Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Tycker det har varit kul att se Östlund nu på senare tid. När Öhgren skadade sig var det som att Östlund tog några kliv framåt och senast mot AIK såg det ut som om vi hade två Öhgren. Kan även Lekkerimäki komma i form igen har vi tre för serien sjukt bra spelare där!
Säsongen 22/23
Hmm alltså Östlund har ju varit klass hela säsongen och försäsongen, ett par snäpp vassare än Öhgren men lite olika spelartyper. Annars håller jag med.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Galen topp-3 strid egentligen. Vem kunde tro att Modo skulle kunna tappa serieledningen vid nyår? Och att Mora skulle ha chans att nå dit. Skönt att topplagen kommer behöva gå fullt ut och kanske köra slut på sig lite.
Avskaffa tre mot tre.
-
Säsongen 22/23
På förhand hade jag tagit 2 poäng alla dagar i veckan.
Men att återigen tappa 3-0 ledning är fan inte ok nånstans. Är så jäkla trött på det.
Speciellt med tanke på att vi har en till 5 min med 3-1 ledning och kan stänga matchen där.
Men att återigen tappa 3-0 ledning är fan inte ok nånstans. Är så jäkla trött på det.
Speciellt med tanke på att vi har en till 5 min med 3-1 ledning och kan stänga matchen där.
Säsongen 22/23
Åter igen en bra borta match mot ett svårt motstånd. Visst man tappar 3-0 men med tanken på alla skadeproblem och att man har spelat tunt med folk hur länge som helst så gör man det otroligt bra att ändå vinna i en av de svåraste bortamatcherna. DIF och Garpenlöv har äntligen börjat hitta något för att kunna slå vem som helst i slutspelet. Och sen har man ju mer än en full kedja påväg tillbaka och de är inga spelare som helst, utan de är spelare som alla skulle kunna bli slutspelet bästa spelare. Får man tillbaka dessa spelare så har man ju helt klart den största bredden. Garpem har gjort en bra jobb med detta lag efter förutsättningarna som har varit och verkligen fort fart på många.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Jag håller nog med att Öhgren var bästa junior fram till skadan men nu verkar han ha lång väg tillbaka till den formen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Jag håller helt med dig, väldigt stark insats idag igen. Självklart finns det saker som kan bli bättre, speciellt onödiga utvisningar när vi närmar oss slutet och leder matchen kan jag tyckaklintan85 skrev: ↑2023-02-25 00:12:01 Åter igen en bra borta match mot ett svårt motstånd. Visst man tappar 3-0 men med tanken på alla skadeproblem och att man har spelat tunt med folk hur länge som helst så gör man det otroligt bra att ändå vinna i en av de svåraste bortamatcherna. DIF och Garpenlöv har äntligen börjat hitta något för att kunna slå vem som helst i slutspelet. Och sen har man ju mer än en full kedja påväg tillbaka och de är inga spelare som helst, utan de är spelare som alla skulle kunna bli slutspelet bästa spelare. Får man tillbaka dessa spelare så har man ju helt klart den största bredden. Garpem har gjort en bra jobb med detta lag efter förutsättningarna som har varit och verkligen fort fart på många.
Säsongen 22/23
Nicky anmäld för spearingen. Så antagligen en spelare till kort framöver....
Säsongen 22/23
Något som värmer mitt hjärta lite extra just nu är att våra bespottade spelare i 4 linan har växt till kanske den bästa 4 linan i hela HA.
De har gett alla hatare en rejäl pung spark.
Fortsätter dessa herrar jobba vidare på samma spår, så kan det mycket väl vara vår starka 4 lina som blir tungan på vågen om vi går upp eller ej.
Fortsätter dessa herrar jobba vidare på samma spår, så kan det mycket väl vara vår starka 4 lina som blir tungan på vågen om vi går upp eller ej.
Säsongen 22/23
Känns som de bidrar mest av alla just nu.emilin skrev: ↑2023-02-25 10:57:41 Något som värmer mitt hjärta lite extra just nu är att våra bespottade spelare i 4 linan har växt till kanske den bästa 4 linan i hela HA.
I ett slutspel med lång serie tar bredden vi har ut sin rätt mot andra lag med mindre kvalitet.
Superviktigt med en tredje och fjärdekedja som kan leverera.
Sen måste jag säga att Elliott och Schilling steppat upp de senast 5-10 matcherna. Schillings tjurighet gillar jag skarpt. Ska brinna i ögonen!
Mest orolig för Kruger. Tappar vi honom så tappar vi allt. Han kan vara tungan på vågen i en tät semi och ev final.
Vågar påstå att hans och Lindboms form avgör.
Säsongen 22/23
Det är så hjärndött gjort. Danielsson har spelat som en kung men har uppenbarligen nån sorts diagnos. Kan inte låta bli liksom. Borde varit en 5:a.
Hade varit vansinnig om någon motspelare gjort så mot DIF spelare.
Säsongen 22/23
Snart får Ragge hoppa in, för vi har ju inge backar kvar snart.
Säsongen 22/23
Det är så hjärndött gjort. Danielsson har spelat som en kung men har uppenbarligen nån sorts diagnos. Kan inte låta bli liksom. Borde varit en 5:a.
[/quote]
[/quote]
Säsongen 22/23
[/quote]
[/quote]
Skulle väl se ut som en skadad Alm på skridskorna men kan lova att han varit mer välplacerad på isen.