Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

dr111DIF skrev: 2023-02-16 15:07:59
Nattuggla_ skrev: 2023-02-16 11:10:23 https://hockeynews.se/articles/27767/
Skadeläget med K-G.

I kort kan man väl säga att Klasen och Arnesson är närmast spel, dag-till-dag och man vill inte stressa fram något beslut.
Öhgrens rehab går enligt plan, också snart tillbaka.
Men som sagt, Djurgården är inte kända för att ha rätt i dessa uppdateringar så jag tar allt med en nypa salt.
Låter ju inte överdrivet positivt kring att få tillbaka Klasen eller Arne i morgon, bara att hoppas på Arne åtminstone så vi kan flytta fram Danielsson och köra 4 kedjor.
Nej, och bättre att vila Klasen till slutspelet om det är så att han spelar med smärtor.
Jag vet inte vad problemet är ska sägas men det handlar väl förmodligen om att man inte ville operera så sent på säsongen eftersom han behövs. Läkaren ger klartecken för att spel inte kommer förvärra skadan, men att det kan göra ont.
Sen opererar man i vår så han är spelklar till hösten. Det är min gissning, och då är det ju bättre vi vilar honom till slutspelet drar igång.
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av dr111DIF »

Nattuggla_ skrev: 2023-02-16 15:11:03
dr111DIF skrev: 2023-02-16 15:07:59
Nattuggla_ skrev: 2023-02-16 11:10:23 https://hockeynews.se/articles/27767/
Skadeläget med K-G.

I kort kan man väl säga att Klasen och Arnesson är närmast spel, dag-till-dag och man vill inte stressa fram något beslut.
Öhgrens rehab går enligt plan, också snart tillbaka.
Men som sagt, Djurgården är inte kända för att ha rätt i dessa uppdateringar så jag tar allt med en nypa salt.
Låter ju inte överdrivet positivt kring att få tillbaka Klasen eller Arne i morgon, bara att hoppas på Arne åtminstone så vi kan flytta fram Danielsson och köra 4 kedjor.
Nej, och bättre att vila Klasen till slutspelet om det är så att han spelar med smärtor.
Jag vet inte vad problemet är ska sägas men det handlar väl förmodligen om att man inte ville operera så sent på säsongen eftersom han behövs. Läkaren ger klartecken för att spel inte kommer förvärra skadan, men att det kan göra ont.
Sen opererar man i vår så han är spelklar till hösten. Det är min gissning, och då är det ju bättre vi vilar honom till slutspelet drar igång.
Om det är överbelastning på muskelfästena i ljumskarna finns inte mycket att operera, bara rehab som gäller.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Det känns ju ändå lite skönt att inte de andra topplagen inte går kliniskt heller och förlorar mot bottenlag.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 22/23

Inlägg av Eriksson »

Coachingen är nog det sämsta jag sett. Back som forward, forward som back. Hammarblunder som står för ett gäng indianare varje match, hur fan går han före Kevin?

Snart så ser vi en Kevin-gate ala Videll, vilket också får mig att undra var den felande länken i det fallet låg.

Nånting är djävligt ruttet i Djurgårdshuset, klubben för inbördes beundran som kompisrekryterar
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av GULD »

Eriksson skrev: 2023-02-16 19:08:28 Coachingen är nog det sämsta jag sett. Back som forward, forward som back. Hammarblunder som står för ett gäng indianare varje match, hur fan går han före Kevin?

Snart så ser vi en Kevin-gate ala Videll, vilket också får mig att undra var den felande länken i det fallet låg.

