Säsongen 22/23
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Ska bli intressant att se vilken matchbild vi får på onsdag. Som den 27 December eller 29 December? Den första gynnar oss.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 22/23
Hade vi inte spelare som snudd på kröp runt och kräktes på isen i det andra mellandagsderbyt? Och Nilsson på matchstraff för en kram.... Ofattbar match!Mattias_87 skrev: ↑2023-02-19 16:51:00 Ska bli intressant att se vilken matchbild vi får på onsdag. Som den 27 December eller 29 December? Den första gynnar oss.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Manijock skrev: ↑2023-02-19 16:46:48 Säsongens viktigaste match på onsdag.... Vinst ger en enorm skjuts inför slutspel, förlust och vi är hopplöst cementerade i källaren. Vill verkligen visualisera en monumental överkörning där Aik skickas tillbaka till avgrunden där de hör hemma...
Det är svårt att se, men det ett par spelare tillbaka(joo tjena) och samma inställning som mot Löven.... Snälla gör det bara!
Säsongen 22/23
SSK står ju och faller lite med Linus Videll och hur det är med honom.#10 skrev: ↑2023-02-18 21:11:26 Kan då säga att vi är det lag som har mest uppsida att ta fram gentemot hur det sett ut hittills av säsongen av top 6 lagen, säger inte att vi lyckas ta fram det i praktiken men teoretiskt har vi kapaciteten för en enorm förbättring, tror Mora ssk och Karlskoga ligger nära 100% i prestation, Modo och löven har kanske lite till att kräma ur.
Hoppas vi lyckas hitta dom sista 25-30%
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Säsongen 22/23
Ja, verkligen. Skulle säga att de är chanslösa utan Videll. Dessvärre (för oss, självklart inte för Videll) tror jag att han snart är tillbaka...klintan85 skrev: ↑2023-02-19 21:47:52SSK står ju och faller lite med Linus Videll och hur det är med honom.#10 skrev: ↑2023-02-18 21:11:26 Kan då säga att vi är det lag som har mest uppsida att ta fram gentemot hur det sett ut hittills av säsongen av top 6 lagen, säger inte att vi lyckas ta fram det i praktiken men teoretiskt har vi kapaciteten för en enorm förbättring, tror Mora ssk och Karlskoga ligger nära 100% i prestation, Modo och löven har kanske lite till att kräma ur.
Säsongen 22/23
såg ut att kunna ta rätt illa. gissar på en hjärnskakning, hoppas på den mildare typen. men blir väl säkert nån trappa för att se så allt funkarStenkollsåklart skrev: ↑2023-02-19 23:52:55Ja, verkligen. Skulle säga att de är chanslösa utan Videll. Dessvärre (för oss, självklart inte för Videll) tror jag att han snart är tillbaka...klintan85 skrev: ↑2023-02-19 21:47:52SSK står ju och faller lite med Linus Videll och hur det är med honom.#10 skrev: ↑2023-02-18 21:11:26 Kan då säga att vi är det lag som har mest uppsida att ta fram gentemot hur det sett ut hittills av säsongen av top 6 lagen, säger inte att vi lyckas ta fram det i praktiken men teoretiskt har vi kapaciteten för en enorm förbättring, tror Mora ssk och Karlskoga ligger nära 100% i prestation, Modo och löven har kanske lite till att kräma ur.
Säsongen 22/23
Hade han spelat i DIF hade han plockats bort säsongen ut. Nu? Säkert tillbaka i full form om en vecka.
#Slumpen
#Slumpen
-
Säsongen 22/23
Fortsätter spåret om onsdagsmatchens betydelse och vad vi har för tankar där.
Det känns som att ingen av oss (DIF och ajk) egentligen vill ha ett derby just nu med tanke på situationen som är, men det råder ju inga tvivel om att man alltid vill se en överkörning råttorna i svartgul.
Den fantastiska inställningen vi hade med oss mot löven är ju helt klart stärkande för både truppen och oss supportrar. Något som just nu satt oss i en ganska bra mental sits, där vi vet att vi kan ta fram rätt inställning när det behövs.
Inställningen vi plockade fram är något man också kommer ha med sig till ett eventuellt returmöte i slutspelet. Helt klart bra med markeringen man gör där och för matchen på onsdag.
