Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Snart 52 matcher + försäsongs matcher avklarade, herre jävlar vad det svider att vi endast har lyckats med en formation som verkar hitta varandra.
Skador, spelare ut och in, ledare ut in trots detta så hade jag hoppats att vi skulle kommit lite längre med lag bygget och vad de olika individernas roller innebär.
Hoppas vid min gud att spelarna i dagens trupp lyckas hitta någon trygghet och vet sin roll som kommer behövas i ett slutspel, blir jobbigt om vi fortfarande behöver leta stabilitet.
Sluddrigt inlägg men hatar att den formation som funkar är vår 4 lina, resten letar fortfarande efter kemi.
Svårt att hitta kemi utan att spela sig in i den.
Nu har vi bränt av 52 matcher + några till och vi har inte lyckas sätta en 1, 2, 3 lina, vet att vi har haft skador, men inte på alla spelarna.
Ni som har bra koll, finns det något lag i HA som har misslyckas likt oss eller är vi själva med bedriften.
Ursäkta ett lite negativt inlägg, men orolig då vi i sista matchen fortfarande saknar många viktiga spelare och hur ska vi nu kunna lira ihop de olika formationerna.
Fördel oss är att vi har en hel del äldre herrar med erfarenhet som växer när det nalkas slutspel( men hade önskat att dessa hade fått studsa lite puck mellan varandra innan kniven ligger mot strupen) då bör många i vår trupp växa och växla upp.
Skador, spelare ut och in, ledare ut in trots detta så hade jag hoppats att vi skulle kommit lite längre med lag bygget och vad de olika individernas roller innebär.
Hoppas vid min gud att spelarna i dagens trupp lyckas hitta någon trygghet och vet sin roll som kommer behövas i ett slutspel, blir jobbigt om vi fortfarande behöver leta stabilitet.
Sluddrigt inlägg men hatar att den formation som funkar är vår 4 lina, resten letar fortfarande efter kemi.
Svårt att hitta kemi utan att spela sig in i den.
Nu har vi bränt av 52 matcher + några till och vi har inte lyckas sätta en 1, 2, 3 lina, vet att vi har haft skador, men inte på alla spelarna.
Ni som har bra koll, finns det något lag i HA som har misslyckas likt oss eller är vi själva med bedriften.
Ursäkta ett lite negativt inlägg, men orolig då vi i sista matchen fortfarande saknar många viktiga spelare och hur ska vi nu kunna lira ihop de olika formationerna.
Fördel oss är att vi har en hel del äldre herrar med erfarenhet som växer när det nalkas slutspel( men hade önskat att dessa hade fått studsa lite puck mellan varandra innan kniven ligger mot strupen) då bör många i vår trupp växa och växla upp.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Tack Fitzgerald!!!
Säsongen 22/23
Jag är hemskt ledsen men…
Kan inte på något sätt se att vi besegrar någon av de andra topp 5 lagen i en slutspelsserie. Ssk var lethal idag och borde vunnit.
Björklöven och Modo ser oerhört starka ut i alla lagdelar.
Mora har vi svårt för.
Det måste till ett mirakel.
Kan inte på något sätt se att vi besegrar någon av de andra topp 5 lagen i en slutspelsserie. Ssk var lethal idag och borde vunnit.
Björklöven och Modo ser oerhört starka ut i alla lagdelar.
Mora har vi svårt för.
Det måste till ett mirakel.
Säsongen 22/23
Hade vi sluppit årtiondets skadehelvete så kanske vi hade haft en bra chans. Men nu har vi 3 kedjor som inte funkar och har inte kunnat spela ihop laget för fem öre.
Även om vi får tillbaka några spelare till kvarten så kommer de med största säkerhet spela halv-skadade och dessutom helt utan matchtempo i kroppen.
Hoppet står väl till Lindbom. Men få målvakter kan vinna ett slutspel helt på egen hand.
Även om vi får tillbaka några spelare till kvarten så kommer de med största säkerhet spela halv-skadade och dessutom helt utan matchtempo i kroppen.
Hoppet står väl till Lindbom. Men få målvakter kan vinna ett slutspel helt på egen hand.
Säsongen 22/23
Vikas skrev: ↑2023-03-10 21:55:54 Hade vi sluppit årtiondets skadehelvete så kanske vi hade haft en bra chans. Men nu har vi 3 kedjor som inte funkar och har inte kunnat spela ihop laget för fem öre.
Agreed
Säsongen 22/23
Jag tror man får hoppas att alla rutinerade spelare börjar leverera på en ny nivå (Krüger, Brodin, Rensfelt, Norman, Klasen, Vejdemo, Öhgren, Östlund m.fl.) det känns som dom borde kunna leverera på en individuell nivå, samt som lag/kedjor. Man får bara hoppas psyket och pressen inte förstör allt. Men i slutändan är det troligtvis huvudet som är den största motståndaren för laget framöver..
