Björklöven/Modo kör över oss nu. Så vinner vi mot dem, när träningsmatcherna är över
HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 17/2
-
Om man ska försöka bryta in med "lite positivt tänk"....ca 1 år sen möte vi Timrå i serien. Kändes då som vi skulle ta dom i play out. Sen gick det som det gick.
Björklöven/Modo kör över oss nu. Så vinner vi mot dem, när träningsmatcherna är över
!
Låter bra, vi ser till att vi blir riktigt jävla underskattade till slutspelet. Sen smäller vi till när vi har några av våra krigare tillbaka från skador och rensar rentOsten östlund skrev: ↑2023-02-17 11:35:08 Om man ska försöka bryta in med "lite positivt tänk"....ca 1 år sen möte vi Timrå i serien. Kändes då som vi skulle ta dom i play out. Sen gick det som det gick.
Björklöven/Modo kör över oss nu. Så vinner vi mot dem, när träningsmatcherna är över!
Känner igen resonemanget från min sambo. Men en sak är säker, och det är att de är klokare än oss. De har helt rätt! Njur av din middag och glöm bort eländet en stund. Jag lovar att du blir en bättre gladare människa.captcash skrev: ↑2023-02-17 10:47:58 Missar matchen helt då sambon tyckte vi skulle gå ut o käka på restaurang istället för match då "du blir ju ändå bara sur och gnäller när du kollar hockey"... hon kanske har en poäng så med det sagt, DIF brukar vinna när jag missar matcherna helt, därav blir det förlust med 17-0 idag, trendbrott helt enkelt.
Skål och lycka till!
Jag personligen förbannar den dagen då DIF Hockey först trollband mig där tidigt 00. Om man bara hade förstått vilken grotesk framtid som stundade och vilka jävla träskresa de skulle ta en på. Då hade man nog haft vett att hålla sig långt åt helvete därifrån.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inspelningsbar box. Lättare snabbspolning mellan nedsläppen/puserna.Wishes skrev: ↑2023-02-16 23:34:32Hehe, har du fortfarande VHS och spelar in matcherna? Upplysningsvis kan man streama matcherna på internet i efterhand.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-02-16 21:46:21 Gör det enkelt, kopierar mitt inlägg inför förra bortamötet mot Umeås stolthet.
Det där med Västerås stämmer däremot inte, byt ut mot Tingsryd, vilket inte gör vår prestation bättre.
Får vi ihop 3 femmor imorgon?
22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1
Väljer att spela in denna. Sedan kolla i efterhand så länge vi är med.
Det här kan bli en riktig jävla mardröm.
Usch….magkänslan vill jag inte ens delge.
Om ett skadskjutet Västerås kunde utmanövrera oss enkelt så vad ska inte ett inspirerat Löven göra?
Tur jag har träning med kidsen vid matchstart. Har giltigt skäl att undvika denna live.
Kan vi spela sämre än senast?I övrigt delar jag dina känslor!
Streamingen hoppar och rycker , typ 30 s, 20 min eller 4 osv....
På detta sätt ser jag en- match på effektiv tid 60 min.

Men jag förstår om det är gubbvarning deluxe på mig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Man blir ju inte ens upprörd längre bara väldigt väldigt deppig och ledsen.
Resultatet är ju givet på förhand. Förlust och zebrorna i centrum.
Resultatet är ju givet på förhand. Förlust och zebrorna i centrum.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Om ni känner så här nu, föreställ er besvikelsen och frustrationen när vi spelar avgörande slutspelsmatcher med 5-6 spelare borta och säkerligen ett par till som spelar halvskadade.
Jag är mest uppgiven. Det var riktigt tungt där ett tag när vi hade 6 raka torsk, typ 8 torsk 10 eller vad det var och massvis med skador och man på riktigt började vara orolig för var någonstans vi skulle hamna.
Nu har vi ju resultatmässigt gjort det bra, skadehelvetet har ju varit konstant, och vi kommer garanterat vara topp-6 åtminstone.
Sedan är det väl bara att blunda och hoppas.
Jag är mest uppgiven. Det var riktigt tungt där ett tag när vi hade 6 raka torsk, typ 8 torsk 10 eller vad det var och massvis med skador och man på riktigt började vara orolig för var någonstans vi skulle hamna.
Nu har vi ju resultatmässigt gjort det bra, skadehelvetet har ju varit konstant, och vi kommer garanterat vara topp-6 åtminstone.
Sedan är det väl bara att blunda och hoppas.
5/5 "experter" på hockeyallsvenskan.se tror på Björklövenseger ikväll. Borde väl vara bra tändvätska för våra hockeygrabbar!
-
- Säsongskort: Ja
Att köra slut på spelare inför slutspeletdr111DIF skrev: ↑2023-02-17 09:27:29 Inga spelare tillbaka...
Kasta nu ut ett fullt lag åtminstone, oavsett vem som spelar och vart. Annars är väl Kruger, Renen och Brodin också "tillbaka i närtid" efterföljande veckor när de spelat 25 min per match x 5 på 2 veckor. Så kan vi slänga ut j20 i sista derbyt och blir inte ens bäst i stan.
Givetvis kommer det få följder på toppspelare
The DIF ONE
Nästan smartare att skicka J20 resterande grundserie. Något mindre risk för fler skador.
- Jim Morrison
Ingen Karlsson eller Odelius ens med i truppen idag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Doyle
Vi verkar skicka ett halvt lag till Umeå ikväll. Kommer bli en kul match..
- Mattias_87
Blir ju inte ens besviken om vi torskar här. Förlusten är till 99% ett faktum.
Avskaffa tre mot tre.
-
Efter att ha sett laguppställningen ändrar jag mitt tips till 10 - 3
Sjukdom på båda, höll på att bli riktigt snurrig i huvudet innan jag såg det.
Man kan ju fråga sig varför man inte kör schlyter eller någon junior till så man har 4 kedjor. Varför är ens wersäll med om vi ska gå på 3?
-
Indisponibla:
Backar:
Alm, Odelius, Karlsson, Ytterell, Arnesson, Falk
Forwards:
Klasen, Lekkerimäki, Norman, Öhgren, Vejdemo
Det här är skamligt! Vi har seriens högsta budget och vi får för fan inte ihop ett halvt lag.
Backar:
Alm, Odelius, Karlsson, Ytterell, Arnesson, Falk
Forwards:
Klasen, Lekkerimäki, Norman, Öhgren, Vejdemo
Det här är skamligt! Vi har seriens högsta budget och vi får för fan inte ihop ett halvt lag.