter grundserien.Mattias_87 skrev: ↑2023-03-11 19:26:43 Jag avskyr åttondelsfinalerna lika mycket som när det infördes. Lag 9-10 förtjänar verkligen inte att spela slutspel och så måste vi andra vänta på det riktiga slutspelet.
DIF!
Säsongen 22/23
Så Löven väljer sitt stora bogeyteam (4/4 torsk i grundserien) pga att de förlorat några matcher mot andra lag på slutet? Tror nästan de hellre väljer MoDo än BIK...Osten östlund skrev: ↑2023-03-11 18:48:57
Semi- Västerås (tror dom slår Mora, Björklöven väljer nog Karlskoga pga form).
Säsongen 22/23
ok, ville bara sticka in, vägen är målet och vilken häftig säsong det varit. Bra form i laget bådar gott, nu gäller det att njuta av varenda hockeyminut! Tänk om vi når till finalserien och har avgörande hemma!!!
Sen blir det ju bara fotboll i ett halvår eller nåt...
Sen blir det ju bara fotboll i ett halvår eller nåt...
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Säsongen 22/23
Fundering.... jag som många andra tror väl att modo & löven väljer de två sämst placerade lagen som går vidare. Men om Solna går vidare, tror vi att modo/löven undviker att välja dem? Så det slutar med att vi får möta dem i en kvartsfinal? Tror kanske inte det själv egentligen men tanken har slagit mig...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 22/23
Inte en chans att dom väljer oss framför råttorna. Inget att vara orolig över.Dusinator skrev: ↑2023-03-14 09:34:42 Fundering.... jag som många andra tror väl att modo & löven väljer de två sämst placerade lagen som går vidare. Men om Solna går vidare, tror vi att modo/löven undviker att välja dem? Så det slutar med att vi får möta dem i en kvartsfinal? Tror kanske inte det själv egentligen men tanken har slagit mig...
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 22/23
Jag menade att vi får stå med Gnaget i kvarten för att Modo/löven skiter i dom!?Mattias_87 skrev: ↑2023-03-14 10:41:16Inte en chans att dom väljer oss framför råttorna. Inget att vara orolig över.Dusinator skrev: ↑2023-03-14 09:34:42 Fundering.... jag som många andra tror väl att modo & löven väljer de två sämst placerade lagen som går vidare. Men om Solna går vidare, tror vi att modo/löven undviker att välja dem? Så det slutar med att vi får möta dem i en kvartsfinal? Tror kanske inte det själv egentligen men tanken har slagit mig...
-
Säsongen 22/23
De kan inte välja oss, men valen kan ju göras så att gnaget är det enda laget kvar, och därav får vi dem.Mattias_87 skrev: ↑2023-03-14 10:41:16Inte en chans att dom väljer oss framför råttorna. Inget att vara orolig över.Dusinator skrev: ↑2023-03-14 09:34:42 Fundering.... jag som många andra tror väl att modo & löven väljer de två sämst placerade lagen som går vidare. Men om Solna går vidare, tror vi att modo/löven undviker att välja dem? Så det slutar med att vi får möta dem i en kvartsfinal? Tror kanske inte det själv egentligen men tanken har slagit mig...
Men det är inte jättetroligt.
Låt säga att gnaget tar sig vidare, och Västerås.
Då ska Modo, Björklöven och Mora skippa gnaget och istället välja mellan Södertälje, BIK och Västerås. Känns osannolikt.
Säsongen 22/23
Är väl ändå typ 95% klart att det blir Ssk väl? Enda minimala risken är väl att Mora tar dem istället för Karlskoga. Men nej, det känns inte så troligt. Aik är ju det första laget jag skulle välja. Klart sämst på alla fronter.
Modo-Aik
Björklöven-Västerås
Mora Karlskoga
Djurgården-Södertälje
Tror tyvärr inte varken Almtuna eller Hästen är tillräckligt slutspelskompatibla.
Modo-Aik
Björklöven-Västerås
Mora Karlskoga
Djurgården-Södertälje
Tror tyvärr inte varken Almtuna eller Hästen är tillräckligt slutspelskompatibla.
Senast redigerad av Manijock den 2023-03-14 14:19:36, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 22/23
MoDo och Löven kommer med 99,999% säkerhet ta de två lag som går vidare från åttondelsfinalen. Jag tror att MoDo helst tar i denna ordning.Dusinator skrev: ↑2023-03-14 09:34:42 Fundering.... jag som många andra tror väl att modo & löven väljer de två sämst placerade lagen som går vidare. Men om Solna går vidare, tror vi att modo/löven undviker att välja dem? Så det slutar med att vi får möta dem i en kvartsfinal? Tror kanske inte det själv egentligen men tanken har slagit mig...
Almtuna
AIK
Vita Hästen
Västerås.
Går västerås vidare så väljer Löven dem. Förvisso har både Löven och MoDo sjukt bra statistik mot VIK, men de har spelat upp sig på slutet och har några halvfarliga spelare i Cheek och Frycklund bland annat.
Mora kommer med stor sannolikhet ta BIK som man får kortast resa till och har rätt bra statistik emot om jag kommer ihåg rätt.
Så det ska nog till ett mirakel för att DIF ska kunna slippa SSK.
Säsongen 22/23
Aik klara för Kvartsfinal nu. Får ju möta med största sannolikhet Modo. Några procents chans att det blir Löven om Modo känner sig lite rädda för Muzito Bagenda. Ingenting som påverkar oss! De åker så det sjunger om det i kvarten. Så mycket för för den omåttligt populära doldiscoachen i Uppsala. Förlorar två raka mot Solna 

Säsongen 22/23
Inte riktigt än va?Manijock skrev: ↑2023-03-14 20:17:00 Aik klara för Kvartsfinal nu. Får ju möta med största sannolikhet Modo. Några procents chans att det blir Löven om Modo känner sig lite rädda för Muzito Bagenda. Ingenting som påverkar oss! De åker så det sjunger om det i kvarten. Så mycket för för den omåttligt populära doldiscoachen i Uppsala. Förlorar två raka mot Solna![]()
Säsongen 22/23
Joo. Almtuna har knappast i sig att göra match av detta.Döden skrev: ↑2023-03-14 20:46:12Inte riktigt än va?Manijock skrev: ↑2023-03-14 20:17:00 Aik klara för Kvartsfinal nu. Får ju möta med största sannolikhet Modo. Några procents chans att det blir Löven om Modo känner sig lite rädda för Muzito Bagenda. Ingenting som påverkar oss! De åker så det sjunger om det i kvarten. Så mycket för för den omåttligt populära doldiscoachen i Uppsala. Förlorar två raka mot Solna![]()
Säsongen 22/23
Nu börjar det se mörkt ut för Almtuna, jaManijock skrev: ↑2023-03-14 21:06:58Joo. Almtuna har knappast i sig att göra match av detta.Döden skrev: ↑2023-03-14 20:46:12Inte riktigt än va?Manijock skrev: ↑2023-03-14 20:17:00 Aik klara för Kvartsfinal nu. Får ju möta med största sannolikhet Modo. Några procents chans att det blir Löven om Modo känner sig lite rädda för Muzito Bagenda. Ingenting som påverkar oss! De åker så det sjunger om det i kvarten. Så mycket för för den omåttligt populära doldiscoachen i Uppsala. Förlorar två raka mot Solna![]()