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 22/23
Och ögonen, ljumskarna, axlarna, baksida lår och inte minst snorsnuva.DIF_1891 skrev: ↑2023-03-10 22:15:32 Jag tror man får hoppas att alla rutinerade spelare börjar leverera på en ny nivå (Krüger, Brodin, Rensfelt, Norman, Klasen, Vejdemo, Öhgren, Östlund m.fl.) det känns som dom borde kunna leverera på en individuell nivå, samt som lag/kedjor. Man får bara hoppas psyket och pressen inte förstör allt. Men i slutändan är det troligtvis huvudet som är den största motståndaren för laget framöver..
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 22/23
Vad är det för jävla ankpsyken på forumet. Vi förlorade serien under JVM, då vi under ett par månader spelade med halv trupp, bytte tränare och lånade in spelare från Hanviken. Trist, dåligt av styrelsen. Men nu får vi lägga det bakom oss.
Nu ser spelet åtminstone bättre ut, till och med stundtals helt okej. Och ärligt talat, man kan inte förvänta sig fullt gnugg varje match i Sveriges tröttaste serie. Vi spelar förfan bortamatcher i skolhallar, eller hemma inför ett halvtomt ekande Hovet.
Nu vankas det slutspel och är hög tid att alla sluter upp. Trist att vi inte får hemmaplansfördel, trist att Modo och Löven ser okej ut.
Alla lag har sina problem och bekymmer. Videll är utburen på bår. Ingman kommer skita ner sig när han kommer till Stockholm och Mora är egentligen ett jävla dalapack. Tröjorna är så fula att man skäms när man ser dom. Mest oroad är jag över Björklöven, men jag tror att vi löser det med.
Visst, vi kommer få kriga för det.
Men vi har Hovet. Det tryck vi kan skapa när det verkligen gäller, det är inte bara en sjätte spelare. Det är ett mentalt jävla power play över tre perioder.
Vi ska upp!
Djuuuuuuuuuuuuuu
Supporta tifogruppen så dom kan blåsa bort motståndet redan innan nedlsläpp.
Swisha 100 kr NU om du vill tillbaka till SHL.
123 067 07 86
Nu ser spelet åtminstone bättre ut, till och med stundtals helt okej. Och ärligt talat, man kan inte förvänta sig fullt gnugg varje match i Sveriges tröttaste serie. Vi spelar förfan bortamatcher i skolhallar, eller hemma inför ett halvtomt ekande Hovet.
Nu vankas det slutspel och är hög tid att alla sluter upp. Trist att vi inte får hemmaplansfördel, trist att Modo och Löven ser okej ut.
Alla lag har sina problem och bekymmer. Videll är utburen på bår. Ingman kommer skita ner sig när han kommer till Stockholm och Mora är egentligen ett jävla dalapack. Tröjorna är så fula att man skäms när man ser dom. Mest oroad är jag över Björklöven, men jag tror att vi löser det med.
Visst, vi kommer få kriga för det.
Men vi har Hovet. Det tryck vi kan skapa när det verkligen gäller, det är inte bara en sjätte spelare. Det är ett mentalt jävla power play över tre perioder.
Vi ska upp!
Djuuuuuuuuuuuuuu
Supporta tifogruppen så dom kan blåsa bort motståndet redan innan nedlsläpp.
Swisha 100 kr NU om du vill tillbaka till SHL.
123 067 07 86
Sväva i det blå
- DIF_Soldier
Säsongen 22/23
Slutspel är inte grundserien.
Slutspel är något annat.
Vi borde vunnit över Timrå på förhand förra säsongen.
Men slutspel är något annat.
SSK ärr att föredra då BIK skulle älska varje sekund.
Som förra säsongen är match ett avgörande. Får vi en bra start och den tunga stenen börjar rulla är vi en skräck för alla motståndare.
Vi är Djurgårn och laget alla vill slå, ja. Men det finns en anledning till det. Får vi ett momentum där motståndarna tycker att vi hör hemma i SHL blir vi svårslagna. Men det hänger på match ett.
Slutspel är något annat.
Vi borde vunnit över Timrå på förhand förra säsongen.
Men slutspel är något annat.
SSK ärr att föredra då BIK skulle älska varje sekund.
Som förra säsongen är match ett avgörande. Får vi en bra start och den tunga stenen börjar rulla är vi en skräck för alla motståndare.
Vi är Djurgårn och laget alla vill slå, ja. Men det finns en anledning till det. Får vi ett momentum där motståndarna tycker att vi hör hemma i SHL blir vi svårslagna. Men det hänger på match ett.
Säg den glädje som varar
Säsongen 22/23
Wennerholm tror att DIF går hela vägen tyvärr. Det talar ju inte för DIF tyvärr för han har aldrig haft rätt. Men det känns spännande och kul inför slutspel. DIF har tyvärr inte fått gjort sig själva rättvisa under säsongen p.g.a. alla skador. Detta lag har otrolig kapacitet om man får vara fullt lag för en gång skull.
Det är ändå bra av DIF att komma fyra och inte vara längre ifrån Modo och Björklöven med tanke på att man har typ haft flera kedjor borta hela säsongen och de andra har knappt haft några skador alls. De har kunna spelat ihop ett lag under längre tid.