Tänker att matchen på fredag också kommer vara viktig att markera i. Den blir om än viktigare för slutspelet att ha med sig en bra känsla från. Detta med tanke på MoDo och Björklöven som de starkaste motståndarna i slutspelet.
Gnägget ska man bara vinna mot. Det kanske räcker med att säga så. Men visst fan klämmer skon lite när man tänker på truppen som är spelbar just nu med fokus på risken för ytterligare skador, överbelastning och hur slutspelet börjar närma sig.
Vi har varken viktiga poäng att vinna eller markera inför ett slutspel mot dom (kan ju visserligen ske, känns dock tvek). Men att torska matchen.. Känns som en match vi har mer att förlora än att vinna på.
Ju mer jag tänker på det under tiden jag skriver här så känns det bara mer givet att man såklart ska KROSSA gnaget. Finns inget annat.
Hade varit kul att höra era tankar..
Det känns som att ingen av oss (DIF och ajk) egentligen vill ha ett derby just nu med tanke på situationen som är, men det råder ju inga tvivel om att man alltid vill se en överkörning råttorna i svartgul.
Den fantastiska inställningen vi hade med oss mot löven är ju helt klart stärkande för både truppen och oss supportrar. Något som just nu satt oss i en ganska bra mental sits, där vi vet att vi kan ta fram rätt inställning när det behövs.
Inställningen vi plockade fram är något man också kommer ha med sig till ett eventuellt returmöte i slutspelet. Helt klart bra med markeringen man gör där och för matchen på onsdag.
Tänker att matchen på fredag också kommer vara viktig att markera i. Den blir om än viktigare för slutspelet att ha med sig en bra känsla från. Detta med tanke på MoDo och Björklöven som de starkaste motståndarna i slutspelet.
Gnägget ska man bara vinna mot. Det kanske räcker med att säga så. Men visst fan klämmer skon lite när man tänker på truppen som är spelbar just nu med fokus på risken för ytterligare skador, överbelastning och hur slutspelet börjar närma sig.
Vi har varken viktiga poäng att vinna eller markera inför ett slutspel mot dom (kan ju visserligen ske, känns dock tvek). Men att torska matchen.. Känns som en match vi har mer att förlora än att vinna på.
Ju mer jag tänker på det under tiden jag skriver här så känns det bara mer givet att man såklart ska KROSSA gnaget. Finns inget annat.
Hade varit kul att höra era tankar..
Säsongen 22/23
Matchen mot kolsäckarna känns som en otroligt bra 'chans' att växla upp till slutspelsform. Hoppas grabbarna tar den är enda känslan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 22/23
Odelius och Kevin tillbaka mot Solna. Liam kanske! Troligen inte Klasen eller Arnesson. Så tolkar jag artikeln av Eken. Allt detta enligt KG så på riktigt så tror jag ingen annan än sjuklingarna är tillbaka denna vecka.... Har han någonsin haft rätt i hans spådomar tidigare?
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Gör det verkligen någon skillnad i lineup om dom två förstnämnda är tillbaka?Manijock skrev: ↑2023-02-20 16:23:51 Odelius och Kevin tillbaka mot Solna. Liam kanske! Troligen inte Klasen eller Arnesson. Så tolkar jag artikeln av Eken. Allt detta enligt KG så på riktigt så tror jag ingen annan än sjuklingarna är tillbaka denna vecka.... Har han någonsin haft rätt i hans spådomar tidigare?

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Säsongen 22/23
Öppna ny Silly-tråd?
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -klubbval/
Bild på Patric Hörnqvist och:
"Djurgården hoppas på ny hemvändare".
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -klubbval/
Bild på Patric Hörnqvist och:
"Djurgården hoppas på ny hemvändare".
Säsongen 22/23
Det är tydligt att Modo har sämst form av topplagen just nu inte så långt ifrån slutspelt. 7 förluster på de 8 senaste. Björklöven har blivit den största konkurrenten igen.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Senast DIF AIK mötes var ju en jämn match mycket p.g.a. att nästan hela ordinarie DIF laget var borta. Men DIF är bättre idag och Har mer spelare på plats.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz