Nisse är Gnagare sen barnsben , rätt ska vara rätt.
Jag spelade traditionell kompishockey , (DIF mot AIK), med ett par NHL-spelare, tillsammans m sina kompisar för 2 år sen. En tradition som går av stapeln varje sommar i Sthlm. Nisse är lagledare för AIK. Själv lirade jag i DIF m bl a Oduya och Fernholm. Jag var klart sämst, men kul var det!
fd skuggan skrev:Nisse är Gnagare sen barnsben , rätt ska vara rätt.
Jag spelade traditionell kompishockey , (DIF mot AIK), med ett par NHL-spelare, tillsammans m sina kompisar för 2 år sen. En tradition som går av stapeln varje sommar i Sthlm. Nisse är lagledare för AIK. Själv lirade jag i DIF m bl a Oduya och Fernholm. Jag var klart sämst, men kul var det!
Vad gjorde Fernholm i DIFs vackra färger?
Äh du vet väl att Fernholm är egentligen en riktigt Djurgårdare, har t.o.m stått i klacken (har jag hört)
Idag spelar han i Cloetta-HC av rent yrkesmässiga skäl....... eller hur var det nu?
Vad gjorde Fernholm i DIFs vackra färger?
Äh du vet väl att Fernholm är egentligen en riktigt Djurgårdare, har t.o.m stått i klacken (har jag hört)
Idag spelar han i Cloetta-HC av rent yrkesmässiga skäl....... eller hur var det nu?
Om han är en riktig djurgårdare så måste de svida som in i helvete i hans hjärta när han spelar mot oss.
Haha, ja alltså, jag tillhörde "kompisskaran" som består av just kompisar som absolut inte är hockeyspelare.
Svårt ändå att veta var folk har sina hjärtan i Sthlm.
Många får gå igenom att spela för både DIF, AIK och Bajen som undomar.
(Det är inget konstigt att som ungdom i Stockholm ha spelat för flera av klubbarna som alla har haft bra barn/ungdomsverksamheter)
Jag vet t ex inte riktigt var Oduya har sitt hjärta egentligen? (Han kom ju från Bajen till DIF)
Vad gäller Nisse så känner min kompis både honom och Niklas Anger sen ungdomens dagar, och därifrån vet han att dom båda hade starka AIK-sympatier, då iallafall.
Men dom är proffs och jag tycker både Nisse och Anger verkligen "känns" som äkta järnkaminer i attityden. Det är faktiskt det allra viktigaste nu när det ser ut som det gör i dagens hockey, där ekonomin styr i mångt och mycket.
Vi måste behålla Jiri nu....Han levererar i varenda match! Styrelsen agera skriv 2-3 års kontraket med Jiri! Det är inte enkelt att komma till elitserien flera omgångar senare! Men nu är han igång!
TomyMörth skrev:Vi måste behålla Jiri nu....Han levererar i varenda match! Styrelsen agera skriv 2-3 års kontraket med Jiri! Det är inte enkelt att komma till elitserien flera omgångar senare! Men nu är han igång!
Erkänner att jag verkligen håller med. Visst defensivt är han inte särskilt klockren, men om Dif kan spela lika bra defensivt som igår så verkar det inte spela ngn roll.
TomyMörth skrev:Vi måste behålla Jiri nu....Han levererar i varenda match! Styrelsen agera skriv 2-3 års kontraket med Jiri! Det är inte enkelt att komma till elitserien flera omgångar senare! Men nu är han igång!
Tillsammans med Timmy så rankar jag Marusak - Timmy som backpar före Ossi - Tompa J. Det finns egentligen bara en back som ska ställa skridskorna på hyllan och det är Tompa J. Blir irriterad på Tompa J:s förmåga att "kladda" med pucken i PP. Tompa J är en hjälte, men det är dags för honom att tacka för sig efter nuvarande säsong.
Erkänner att jag verkligen håller med. Visst defensivt är han inte särskilt klockren, men om Dif kan spela lika bra defensivt som igår så verkar det inte spela ngn roll.
Ser gärna honom i DIF nästa säsong också.
Problemet är väl att Jiri ser ut att vara i stort behov att vara med på försäsongen. Att han ska komma i form lagom till slutspel (visserligen bättre sent än aldrig) är inte acceptabelt av en så pass dyr spelare.