Detta DIF kan bi giftiga med all individuell skicklighet man har och erfarenheten av stora matcher. Det finns inget annat lag som kan mäta sig med dem på de punkterna. Plus i detta slutspel så har man en riktig kapten som man inte hade under förra säsongens kval.
Det är ändå bra av DIF att komma fyra och inte vara längre ifrån Modo och Björklöven med tanke på att man har typ haft flera kedjor borta hela säsongen och de andra har knappt haft några skador alls. De har kunna spelat ihop ett lag under längre tid.
Detta DIF kan bi giftiga med all individuell skicklighet man har och erfarenheten av stora matcher. Det finns inget annat lag som kan mäta sig med dem på de punkterna. Plus i detta slutspel så har man en riktig kapten som man inte hade under förra säsongens kval.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Stör mig på att vi slösade bort chansen att bli trea i matchen mot Tingsryd.
Så bleka i den matchen.
Trea hade varit så sjukt mycket bättre än 4 inför kvarten.
Nu blir det med all sannolikhet tälje vi möter i kvarten. Kommer vara sjuk svår väg.
OM vi vinner kvarten blir våra tre motståndare om vi ska gå hela vägen: Ssk, Björklöven, Modo
Ingen höjdare precis. Svårt att se att vi kan få svårare lottning.
Så bleka i den matchen.
Nu blir det med all sannolikhet tälje vi möter i kvarten. Kommer vara sjuk svår väg.
OM vi vinner kvarten blir våra tre motståndare om vi ska gå hela vägen: Ssk, Björklöven, Modo
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Håller med er ovanstående om att slutspel och grundserie är något annat. OM våra spelare går för 100% så bör vi vara väldigt mycket bättre än vad vi har varit. Och att få inleda på hemmaplan i kvartsfinalen är just vad detta lag behöver, för om vi vinner första matchen så tror jag att detta lag kan kan börja flyga fram och få ett rejält självförtroende.
Sedan kommer det bli en jävla tuff väg för att vinna hela slutspelet, då det är ett sådant år då det finns många bra lag i denna liga tyvärr. Att vi har en veckas vila tror jag gynnar oss också med våra skadade spelare.
Hoppet finns där.
Sedan kommer det bli en jävla tuff väg för att vinna hela slutspelet, då det är ett sådant år då det finns många bra lag i denna liga tyvärr. Att vi har en veckas vila tror jag gynnar oss också med våra skadade spelare.
Hoppet finns där.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 22/23
Ja surt med Tingsryd. Men, vi hade fått välja mellan BIK och Tälje om vi blev trea. Inget lätt val tycker jag. Större övertag på Tälje under serien och publikmatcher vilket jag tror gynnar vårt gäng. BIK lite trubbiga men mer svårspelade och jobbiga tycker jag, samt bussresor till nobelladan. Hade nog valt Tälje iaf. Sen kanske Mora väljer Tälje, vem vet.EspenK skrev: ↑2023-03-11 07:21:42 Stör mig på att vi slösade bort chansen att bli trea i matchen mot Tingsryd.
Så bleka i den matchen.
För att slippa Löven eller Modo i semi hade vi behövt komma 1:a eller 2:a så. Tror inte heller något lag kommer få en "lätt" resa till final hursom, så jämnt som det varit.
-
Säsongen 22/23
Största skillnaderna mtp placeringarna för Modo och löven är ju att de ”hoppar över” kvartarna och bör kunna vara mer utvilade till semi och final, för det har ändå varit en rejäl nivåskillnad mellan topp 6 och 7-10. Är väl Västerås där som skulle kunna blixtra till och vara på en liknande nivå som bik, ssk och mik.
För oss gäller det att få en positiv start så att publiken tänder våra rutinerade rävar så att de verkligen går för det. Då har vi alla möjligheter att gå upp. Som flera varit inne på är det framförallt JVM i kombination med skadorna som gjort att vi inte tagit de 10p till som krävts för att ligga där uppe med topp-2. Senaste 10-15 omgångarna har vi varit ett helt annat lag och ska gå in som favoriter tillsammans med Modo och löven, finns inget annat!
För oss gäller det att få en positiv start så att publiken tänder våra rutinerade rävar så att de verkligen går för det. Då har vi alla möjligheter att gå upp. Som flera varit inne på är det framförallt JVM i kombination med skadorna som gjort att vi inte tagit de 10p till som krävts för att ligga där uppe med topp-2. Senaste 10-15 omgångarna har vi varit ett helt annat lag och ska gå in som favoriter tillsammans med Modo och löven, finns inget annat!
-
Säsongen 22/23
EspenK skrev: ↑2023-03-11 07:21:42 Stör mig på att vi slösade bort chansen att bli trea i matchen mot Tingsryd.
Så bleka i den matchen.
Man ska vinna mot alla för att gå upp!?
Men tar man 1:ans slutspelsträd (Modo).
Gissningsvis nedan:
Kvart- Almtuna (Västerås vinner andra).
Semi- Västerås (tror dom slår Mora, Björklöven väljer nog Karlskoga pga form).
Final- Förhoppningsvis DIF!