Nånting är djävligt ruttet i Djurgårdshuset, klubben för inbördes beundran som kompisrekryterar

Och lägg till. Lex Söderlund
The DIF ONE
Wishes

Säsongen 22/23

Inlägg av Wishes »

När jag sitter här slås jag plötsligt av hur overkligt det är att DIF Hockey spelar i Hockeyallsvenskan. Återigen! Vad var det man inte lärde sig av senaste sejouren ner i detta träsk? Så många felbeslut och så mycket inkompetens.
- Varför släppte vi Tjomme?
- Varför gav vi en sån som JE (vill inte skriva ut männskans namn) företräde?
- Som i sin tur gjorde att vi tappade Robert Olsson
- F:a säsongen, vilket debacle så pinsamt.
- Denna säsong! Topplag på pappret, men av någon anledning blir alla mediokra när de drar på sig skölden. Tombola bland kedjorna. Back blir fw, fw blir back???
- Alla dessa skador. Säsong efter säsong. Alltid nyckelspelarna. (Hank blev skadad i Sport bara han var på tal om att avsluta säsongen i DIF :lol: )

Något är väldigt fel i föreningen just nu. Detta är inte värdigt en förening med anor som DIF Hockey!
Senast redigerad av Wishes den 2023-02-16 21:18:34, redigerad totalt 2 gång.
Stolt, men aldrig nöjd
Dusinator

Säsongen 22/23

Inlägg av Dusinator »

https://www.svenskafans.com/hockeyzon/f ... g3Espo5DvU

Första två styckena är ju spot on...
Stenkollsåklart

Säsongen 22/23

Inlägg av Stenkollsåklart »

Dusinator skrev: 2023-02-16 20:17:16 https://www.svenskafans.com/hockeyzon/f ... g3Espo5DvU

Det mesta stämmer mkt bra! Jag skulle gissa på att Brodin, likt många andra är nertränade och därför saknar tryck. Saknar du tryck i benen så kommer du vara lite sen in och ur alla situationer och det påverkar såklart spelet i stort. Jag har hört från spelare i laget att de kör stenhårt i gymet, oavsett om de är trötta, skadade eller pigga. Ingen individanpassning sker, utan alla ska köra lika hårt och lika mycket. 38 eller 19 spelar ingen roll… Det måste ju börja ringa lite klockor när det ser ut på samma sätt varje år. Sebastian Strandberg hade strul med ljumskarna under de senaste 2 åren i Djurgården, missade otaliga matcher. Har i år spelat samtliga (!) matcher i Linköping. Ölvestad verkar träna alla spelare som om de vore Jimmie Ölvestad och sakna all typ av fingertopp….
Senast redigerad av Stenkollsåklart den 2023-02-16 20:44:51, redigerad totalt 1 gånger.
Wishes

Säsongen 22/23

Inlägg av Wishes »

Dusinator skrev: 2023-02-16 20:17:16 https://www.svenskafans.com/hockeyzon/f ... g3Espo5DvU

Tycker det mesta är spot on! Man kan ju återigen undra varför man inte kan läsa detta på DIF Hockey’s hemsida. Som supporter får man numera all information om laget i andra medier.
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Säsongen 22/23

Inlägg av Hepsnastian »

Stenkollsåklart skrev: 2023-02-16 20:29:48

Det mesta stämmer mkt bra! Jag skulle gissa på att Brodin, likt många andra är nertränade och därför saknar tryck. Saknar du tryck i benen så kommer du vara lite sen in och ur alla situationer och det påverkar såklart spelet i stort. Jag har hört från spelare i laget att de kör stenhårt i gymet, oavsett om de är trötta, skadade eller pigga. Ingen individanpassning sker, utan alla ska köra lika hårt och lika mycket. 38 eller 19 spelar ingen roll… Det måste ju börja ringa lite klockor när det ser ut på samma sätt varje år. Sebastian Strandberg hade strul med ljumskarna under de senaste 2 åren i Djurgården, missade otaliga matcher. Har i år spelat samtliga (!) matcher i Linköping. Ölvestad verkar träna alla spelare som om de vore Jimmie Ölvestad och sakna all typ av fingertopp….
Men för en som inte är insatt i fys inom sport (hockey i detta fall), hur mycket träning är för mycket? Jag menar, visst lagom är alltid bäst och individanpassning såklart, men för mig låter det som att hård träning är bra, framförallt i hockey som är en väldigt fysisk sport.

Samtidigt kan jag inte släppa tanken på att vi år ut och år in får så mycket skador på spelare, (Hjärnskakning och dålig syn borträknat). Det måste ju ändå beror på något i träningen. Hur gör andra lag? Varför har inte nån lika många skador som oss varje jävla år?
Delägare
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 22/23

Inlägg av diftobbe89 »

Hepsnastian skrev: 2023-02-16 21:33:23

Men för en som inte är insatt i fys inom sport (hockey i detta fall), hur mycket träning är för mycket? Jag menar, visst lagom är alltid bäst och individanpassning såklart, men för mig låter det som att hård träning är bra, framförallt i hockey som är en väldigt fysisk sport.

Samtidigt kan jag inte släppa tanken på att vi år ut och år in får så mycket skador på spelare, (Hjärnskakning och dålig syn borträknat). Det måste ju ändå beror på något i träningen. Hur gör andra lag? Varför har inte nån lika många skador som oss varje jävla år?
Phil Kessel leverar som bäst efter en pizza och lite lugn och ro. Han har klarat sig ganska bra i NHL.

Vårat träningsupplägg verkar vara klart överskattat och skrytsamt. Eller vi vänder på det, vad är det som är bra och framgångsrikt som gör att vi måste behålla det? Inte en enda jävla framgång senaste tjugo åren..
Spela fult
Knickedick

Säsongen 22/23

Inlägg av Knickedick »

diftobbe89 skrev: 2023-02-16 21:40:07
Hepsnastian skrev: 2023-02-16 21:33:23

Phil Kessel leverar som bäst efter en pizza och lite lugn och ro. Han har klarat sig ganska bra i NHL.

Vårat träningsupplägg verkar vara klart överskattat och skrytsamt. Eller vi vänder på det, vad är det som är bra och framgångsrikt som gör att vi måste behålla det? Inte en enda jävla framgång senaste tjugo åren..
Vi åkte ur SHL förra året, Men heeejj!! Vi vann fan fystesterna och hade best fysresultat av all SHL-Klubbar. Orkade inte åka skridskor en hel match men vem bryr sig vi hade högst snittresultat i BenBöj
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Jag förstår inte att man kan spy så mycket galla på det laget man älskar. Jag tror spelare och ledare för detta lag vill att det ska gå bättre än någon annan. Stötta istället för att klaga hela tiden. Alltid oavsett verkar inte finnas längre.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

klintan85 skrev: 2023-02-17 01:06:45 Jag förstår inte att man kan spy så mycket galla på det laget man älskar. Jag tror spelare och ledare för detta lag vill att det ska gå bättre än någon annan. Stötta istället för att klaga hela tiden. Alltid oavsett verkar inte finnas längre.
Internet-generationen. Det är tyvärr bara att inse att det är oss äldre, som växte upp med "modem" det är fel på. Ungdomarna kommer bygga en egen värld baserad på sina egna åsikter och vi kommer aldrig att få "prime" gubbar som Linkan ur vår egen generation som kommer att kunna svara upp på isen i konkurrens med det "nya".
Nya tider, nya filosofier. Ut med det gamla och in med det nya. Men DIF består. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2023-02-17 01:06:45 Jag förstår inte att man kan spy så mycket galla på det laget man älskar. Jag tror spelare och ledare för detta lag vill att det ska gå bättre än någon annan. Stötta istället för att klaga hela tiden. Alltid oavsett verkar inte finnas längre.
Tror de flesta härinne gett sin beskärda del av stöttning också. Men det är jävligt mycket Bajen med acceptans i förlorarmentalitet med ett jävla flin. Alla vet att DIF Hockey mår skituselt, och eftersom det endast tenderar att bli värre så är det knappast märkligt att folk blir frustrerade. Spelare mobbas, tränare kör medvetet spelarnas fysik i botten och vi görs till åtlöje av inavlade idioter runt om i landet.

Det är vi som blir stående kvar med ruinerna sen. Inte de! Förstår folks ilska.
Skriv svar